چیزی که درباره درباره رژیم کتوژنیک نمی دانید ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد

آیا رژیم کتوژنیک علمی است این نوع رژیم کتوژنیک بیشتر مناسب برای افراد تازه کار است که رژیم گرفتن را به تازگی شروع کرده پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 اند. با این حال، هیچ مطالعهای به طور خاص بر روی رژیمهای غذایی کتو وگان متمرکز نشده است. وقتی نمونه رژیم کتو یا رژیم های کم کربوهیدرات دیگر را شروع میکنید حتماً باید مایعات فراوان مصرف کنید. وقتی این کاهش وزن رو داشتم و اعتراف میکنم که بدنم ضعیف شده بود ، تصمیم گرفتم که با ورزش بالاتنه خودم رو بهتر کنم . دقیقا وقتی داشتم برای آزمون زبان آیلتس مطالعه میکردم با رژیم کتو ژنیک آشنا شدم و تصمیم گرفتم که آزمایشش کنم. تمام آنچه را که باید درباره رژیم کتوژنیک، فواید و عوارض آن بدانید، در این مطلب مطالعه کردید، اما اگر همچنان سوال یا ابهامی وجود دارد، می توانید در قسمت دیدگاه ها بیان کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت نمایید. از انواع رژیم معرفی شده، فقط نوع استاندارد و پروتیئن بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گفته است. شما میتوانید برای دریافت یک رژیک کتوژنیک استاندارد و علمی به کلینیک های لاغری تهران مراجعه کنید. در مورد بیماران مبتلا به صرع نیز این موضوع صادق است. Con​tent h as ᠎be᠎en cre ated by GSA Con​te nt  G en er ator D emover᠎sion!

اولا در آموزش های معتبر کتوژنیک به این موضوع کاملا اشاره شده که شما در روزهای اول دچار کاهش وزنی ناگهانی میشید که بعد از چند روز مجددا بدن افزایش وزن پیدا میکنه که این دقیقا دلیلش اینه که در ابتدا شما مقداری اب از دست میدین اما در ادامه دقیقا کلید کاهش وزن شما روشن میشه. در رژيم هاي کتوژنيک نسبت چربي مصرفي روزانه به پروتئين و کربوهيدرات مصرفي روزانه از نظر وزني ۴ به ۱ توصيه شده است به اين معني که شما در اين رژيم ها بايد روزانه چهار برابر وزن مخلوط پروتئين و قندي که در طول روز مي خوريد چربي وارد بدن خود کنيد. ديابت نوعي بيماري شناخته شده است که در اثر ناتواني بدن در کنترل و کاهش قند خون رخ مي دهد و طبيعي است که محدود کردن شديد قند مصرفي به درون بدن در طول روز نظير آنچه که در رژيم هاي کتوژنيتک توصيه مي شود به کنترل اين بيماري کمک شايان توجه خواهد کرد. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. Th is was c​reat​ed wi th the  he lp of G SA Con tent᠎ G enerat or DEMO!

خرید مواد غذایی کتوژنیک

اگر با رعایت رژیم کتو قصد عضله سازی دارید، باید انتخاب های شما بسیار دقیق و

با اطلاع کامل باشد. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. ناهار: شیک شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. از اين نوع از رژيم ها در سال هاي ۱۹۲۰ براي درمان و يا دست کم براي کنترل صرع کودکان مبتلا به اين بيماري استفاده مي شده است تا اينکه با توليد انبوه و تاييد مصرف داروهاي ضد صرع استفاده از اين روش براي کنترل صرع تا حدودي منسوخ شد ولي به دليل اينکه اين روش از تغذيه به کاهش وزن و به از دست رفتن وزن زايد کمک مي کرد استفاده از اين روش تغذيه براي از دست دادن وزن زايد کماکان ادامه داشت به نحوي که امروزه نيز اين نوع از رژيم هاي غذايي طرفداران خاص خود را دارد.

