سه راه‌های مطمئن رژیم های کتوژنیک کسب و کار شما را به سمت زمین سوق خواهد داد

آموزش رژیم کتوژنیک برنامه کتوژنیک در بهبود برخی از بیماری ها، به خصوص دیابت نوع ۲ بسیار موثر عمل می پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 کند. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. برخی نمی توانند از کلم استفاده کنند و برخی دیگر از سبزیجات چلیپایی. برخی افراد می توانند سبزیجات مصرف کنند و برخی دیگر نمی توانند. برخی ترجیح میدهند که وعده هایی غذایی را ظرف هشت ساعت میل کنند و در طول شانزده ساعت دیگر چیزی نخورند. متخصصان تغذیه این رژیم را به خاطر اساس دقیق و پژوهشی آن یکی از موثرترین رژیمهای غذایی میدانند. در زمان محاسبه کربوهیدرات ها، فیبر را محاسبه نمی کنیم، که به این کربوهیدرات، کربوهیدرات خالص می گویند و این همان چیزی است که باید فقط ۵ درصد از کل کالری مصرفی باشد. در رژیم کتوژِنیک بدن برای تامین انرژی از چربی ها به جای گلوکز برای تامین انرژی استفاده میکند که به این فرایند کتوزیس می گویند. در اثر تجزیه چربی ها یک سری اجسام کتونی نیز آزاد می شود که به آنها کتون بادی می گویند.

کتون ها زمانی تولید می شوند که شما کربوهیدرات بسیار کم و میزان محدودی پروتئین مصرف نمایید. البته این نکته به این معنی نیست که شما برای بهبود بیماری دیابت خود می توانید به طور خودسرانه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنید. البته این اتفاق برای همه افراد رخ نمی دهد، اما اگر درباره این موضوع اطلاعاتی نداشته باشید در صورت مبتلا به آنفولانزای کتو ممکن است به طور کامل رژیم کتوژنیک را رها کنید. این اتفاق قادر است عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو را کاهش داده و عملکرد ذهن را نیز بهبود ببخشد. چیزی که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است این است که این رژیم میتواند برای کاهش وزن و ارتقا سلامتی موثر باشد. در طول رژیم کتوژنیک چه غذاهایی باید بخوریم؟ با اجرای رژیم کتوژنیک، بدن باید منبع سوخت خود را تغییر دهد و برای انجام این کار به یک فرآیند سلولی جدید نیاز دارد. در این شرایط، سلول ها باید آنزیم های جدیدی بسازند (یک ماشین سلولی کاملاً جدید) تا چربی را به عنوان منبع جدید سوخت تجزیه کنند. در مطالعه دیگری گروه کتوژنیک ۱۱٫۱ کیلوگرم کاهش وزن در مقایسه با گروهی که کربوهیدرات بیشتر در رژیم خود داشتهاند ۶٫۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتهاند.

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک

دهها پژوهش سطح بالای پزشکی نشان دادهاند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در مقایسه با سایر برنامه های غذایی، بیشترین تاثیر را در کاهش وزن شرکت کنندگان داشته اند. این اتفاق منجر به افزایش سطح اسید، بسیار فراتر از حد طبیعی آن، می شود. با این حال، ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفه ای که به دنبال افزایش حجم عضله می باشند، مناسب نباشد. اگر رژیم غذایی کتوژنیک را سفت و سخت دنبال کنید، بدن طی ۴ روز به فاز کتوسیس می رسد. با دنبال کردن این رژیم، سلولها تغییر کرده و سازگار میشوند، که معمولا بین سه روز تا دو هفته طول میکشد. در این نوع رژیم لاغری امکان اضافه کردن کربوهیدرات در حین ورزش وجود دارد. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید، مقداری آب لیمو (2 قاشق غذاخوری) به آن اضافه کنید و آن را بنوشید. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند. یک مطالعه دیگر در مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند.

انواع خوراکی ها در آن مصرف می شوند.

در تغذیه شهودی به احساس سیری و گرسنگی اهمیت داده می شود تا احتمال ابتلا به اختلالات ناشی از دنبال کردن برنامه های غذایی دشوار کاهش یابد. به طور کلی می توان گفت چربی هایی که در این رژیم غذایی استفاده می شود حدود ۷۵ درصد از کالری بدن را تامین می کند. انواع خوراکی ها در آن مصرف می شوند. بنابراین به طور طبیعی، کسانی که مبتلا به میگرن هستند، مایل هستند بیشتر راه حل ها را برای خلاص شدن از شر آن استفاده کنند. برای وارد شدن به کتوزیس، کربوهیدرات رژیم غذایی باید محدود و بین ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز باشد. با این حال، بسته به میزان مقاومت به انسولین، معمولا در عرض سه روز تا دو هفته تغییرات شروع میشوند و بدن به یک دستگاه چربی سوز تبدیل میشود. اکثر سلول ها ترجیح میدهند از قند خون که از کربوهیدرات ها ناشی میشود به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند.

