غذاهای کتوژنیک ایرانی کداماند؟

اما عده ای این تصور را دارند که این رژیم تنها حذف منابع کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی همراه با توصیه هایی از جمله مصرف و عدم مصرف مواد غذایی خاص و رعایت یک هرم روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری غذایی کتوژنیک است. آنفولانزای کتو شامل عملکرد ذهنی ضعیف ، افزایش گرسنگی ، مشکلات خواب ، حالت تهوع ، ناراحتی در هضم و کاهش عملکرد بدن هنگام ورزش است. ما این کار را به معنای روزه داری و محدودیت شما در کالری نمی دانیم بلکه فقط عدم مصرف کربوهیدرات است که این حالت را ایجاد می کند. به چیلی علاقه دارید، اما دوست دارید آن را با تخممرغ بخورید. این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و با چربی بالا بوده که بهطور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. طبیعتاً رژیم با کربوهیدرات بالا بدن گلوکز را به عنوان مهم ترین منبع انرژی مصرف خواهد کرد. گذشته از آن با توجه به پیشرفت فرد بایستی رژیم بطور شخصی نیز تنظیم شود. افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون استفاده می کنند، در صورتی که داروها قبل از شروع این رژیم به درستی تنظیم نشده باشند، دچار هیپوگلیسمی شدید می شوند.

دکتر برای رژیم کتوژنیک

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک گرچه مشخصات رژیم کتوژنیک مشابه رژیم های غذائی کم کربوهیدرات است اما نسبت به آنها مفیدتر است. این نسبت معمولاً 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. این نسبت اغلب ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. فردی که از رژیم کتو استفاده میکند باید مصرف کربوهیدرات خود را از جمله میوهها، سبزیجات و غلات کامل کنترل کند. عدم اشتها به مشکلاتی مانند اعتیاد به قند یا مواد غذایی کمک میکند. کتوزیس یک فرایند طبیعی است که بدن تولید می کند تا به شما کمک کند تا زنده بمانید وقتی مصرف میزان غذای شما پایین می آید. برای تهیه این غذای لذیذ 100% ایرانی، باید پیاز را در روغن تفت داده و گوشت قرمز را به آن اضافه کنید. کنترل قند خون و حساسیت به انسولین بهبود می یابد. محصولات کتوژنیک شامل: نان کتویی، آرد بادام، آرد نارگیل، قند بدون کالری، گز رژیمی، آبنبات رژیمی، شیرینی بدون قند و… تخم مرغ به عنوان یک رژیم غذایی کم کالری، کم کربوهیدرات و پروتئین بالا طبقه بندی می شود. مطالعات نشان داده اند رژیم های کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک منجر به کاهش قابل توجه وزن در مقایسه با رژیم های کم چربی می شود. گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. Th is data was w​ritten  by GSA​ Content Generator DE MO !

اصطلاح فست در رژیم کتوژنیک چیست

گلوکز ساده ترین مولکول در بدن تان است که تبدیل به انرژی می شود. این مساله کاملا به قوای بدنی و اراده شما بستگی دارد. در این مقاله به این مساله پرداختیم که رژیم کتو چیست و رژیم کتوژنیک را معرفی کردیم. در این خصوص بسیاری از افراد مکملهای لازم را مصرف نمیکنند یا به اشتباه مصرف میکنند این است که بعد از مدتی دچار عوارض ناخواسته میشوند. در ایران بتازگی، استفاده از واژه کتوژنی دست مایه ای برای کسب درآمد و سوءاستفاده عده ای افراد شیاد بخصوص در باشگاهها و فضای مجازی با تبلیغ برای رژیم کیتو جهت لاغری و درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن و چربی سوزی سریع شده است. اطمینان از مصرف مایعات و الکترولیت کافی می تواند به مقابله با برخی از این علائم کمک کند. با شروع رژیم کتو برنامه ای برای شما در پیش رو داریم معنی آن این است که یک برنامه رژیمی که برای شخص شما آماده می شود بسته به آنچه شما می خورید و بسته به آنکه چه زمانی به طور سریع شما در وضعیت کتوزیس قرار می گیرید. اگر نمی دانید چطور و چه چیزی میل کنید نگران نباشید!

