آیا زمان گفتن بیشتر درباره رژیم های کتوژنیک است؟

رژیم کتوژنیک دارای پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 خطرات متعددی است. این در حالیه که توی همین بازه زمانی افرادی که از رژیم های کم چربی یا کم کالری استفاده میکنن بین 3 تا 4 کیلو وزن کم میکنن. در این فرآیند، به احتمال زیاد یک یا چند مورد از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک را تجربه خواهید کرد. با مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی رخ می دهد ؟ در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این شرایط کمک کند. بیاد داشته باشید که اعتیاد به شکر مانند اعتیاد به هر چیز دیگری، زمانی که در حال مصرف آن هستید به شما آسیب میزند و ترک کردن آن هم بسیار سخت است.توده عضلانی: زمانیکه شکر در بدن کم باشد، بدن فقط به سراغ چربی ها نمیرود بلکه از ماهیچه ها نیز تغذیه میکند و به همین دلیل ممکن است برخی افراد دچار ضعف عضلانی بشوند. این علائم، که ممکن است شبیه آنفولانزا باشد، به دلیل سازگاری بدن با رژیم غذایی جدید متشکل از کربوهیدرات بسیار کمی ایجاد می شود. This post has been w ri᠎tt en by GSA C​ontent Gen​erator Dem oversion.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

انسان برای بقای خود نیاز به اکسیژن دارد و بدن او بعد از دریافت اکسیژن (عمل دم) آن را در هنگام بازدم به دی اکسیدکربن تبدیل میکند. در این رژیم شما کنترل جدیدی روی اشتهای خود پیدا می کنید.طبق مطالعات این یک تجربه بسیار متداول است که احساس گرسنگی پس از مدتی به طرز چشمگیری کاهش می یابد . یک لیوان مندرج شیشهای برای وزن گیری یا سرو روغن بسیار مفید است. مشکلات تیروئیدی. اختلالات تغذیهای یا سابقهی اختلالات تغذیهای. برخی از افراد نیز ممکن است دچار مشکلات خواب شوند. 5. هورمونها: مشکلات هورمونی قادر هستند تا بر سوخت و ساز بدن و توانایی مصرف انرژی تاثیر گذار باشند. کتونها نوعی منبع سوخت جایگزین برای بدن شما است که میتواند در صورت کمبود قند خون (گلوکز) مورد استفاده قرار گیرد. منتقدان میگویند این رژیم تنها در کوتاه مدت تاثیر دارد و نتایج آن تنها بدلیل از دست دادن آب بدن است. Data was g​en᠎erat ed with GSA Content​ Generator  DE MO​.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است خطر از دست دادن مقداری عضله در هر رژیم غذایی وجود دارد. علاوه بر این مطالعات نشان میدهند که مصرف زیتون ممکن است جلوی از دست دادن عضله را بگیرد و فشار خون را کاهش دهد. فشار بر روی کلیه ها: مصرف شایع و زیاد تخم مرغ ، گوشت و پنیر و پروتئین و چربی های حیوانی در رژیم کتو به علت نداشتن کربوهیدرات میتواند خطر ابتلا به سنگ کلیه رابه دلیل اسیدی شدن خون و ادرار و افزایش میزان کلسیم دفعی از طریق ادرار افزایش دهد. در مراحل اولیه رژیم کتوژنیک، بسیاری از مردم آنفولانزای کتو را تجربه میکنند. در رژیم کتوژنیک مصرف بسیاری از سبزیها و میوههای مغذی محدود شده است، بنابراین سطح ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K. و اسیدفولیک معمولاً پایین میآید. بسیاری از مردم از تجربه آنفولانزای کتوژنیک یا سایر عوارض جانبی هنگام وارد شدن به رژیم کتوژنیک میترسند. غلات: غذاهای حاوی گندم مثل نان و شیرینی و ماکارونی یا هر نوع غلات دیگر مثل جو و ذرت و … افرادی که تحت رژیم کتوژنیک هستند معمولاً نان و غلات مصرف نمیکنند و حتی مصرف میوه و سبزی نیز محدود شده است، زیرا اینها نیز کربوهیدرات دارند. اما رژیم گیاهی فقط برپایه ی محصولات زراعی است و هیچ گونه تولیدات حیوانی را مصرف نمی کنند مانند: گوشت، غذاهای دریایی، لبنیات، تخم مرغ و حتی عسل!