غذا های کتوژنیک

هدف رژیم کتوژنیک تغییر منبع سوخت بدن از کربوهیدرات به چربی است که باعث چربی سوزی میشود. این تغیری متابولیسم باعث لاغری فرد میشود. استفاده از مخلوط الکترولیتها با کیفیت بالا توصیه میشود. یک مطالعه نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که با یک رژیم غذایی کم کالری محدود شده اند، وزن کم کردند. 2. آب قلم، حتی در دوره ناشتا بودن و بین وعده های غذایی. گلوتن پروتئین موجود در غلات است. نان، پاستا، غلات (حتی بلغور جو دوسر)، کراکر، بیسکویت، پنکیک و وافل. میوه هایی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از سیب، موز، آناناس، گلابی، خرما، انجیر، انگور (و کشمش)، و همچنین آب میوه (آب پرتقال، انگور و سیب – حتی آب گوجه فرنگی). خیر. اگر می خواهید وارد کتوزیس شوید و در آن بمانید، باید به برنامه پایبند باشید. تا زمانی که تریگلیسیرید شما پایین باشد، کاملاً خوب خواهید بود. در رژیم های کتوژنیک به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات ، بدن شما گلوکز را به سرعت می سوزاند ، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کند . مخمرهای تغذیه ای منابع طبیعی خوبی برای این ویتامینها هستند، اما دقت کنید که با ویتامین های B مصنوعی غنی نشده باشند.

اگر فقط روزهداری متناوب انجام دهد و کربوهیدراتهای زیادی مصرف کنید و غذاهای غنی از مواد مغذی نخورید، پوست، مو و ناخن های شما آسیب خواهند دید. رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر مستلزم آن است که غذاهای غنی از مواد مغذی و فیبر مانند حبوبات، غلات کامل، سبزیجات نشاستهای و میوهها را حذف کنید. ادامه این رژیم غذایی به هیچ عنوان برای بیش از چهار هفته توصیه نشده است. رژیم کتوژنیک دوره ای: رژیم کتوژنیک چرخه ای شامل رعایت برنامه کتوژنیک استاندارد به مدت ۵ تا ۶ روز در هفته و به دنبال آن، ۱ تا ۲ روز مصرف کربوهیدرات بیشتر از حد استاندارد است. استثنا: مقادیر کم (نصف تا یک فنجان) توت در روز. این اتفاق تنها در دیابت کنترل نشده روی میدهد. این رژیم نسبت به انواع دیگر کتوژنیک پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارد البته در این برنامه احتمال اینکه حالت کتوز یا چربیسوزی اتفاق نیفتد بیشتر است چرا که پروتئین هم مثل کربوهیدرات تبدیل به گلوکز و سوخت خواهد شد. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. رژیم کتوژنیک استاندارد: در این برنامه میزان بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین به مقدار متوسط و چربی زیادی جای داده شده است.  C onte​nt has ᠎be᠎en cre ated ᠎with the help of GSA​ Conte nt  Generat or Dem​oversi᠎on.

با این حال، مقدار سدیم موجود در آن بسیار کم است. بنابراین، هنگامی که شما یک رژیم غذایی ketogenic را دنبال می کنید، بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی را برای کسب انرژی بدن مصرف می کند، بنابراین در این فرآیند اکثر افراد حتی در هنگام مصرف کالری زیاد و چربی کافی از طریق رژیم غذایی خود، وزن و چربی بیش از حد بدن را به سرعت از دست خواهند داد. مصرف زیاد شکر دلیل اصلی چاقی است.اشتباه دیگر مصرف کم پروتئین است. در این رژیم به دلیل چربی بالای دریافتی، افراد زده شده و رو به پیروی از رژیم گوشت خواری میآورند. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، دنبال کنندگان این برنامه باید در هر وعده، غذاهای چرب بخورند.

سناریوهای زیادی وجود دارد که می تواند علت یبوست در رژیم کتوژنیک را توضیح دهد. تصورات نادرستی وجود دارد که حاکی از آن میباشد که نفخ، گاز معده، سوزش معده و همچنین سوء هاضمه همگی با میزان اسیدیته ی پایین معده میباشد و به آن مرتبط است. به طور کلی هیچ مشکلی نداره و به جرات میتونیم بگیم تعداد خانمهایی که در مجموعه زیبیتو با استفاده از این رژیم لاغر شدن بیشتر از آقایون هستش. بهطورکلی برای باقی ماندن در وضعیت کتوز، کربوهیدرات پایینتر بهتر است. در این روش با حذف کربوهیدرات میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. در این روش کلیه عناصر و خوراک با میزان مشخص توصیف شده اند. این که بخواهیم عدد بگوییم، تقریبا امکان ندارد چرا که در هر رژیمی، تغییر عددی که در وزن فرد صورت میگیرد به متابولیسم بدن فرد وابسته می باشد. سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است. شرایط بیماری هر فرد منحصر به خود او و هر اقدامی نیازمند مشورت با پزشک مربوطه است. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

در رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک وقتی مصرف کربوهیدرات بسیار کم باشد، سطح الکترولیت ها – به ویژه سدیم – می تواند کاهش یابد. این رویکرد نیز می تواند بسیار کارآمد باشد. کمبود سدیم نیز می تواند باعث خستگی و ضعف شود. آجیل ها همچنین شامل ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند منیزیم و ویتامین E نیز هستند. میوه هایی که می توانید در این رژیم استفاده کنید شامل زردآلو، کیوی، آووکادو، شاتوت، گوجهفرنگی، ریواس، تمشک، طالبی، توت فرنگی، هندوانه، لیمو می باشد. در حالی که حاوی مقداری کربوهیدرات هستند، اما به طور متوسط میتوانند در سبک زندگی کتوژنیک قرار بگیرند. بدن در رژیم کتوژنیک نیازمند مواد معدنی اساسی، به ویژه پتاسیم و منیزیم است. در این حالت کتوزیس رخ میدهد که به معنی تولید کتون هاست. کتون ها محصولات جانبی چربی سوزی هستند و می توانند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند. اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود. به طور مثال باید بدانید که مصرف پروتئین زیاد در کتوز اختلال ایجاد می کند و باید دقیقا به مقدار تعیین شده از پروتئین ها در برنامه غذایی بدنسازی استفاده کنید.