اگر نمی توانید همه این قوانین را اجرا کنید سمت این برنامه غذایی نروید! اول از همه باید بگوییم شما باید همه قوانین این رژیم را انجام دهید! اما اگر با این رژیم که به آن به اختصار به آن کتو هم میگویند آشنا شوید باید به شما بگوییم این رژیم یک رژیم کم کربوهیدرات و پر از چربی است که فواید خوبی برای سلامتی بخصوص کاهش وزن و بهبود سلامتی دارد و حتی یکی از غذاهای جنگی در جنگهای مختلف بوده است. اگر به صورت کلی بخواهیم پاسخ دهیم این رژیم یک رژیم موثر در زمینه لاغری است! به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در جدول 2-1 به اختصار به آن اشاره خواهد شد. امروزه نیز بسیاری از محققان به این نتیجه رسیدهاند که مصرف کربوهیدرات میتواند آسیبهای جدی به بدن انسان وارد کند. یکی از دلایل اصلی گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم کتو، کم کربوهیدرات بودن آنهاست. در حقیقت بسیاری از عزیزانی که جهت رژیم به بنده مراجعه می کنند به همین شکل که عرض شد، از قبل رژیم را شروع کردهاند و چون روند کاهش وزن متوقف شده، خواستار رژیم کتوژنیک آنلاین و تخصصی هستند.

وقتی علائم موقتی از بین رفت، شدل میگوید او درنهایت متوجه افزایش بسیار زیادی در انرژی شد، که کمک کرد تا ۱۰ پوند وزن کم کند. در حقیقت با افزایش مصرف چربی های سالم این اتفاق رخ خواهد داد. البته عوارض جانبی معمولا در رژیم غیر اصولی رخ می دهد چرا بدون تنظیم دقت و عدم مصرف مکمل های لازم همراه است. علاوه بر کاهش وزن، به ویژه چاقی شکمی و مقاومت به انسولین، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ممکن است به بهبود فشار خون، تنظیم قند خون، تری گلیسیرید و سطح کلسترول HDL نیز کمک کنند. اشکال دیگر رژیم های کتوژنیک شامل رژیم های کتوژنیک چرخه ایی است که به عنوان چرخه کربوهیدرات نیز شناخته می شود و رژیم های کتوژنیک هدفمند، که امکان تنظیم مصرف کربوهیدرات در حول ورزش را فراهم می کند. می توان تقریبا به این صورت باشد:کربوهیدرات 5 درصد، پروتئین 20 درصد و چربی 75 درصد. احتمال تحلیل عضلات تقریبا در همه رژیم های لاغری وجود داره، با این حال دریافت پروتئین زیاد و سطح بالای کتون بادی ها میتونه تا حدودی از تحلیل عضلات پیشگیری کنه، وزنه زدن و ورزش های مقاومتی میتونه به پیشگیری از تحلیل عضلات شما کمک کنه.

در اوایل دهه ۱۹۰۰ ، پزشکان از رژیم کتوژنیک برای کنترل تشنج در بیماران مبتلا به صرع استفاده کردند. این روشها اگرچه ممکن است در اوایل باعث کاهش وزن شوند اما بعد از مدتی گذشته از عوارض، روند کاهش وزن نیز مختل می شود. متأسفانه اکثر افراد بدلیل اینکه بدون اینکه زیر نظر متخصص رژیم کتوژنیک باشند اقدام به گرفتن این رژیم میکنند با وجودی که اوایل کاهش وزن خوبی هم دارند بعد از گذشت مدتی دچار استپ وزن می شوند. برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. بله ، اما ممکن است در رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد. به طور معمول شامل ۷۵٪ چربی، پروتئین ۲۰٪ و تنها ۵٪ کربوهیدرات است. شایعترین و نسبتاً جزئیترین عوارض کوتاهمدت این رژیم شامل مجموعهای از علائم مانند تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به آن آنفولانزای کتو نیز گفته میشود. این علائم طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود. و بعد از این چند روز تازه شروع کار رژیم است و بهتر است این شرایط را حفظ کرد. اما این رژیم در واقع این یک رژیم غذایی پزشکی و درمانی است که در شرایط خاص قابل تجویز است.