از جمله مصرف گوشت، مغزها، دانه ها، میوه ها و سبزیجات. سبزیجات به صورت پخته شده یا تفت داده شده، طعم بهتری دارند، اما پختن سبزیجات، مقدار قابل توجهی از ویتامین C. موجود در آنها را از بین میبرد. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر دهد؛ بنابراین، افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکمل میتواند کمککننده باشد. بررسی ها نشان می دهند، ویتامین B یکی از ویتامین های ضروری بدن است که کمبود آن می تواند باعث اختلالات عصبی در مغز شود. گفته میشود رژیم کتوژنیک تنها باید در برخی شرایط ویژه و با اهداف پزشکی خاص استفاده شود و رایج شدن آن بین عموم مرد میتواند باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی بشود چراکه قلب هم یک ماهیچه است و همانطور که اشاره کردیم، در این رژیم غذایی ماهیچه ها تحلیل میروند.افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند میتواند از رژیم هایی مثل رژیم کتوژنیک استفاده کنند چراکه در اینگونه برنامه های غذایی کربوهیدرات کم بوده و همین امر باعث تنظیم سطوح انسولین میشود اما راه های دیگری نیز برای کنترل انسولین وجود دارد.یک تحقیق علمی که در دانشگاه معتبر هاروارد آمریکا انجام شده میگوید که این رژیم به قدری سخت و محدود کننده است که مردم نمیتوانند به مدت زیادی آن را ادامه دهند و دقیقا به همین مطالعات زیادی درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در طولانی مدت وجود ندارد چراکه نمیتوان براحتی افرادی زیادی را پیدا کرد که مدت طولانی این رژیم را رعایت کرده باشند.

علی رغم این هیاهوی اخیر در خصوص رژیم کتوژنیک، از نظر پزشکی رژیم کتو مطلب جدیدی نیست و قدمتی حدود 100 سال دارد و از این روش برای درمان بیماری صرع مقاوم به دارو خصوصا در کودکان استفاده میشده. شاید از خودتان بپرسید که چرا به آن کتو می گویند؟ چرا که در رژیم کتو، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز فعالیتها به جای کربوهیدرات، چربیهای بدن را میسوزاند و از آنها استفاده میکند. زمانیکه کربوهیدرات ها در بدن شکسته میشوند تبدیل به شکر میگردند. با رعایت رژیم غذایی کتوژنیک باید قید خیلی چیز ها را بزنید. رژیم های کتوژنیک باعث میشوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید. از یک منبع انرژی دیگر که چربی است استفاده میکند و زمانیکه چربی ها نیز تمام شود بدن از موادی به نام “کتون” بهره میبرد.در این مرحله است که کتون ها وارد عمل میشوند.- زمانیکه بدن از کتون ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند، خیل سریعتر چربی میسوزانید چراکه بدن در اینجا صرفا برای دریافت انرژی مورد نیاز خود از چربی های ذخیره شده استفاده میکند و نه شکر.- هنگامیکه بدن از چربی بجای شکر (گلوکز) به عنوان منبع انرژی استفاده کند، سطوح انرژی بدن تان بهبود پیدا میکند چراکه دیگر بدن نیازمند منابع خارجی نیست و هر زمان که نیاز داشته باشد میتواند از ذخایر خود استفاده کند.

چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

باآنکه امکان دارد نیازی به این سختگیری نداشته باشید؛ خوردن کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز، تضمین می نماید که وارد فاز کتوزیس شوید. هنگامی که افراد از رژیم کتوژنیک در سالمترین وضعیت آن بهره میگیرند، بر اساس آزمایشهای صورت گرفته میتوان اظهار داشت که کلسترول نیز با کاهش مواجه خواهد شد. برای تمام افرادی که رژیم کتوژنیک را در پیش میگیرند، هم عوارض کوتاهمدت و هم عوارض بلندمدت وجود دارد: عوارض کوتاه مدت شامل علائمی شبیه آنفلوانزا میشود. محققان طب سنتی بر این باورند که با عمل فوت کردن در غذا و خارج شدن گاز دی اکسیدکربن و اسیدها از دهان مواد و فضولاتی که باید از طریق دهان خارج شوند با ورود دوباره به بدن باعث ایجاد مشکلاتی میشوند که از لحاظ بهداشتی نیز برخی ویروسها و میکروبها از طریق تنفس باید از بین بروند، اما با این عمل دوباره به بدن بازمیگردند و باعث ایجاد انواع بیماریها در بدن انسان میشود. آزمایشها و تحقیقات نشان میدهد که هوای داخل دهان از دو اکسیژن و یک هیدروژن تشکیل شده است. فوت کردن غذاهای داغ موجب پخش بوی بد دهان در محیط پیرامون خود و همچنین انتقال انواع بیماریها در افراد دیگر که در نزدیکی ما هستند میشود.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