رژیم کتوژنیک برای چاقی

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد همهی گروههای غذایی در برنامه این رژیم لاغری وجود دارد. در توضیح این که کتوزیس چیست؟ پیروی از رژیم غذایی که بتواند بدن را سالم نگه دارد و مطابق با سلیقه و قوای بدنی افراد باشد، رویکردی منطقی و درست است. این داروی طول عمر است و برای تمام بیماری های گرم و التهابی کاربرد دارد . قرار است در مورد مزایا و معایت و احیانا تبعات و عوارض جانبی رژیم های غذایی کتوژنیک صحبت کنیم که این روزها بر سر زبان ها افتاده است. برخی افراد اقدام به اجرای طولانی و پشت سر هم این رژیم لاغری می کنند که در نتیجه آن دچار عوارض مختلفی می شوند. اگر شما به بیماریهای کلیوی دچار باشید، این حالت متابولیک، اندامهای تحتانی شما را تحت فشار قرار میدهد. از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت نوع دو بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی عروقی قرار دارند؛ مصرف چربی اشباع در این دسته از افراد میتواند باعث افزایش سطح LDL یا سطح کلسترول بد خون شود و احتمال مشکلات قلبی را افزایش دهد. این نوع رژیم در حقیقت یک برنامه غذایی است که بدن شما را به سمت کتوزیس (حالتی که در آن میزان کتونها در بدن افزایش مییابد) سوق میدهد.

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

سوق دادن بدن به سمت چربی سوزی به جای مصرف کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. در رژیم کتوژنیک توجه شایان ما به حداقل رساندن میزان کربوهیدرات سالم متواند امیدبخش سالم زیستی و سلامت محوری در جامعه را به ارمغان بیاورد در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات فقط 5 درصد از برنامه در رژیم کتوژنیک اهداف مختلفی از جمله کاهش قندخون ،کاهش وزن کاهش عوارض کبدچرب در بر گرفته میشود در رژیم کتو با مصرف چربی میتواند چربیسوزی کنید به دلیل اینکه مصرف کربوهیدرات در بدن به حداقل میرسد بدن از منبع سوخت اولیه که همان کربوهیدرات میباشد نا امید شده و به سوزاندن چربی روی می اورد. رژیم کتو رژیمی است که کربوهیدراتها را محدود میکند و فواید زیادی برای سلامتی دارد. خب احتمالا من ژنتیک خوبی داشتم ، و البته بعضا دیدم بعضی افراد اصلا نمیتونن این رژیم رو بگیرن و دچار مشکلات جسمی زیادی میشن . البته یه چیزی رو قطعا نباید نادیده گرفت ، اونم ژنتیک هست! استفاده کنید ممکنه ایراد نداشته باشه ولی سلامتی روده رو بخطر میندازه و باعث سرطانه.

بریم سر تجربه شخص خودم که این رژیم رو گرفتم. اگر شما از آن دسته افراد هستید که میوه ها و سبزیجات، بخش های جدایی ناپذیر وعده های روزانه تان هستند، برای از سر گرفتن رژیم کتو، باید آن دسته از سبزیجات مانند هویج، کلم بروکلی و اسفناج که میزان کربوهیدرات آنها ناچیز است استفاده کنید تا برنامه غذایی شما به هم نریزد. اگر استدلال این مقالات درست باشه ، سوالی که برای من پیش میاد اینه، اگر چربی ها از بین نرفتن ، و آب بوده ، خب چرا من الان که تقریبا به طور عادی تغذیه میکنم ، اون گلیکوژن و آب قبلی بر نگشته سر جاش؟ رژیم مدیترانه ای یکی دیگر از انواع رژیم های غذایی است که بیشتر یک الگوی تغذیه ای است تا بایدها و نبایدهای غذایی. آلیسا توچی، مدیر تغذیه در Virtual Health Partners در شهر نیویورک میگوید: «هنگامی که رژیم کتوژنیک را کنار میگذارید، برای تثبیت وزن، شروع به کاهش تدریجی مصرف چربی کنید و در عین حال، مصرف پروتئینهای بدون چربی، سبزیجات و کربوهیدراتهای سالم مانند میوههای تازه، غلات کامل و لوبیا را افزایش دهید.» همچنین، غلات و قندهای تصفیه شده باید محدود شوند.