رژیم کتوژنیک هندی به سبب تعارض فرهنگی با مسئله گرسنگی دادن به کودکان، بدون گرسنگی طولانیِ اولیه آغاز میشود. رژیم کیتو در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. از زمانی که گلوکز به عنوان یک منبع انرژی اولیه استفاده می شود چربی های شما نیازی به مصرف آن ها نیست. از آنجا که پایبندی به آن در دراز مدت مشکل است و از سوئی تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد. مناسب برای مبتدیان است. تا نمونه غذاها را ببینید و پیش زمینهای داشته باشند که قرار است در رژیمشان چه مواد غذایی باشد و چگونه است تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. اگر میپرسید چه سوالاتی؟ حتما، میپرسید که رژیم کتوژنیک چیست؟ همچنین، در مطالعات مختلف، این رژیم نتایج امیدوارکنندهای را در انواع اختلالات عصبی مانند صرع، زوال عقل، ALS، آسیبهای مغزی، آکنه، سرطانها و اختلالات متابولیک نشان داده است.

آیا کشک در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

این حالت متابولیک “کتوز تغذیه ای” نامیده می شود و تا زمانی که بدن از کربوهیدرات محروم باشد، متابولیسم در حالت کتوز باقی می ماند. زمانی که مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا میکند، بدن فرد در حالت متابولیکی کتوز قرار میگیرد. کتوزیس نوعی فرآیند است و زمانی که بدن شما کربوهیدرات کافی برای سوزاندن انرژی ندارد. به طور معمول، برای این کار باید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به ۳۵ گرم کربوهیدرات کل و ۲۵ گرم کربوهیدرات خالص محدود کنید. رژیمی که کتو است (اصطلاح کوتاه “کتوژنیک”) رژیمی است که از طریق فرآیندی به نام کتوژنز باعث تحریک تولید کتون در کبد می شود. این رژیم غذایی می توان کربوهیدرات را در زمان تمرینات مصرف کرد. حق استفاده از کربوهیدرات را ندارید. از ران مرغ و مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است. استثنا: خوردن نصف لیوان توت فرنگی، کرنبری، بلوبری، رزبری، میوه نارگیل، میوه کاکتوس، میوه زرشک و آووکادو مجاز است. آکنه: پایین آمدن انسولین و خوردن قند کمتری یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. البته توجه فرمائید این فقط لیست ده روزه رژیم است و به این معنی نیست که رژیم کتو بایستی ۱۰ روزه باشد بلکه رژیم بسته به میزان کاهش وزنی که افراد بایستی داشته باشند ممکن است چند ماه بطول بیانجامد.

بسته به میزان کتون ها در بدن ایجاد سلامتی، کاهش وزن و به فوائد مغزی و فیزیکی در شما ایجاد می شود. وقتی آنرا برای سوزاندن چربی ها بجای گلوکوز آموزش دهیم، در هنگام سوختن چربی ها مولکول هایی به نام کتون در بدن تولید می شود که می توان به آنها بسته های سوختی بدن هم گفت. افراد دارای اضافه وزن مبتلا به سندرم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت نوع ۲ احتمالاً با یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، بهبودهایی را در عوامل خطر بیماری مشاهده خواهند کرد. بیشتر افراد تمایل دارند فقط روی کربوهیدرات خالص تمرکز کنند و مصرف کبوهیدرات های پیچیده(نشاسته و فیبر)را کاهش نمی دهند. میتوانید سالادی که حاوی سبزیجات کم کربوهیدرات است را به عنوان میان وعده مصرف کنید. قانون سوم : ۶ وعده غذا بخورید! بنابراین باید دقت کنید که باید همه نکات را در نظر بگیرید و نباید حتی ۱ قانون هم زیر پا بگذارید! اگر خلال دندان، تمیز بیرون آمد، یعنی که نان کتو آماده شده است، ولی اگر روی نان شما قهوه ای طلایی نشده و به خلال دندان مقداری خمیر چسبیده بود، آن را حدود ۵ دقیقه دیگر درون فر بگذارید و این کار را تا زمان پخت کامل نان ادامه بدهید.