هارتفورد مرکز مراقبت های بهداشتی را برای نوآوری هوش مصنوعی راه اندازی می کند


نوشته شانیا کندی

– هارتفورد بهداشت و درمان مرکز خود را برای نوآوری هوش مصنوعی (AI) در مراقبت های بهداشتی راه اندازی کرده است، یکی از معدود چنین مراکزی در ایالات متحده است که در تلاش برای بهبود مراقبت های بالینی، تحقیق و توسعه هوش مصنوعی را دنبال می کند.

این سیستم بهداشتی با موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه آکسفورد در بریتانیا و سایر ذینفعان برای تقویت پیشرفت های هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی همکاری خواهد کرد.

بری استین، MD، مدیر ارشد نوآوری بالینی هارتفورد و رهبر مرکز، در بیانیه مطبوعاتی گفت: “هوش مصنوعی آماده است تا به طور عمیق ارائه مراقبت های بهداشتی را تغییر دهد، بر دسترسی، مقرون به صرفه بودن، برابری و برتری تاثیر بگذارد.” به تعریف مرز بعدی هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی با باز کردن پتانسیل کامل آن به روشی قابل اعتماد و مسئولانه ادامه دهید.

رهبری همچنین تاکید کرد که سیستم سلامت زیرساخت ایده آل را برای نوآوری هوش مصنوعی فراهم می کند.

همانطور که مراقبت های بهداشتی را متحول می کنیم، رویکردهای جدیدی را برای نوآوری در پیش می گیریم. جفری اف فلکس، رئیس و مدیر اجرایی هارتفورد HealthCare توضیح داد: این مرکز آماده است تا پتانسیل کامل هوش مصنوعی را باز کند و تضمین کند که هر الگوریتمی نه تنها هوشمند، بلکه همدلانه و اخلاقی است. “ما متعهد به پیشگامی راه حل های ایمن، موثر و مقرون به صرفه هستیم که در حین پیشرفت تخصص پزشکان، مراقبت از بیمار را متحول می کند.”

مرکز نوآوری هوش مصنوعی در کار مراقبت های بهداشتی توسط پنج عنصر اساسی هدایت می شود: همکاری و مشارکت. تحقیق و نوآوری؛ امانت؛ تحصیلات؛ و اختراع

این ابتکار همچنین بر اساس تلاش های قبلی هارتفورد بهداشت و درمان در فضای هوش مصنوعی سلامت است.

استین خاطرنشان کرد: سال‌ها پرورش ذهنیت نوآوری، مجموعه فعالیت‌ها و قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی هارتفورد را تسریع کرده است.

در سال‌های اخیر، سیستم سلامت مجموعه‌ای از پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، مانند بهینه‌سازی زمان‌بندی پرستاران و کارایی اتاق عمل را انجام داده است. Hartford HealthCare همچنین تلاش‌های تحلیلی پیش‌بینی‌کننده متعددی را برای پیش‌بینی رویدادهای مرتبط با COVID-19، مدت اقامت در بیمارستان، وخامت بیمار، نتایج جراحی دریچه آئورت ترانس کاتتر، رویدادهای سکته مغزی ثانویه، و نتایج جراحی تعویض مفصل دنبال کرده است.

با همکاری رهبری MIT-Sloan، هارتفورد بهداشت و درمان نوآوری همچنین استارت آپی به نام بهینه سازی بیمارستان جامع (H2O) راه اندازی کرد که از هوش مصنوعی برای ساده کردن عملیات بیمارستان و جریان بیمار استفاده می کند.

Ajay Kumar، MD، مدیر ارشد بالینی Hartford Healthcare اظهار داشت: «مرکز مراقبت‌های بهداشتی هارتفورد برای نوآوری هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی، چراغی از امید و پیشرفت است که مسیری را به سوی آینده ای روشن می‌کند که در آن هوش مصنوعی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را توانمند می‌سازد، تجارب بیماران را افزایش می‌دهد و در نهایت جان انسان‌ها را نجات می‌دهد». “این صرفا یک ابتکار عمل نیست. این یک اعلامیه از قصد است – تعهدی برای رهبری مسئولیت در شکل دادن به آینده ای که در آن مراقبت های بهداشتی با قدرت دگرگون کننده هوش مصنوعی رشد می کند.

از آنجایی که هوش مصنوعی همچنان به ایجاد تبلیغات در مراقبت های بهداشتی ادامه می دهد، سهامداران صنعت به طور فزاینده ای با یکدیگر همکاری می کنند تا به بررسی پتانسیل ها و مشکلات این فناوری کمک کنند.

در ماه اکتبر، بیش از 30 سازمان مراقبت های بهداشتی، چشم انداز، همسویی، یادگیری، پیاده سازی و انتشار هوش مصنوعی مولد معتبر در مراقبت های بهداشتی (VALID AI) را تاسیس کردند که هدف آن بررسی پتانسیل هوش مصنوعی مولد برای پیشبرد مراقبت های بالینی و تحقیقات پزشکی است.

VALID AI گروهی از پرداخت‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی، ارائه‌دهندگان، سازمان‌های غیرانتفاعی، و سازمان‌های تحقیقاتی و فناوری را گرد هم می‌آورد تا یک «جعبه ایمنی هوش مصنوعی مشترک» برای تقویت تلاش‌های یکپارچه‌سازی، اعتبارسنجی و پیاده‌سازی در سراسر مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کنند.