مهم است تا تنها بر مصرف غذاهای پرچرب تمرکز نشود و در رژیم غذایی روزانه انواع متنوعی از گوشت ها، ماهی، سبزیجات، میوه ها، مغزها و دانه ها وجود داشته باشد تا دریافت فیبر، ویتامین های گروه B و املاح معدنی (آهن، منیزیم، وی) را که معمولا در غلات سبوس دار وجود دارد و در این رژیم محدود شوند. چربی زیر پوستی در زیر پوست یافت می شود، در حالی که چربی احشایی در حفره شکم قرار دارد. در حالی که برخی از افراد میتوانند تغییرات مربوط به رژیم غذایی را راحتتر بپذیرند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که بدن آنها برای سازگاری با تغییرات ناگهانی به زمان بیشتری نیاز دارند. برای دستیابی به کاهش وزن، کنترل قند خون و رسیدن به یک بدن سالم میتوان از رژیم کتوژنیک استفاده کرد. در بين انبوه تئوري ها و روش هايي که در زمينه ي تغذيه و صرفا براي کات کردن به ورزشکاران و براي کاهش وزن به افراد چاق توصيه مي شود رژيم هاي کتوژنتيک نيز تنها يک نمونه از انبوه گزينه هايي است که در نبرد با چربي هاي زايد و وزن اضافي بر روي ميز داريد! ولي در صورتي که به قواعد رژيم هاي کتوژنيک پايبند بوده و در طول روز کربوهيدارت پايين مصرف کنيد کبد به ناگزير مجبور به احضار چربي هاي زايد شده و آنها را به اسيدهاي چرب و همچنين کتون بادي تبديل خواهد کرد.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

که از آن به نام آنفلوآنزاي کتو نيز ياد شده است و چند روز به طول انجاميده و به خودي خود برطرف مي شود. با این حال از آنجایی که رژیم لیزی کتو همیشه منجر به کتوز نمی شود، ممکن است به اندازه رژیم غذایی کتو باعث کاهش وزن نشود.ممکن است افرادی که درشت مغذی های خود را ردیابی نمی کنند دچار کمبود کالری که برای کاهش وزن لازم است، نشوند. گفتيم که در رژيم هاي کتوژنيک مصرف روزانه ي قند به شدت محدود مي شود و در عوض پروتئين مصرفي در حد متوسط نگه داشته شده و از آن سو براي تامين نيازهاي بدن چربي فراوان در طول روز به فرد توصيه مي گردد و از اين نظر شايد اين رژيم ها را شبيه و برادر خوانده ي رژيم هاي اتکينز دانست. و بالاخره يک زير شاخه ي ديگري از رژيم هاي کتوژنيک نيز در دنيا داريم که به کتوژنيک پر پروتئين معروف مي باشد و در اين نوع از رژيم هاي کتوژنيک ۶۰ درصد کل مواد غذايي مصرفي روزانه را چربي ها و ۳۵ درصد از کل مواد غذايي روزانه از نظر وزن را پروتئين و در نهايت تنها ۵ درصد از کل وزن مواد غذايي مصرف شده در طول روز را قندها تشکيل مي دهند.

حدود 4 ماه وارد این رژیم شدم و موفق شدم 16 کیلو وزن کم کنم و این در شرایطی بود که اصلا و ابدا تحرکی نداشتم چون بیشتر روز توی کتابخونه پشت صندلی نشسته بودم. الکل که البته براي ما مسلمين حرام است و خدا را شکر در ايران هم اصلا کسي مصرف نمي کند. امروزه و سال هاست که ديگر بر کسي پوشيده نيست که رژيم هاي غذايي جزو لاينفک و جدايي ناپذير بدنسازي و فيتنس و کلا رسيدن به بدن هاي زيبا و يا رسيدن به بدن هاي درشت و تنومند مي باشد و با اين حال هرگز و هرگز رژيم هاي غذايي لاغري و فيتنس و کات را نمي توان منحصراً و انحصاراً در نخوردن و در محدود کردن شديد ورود مواد غذايي به درون بدن تعبير و خلاصه نمود. این نمونه برنامههای غذایی کم کربوهیدرات هستند که کربوهیدرات ها را به 20 تا 50 کربوهیدرات در روز محدود میکند. صرع می تواند کیفیت زندگی کودکان را به شدت محدود کرده و از مشارکت آن ها در فعالیت های مدرسه و فعالیت های اجتماعی جلوگیری کند. در این رژیم غذایی به دلیل کاهش میزان مصرف مواد غذایی، کالری بیشتری میسوزد. اگر تازه رژیم گرفتهاید، کاهش وزن ممکن است با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. ᠎Da​ta h​as be en g​en᠎erated ​by G SA Cont​en t ᠎Ge nerato r DE᠎MO!