بدن ما بدون کربوهیدرات کافی برای تأمین انرژی، مجبور است چربی را تجزیه و به کتونها تبدیل کند؛ بنابراین کتونها، منبع اصلی سوخت برای بدن میشوند. برای اینکه بتوانید در زمان نیاز به انرژی، بهجای گلوکز از چربی استفاده کنید و در نهایت ذخایر چربی خود را برای سوخت بسوزانید، باید بدن خود را با چربی سوزی سازگار کنید و منبع سوخت مورد نظر بدن را تغییر دهید. زیرا شما در حال ایجاد تحولی بزرگ در بدن خود، پس از سالها استفاده از شکر به عنوان منبع انرژی، هستید. برای بیشتر افراد، رژیم کتوژنیک نیازمند ایجاد تغییراتی بزرگ در شیوهی تغذیه و مواد غذایی مصرفی است. افزایش توانایی های ذهنی و تمرکز: از آنجایی که چربی یک منبع فشرده تر انرژی نسبت به گلوکز میباشد، برای تغذیه مغز بهتر است و به همین دلیل دچار نوسان عملکرد مغزی و کاهش تمرکز نخواهید شد.- پیشگیری از بیماریها: کتوسیس نشان داده که میتواند از التهابات پیشگیری کند.

رژیم کتوژنیک برای چاقی

آیا با تنها 5 درصد کربوهیدرات دچار کمبود انرژی نخواهید شد؟ در طول سال ها روش های مشابهی برای کاهش وزن ارائه شد. همانطور که قبلاً بحث شد رژیم کتوژنیک شامل غذاهای پرچرب و پروتئین ها است و کربوهیدرات ها را محدود می کند. هر برنامه غذایی توسط گروه دستور پزشک رژیم غذایی ما ایجاد و آزمایش شده است و توسط متخصص تغذیه در منزل ما تأیید شده است و اطمینان حاصل می کند که شما از غذاهای لذیذی با درشت مغذی های دقیقی که می خواهید – هر روز لذت خواهید برد. برخی از کارشناسان میگویند زمانیکه بدن وارد فاز کتوسیس میشود، ماهیچه ها تحلیل میروند و بدن خسته میشود و در نهایت وارد مرحله ضعف میشود که نتیجه آن سخت تر شدن کاهش وزن میباشد.برخی دیگر از متخصصان میگویند که رژیم کتوژنیک تنها باید به مدت کوتاه و تحت نظر پزشک رعایت شود. از آنجاییکه با افزایش وزن التهابات گوناگونی در افراد ایجاد میشود، بنابراین پیروی از این رژیم موجب کاهش التهابات بدن خواهد شد. برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن زیتون. امروزه سوالات زیادی در خصوص رژیم کتو (Keto) یا کربوهیدرات کم (low-carb) پرسیده میشود.

همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از رژیم کتوژنیک توانستند به میزان ۹۵ درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند. اما همانطور که اشاره کردیم، چربی انواع متفاوتی دارد و در رژیم کتوژنیک باید از نوع سالم آن مصرف کنید. در رژیم کتوژنیک، کتونها یک منبع جایگزین برای سوخت ارائه میدهند. با شروع رژیم کتوژنیک، بدن شما از سوخت کتون به عنوان سوخت اصلی خود استفاده میکند. با کاهش کربوهیدرات سطح قند خون و همچنین انسولین به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا میکند. بنابراین در انتخاب نوشیدنی مجاز باید دقت بسیار زیادی داشته باشید و خودسرانه آنها را مصرف نکنید. تحقیقات زیادی نشان دادهاند که رژیمهای غذایی پُر از چربیهای اشباع میتوانند خطر بیماری قلبی و سایر عوارض مزمن سلامتی را افزایش دهند. کتونها برای قلب و کلیهها و سایر عضلات، انرژی تأمین میکنند. اما معمولا اغلب افراد در ابتدا کمی احساس ناراحتی میکنند و این امر هم کاملا طبیعی است. در این مرحله ممکن است که به شدت هوس خوردن مواد شیرین داشته باشید و همچنین حالت تهوع، کم خوابی یا بیخوابی به سراغ تان بیاید. در یک روزهی کامل یا در فاز گرسنگی، بدن هیچ منبعی برای انرژی ندارد.