گام‌های آسان برای درباره رژیم کتوژنیک از آرزوها

فروش محصولات رژیم کتوژنیک باید توجه داشته باشید که در رژیم کتوژنیک منظور چربی، انواع مفید آنها مانند روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 زیتون است. ۱۰٪ آنها پس از چند سال، همچنان رژیم را ادامه دادند. درصد آنهایی که توانستند رژیم کتوژنیک را بهمدت دو، سه و چهار سال ادامه دهند به ترتیب، ۳۹٪، ۲۰٪ و ۱۲٪ بود. میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند. اجرای این رژیم ممکن است بهسبب نیاز به صرفِ وقت برای اندازهگیری دقیق و برنامهریزی برای نوع و میزان غذاها، با مشکلاتی برای والدین و مراقبین کودک همراه باشد. همچنین احتمال عود در کسانی که تصویر امآرآی مغزشان، دارای شواهدی از ضایعات موضعی باشد (مثلاً در کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس) بیشتر است. ممکن است به یاری یک «مددکار اجتماعی طبی» جهت همکاری با خانوادهٔ بیمار و همچنین یک داروساز جهت رایزنی و توصیهٔ محتوای کربوهیدرات داروهایی که بیمار مصرف میکند، نیز نیاز باشد. هنگام بستری تا زمان شام، به بیمار فقط مایعات بدون کالری و بدون کافئین داده میشود. در ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن به خوبی تفت داده تا رنگ پیاز طلایی شود، سپس سیر له شده را با پیاز تفت دهید.

نبود کربوهیدرات کافی در رژیم غذایی میتواند سبب کاهش عملکرد ورزشی، قدرتی و انقباض عضلانی شود و ذخایر گلیکوژن در کبد هم به راحتی آیا میتوانید رژیم کتوژنیک برای کودکان 1402 خالی میشوند. اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. از هیچ شیرین کننده ای به ویژه شکر نباید در این مایعات استفاده شود. کتوز زمانی رخ میدهد که بدن در غیاب کربوهیدرات از چربی برای تامین انرژی استفاده میکند. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. سیترات در حالت معمول به انحلال کلسیم آزاد کمک میکند. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. تا حد امکان، تمامی قرصها و داروهای ضد تشنج بیمار را باید به انواعی تغییر داد که فاقد قند در فرمولاسیون خود هستند. کار دیگری که میتوان انجام داد این است که بلافاصله بعد از ورزش کمی کربوهیدرات مصرف کنید. یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند.

کاهش وزن کتوژنیک

و به «انجمن صرع آمریکا» ارائه شد. حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و انسولین کمتری هم ترشح میکند. چون همه رژیمها علیرغم ظاهر و تبلیغات، تجاری و تکراری شدهاند و صرفا یک جدولغذایی محدود با توضیحات مختصر است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و کمتر از 6 گرم پروتئین است و این باعث میشود تخم مرغ به عنوان غذای ایدهآل برای رژیم کتوژنیک به حساب بیاید. این رژیم به شما اجازه میدهد که در حین تمرینات ورزشی به رژیم خود، کربوهیدرات اضافه کنید. در حین خارج زمان مسابقه، احتمالا ورزشکار را اجازه نمی دهد آنقدری حجم عضله رو افزایش بدهد، آن هم بخاطر کاهش حس گرسنگی، که فرد دریافت مواد مغذی اش پایین می آید اما خیلی ها هم ممکن است این حس را تجربه نکنند.

برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. اولین چیزی که باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید، این است که رژیم کتو چگونه به روند کاهش وزن و لاغری کمک خواهد کرد. یکی از آنها شاید، فقدان حضور متخصصان تغذیهای باشد که در این زمینه آموزشهای کافی دیدهاند و وجودشان برای انجام این درمان لازم است. آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. والدین تشویق میشوند که پیش از هرگونه قضاوت دربارهٔ اثربخشی این رژیم غذایی، دستکم بهمدت ۳ ماه به آن پایبند مانده و آن را ادامه دهند. و محدود به یک سوم کالری موجود در غذای عادی است. پنیر مانچگو: یک پنیر گوسفندی نیمه نرم و با بافت کره است که برای ماه های مختلف نگهداری می شود. ۶ گرم کره بادامزمینی و ۹ گرم کره. معمولا میزان کربوهیدرات این نوع رژیمها از ۲۰ تا ۵۷ گرم در روز متغیر است. شواهدی موجود است که نشان میدهد نوجوانان و بزرگسالان نیز میتوانند از این رژیم غذایی بهرهمند شوند.

تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. بهمنظور رفع این نقیصه، پژوهشهای امروزی از روش «مطالعهٔ همگروهی آیندهنگر» استفاده میکنند که در آن تمام بیماران قبل از شروع پژوهش، انتخاب میشوند و تا انتهای پژوهش دنبال میشوند. در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. از آنجا که تبدیل چربی به انرژی کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی می طلبد، این رژیم ممکن است در کاهش وزن نسبت به سایر رژیم ها مؤثر باشد. بهدلیل اسیدوز ایجاد شده، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و بدین ترتیب میزان کلسیم دفعشده در ادرار بالا میرود. چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم ½ پیمانه ریواس خرد شده، حاوی 1.7 گرم کربوهیدرات و تنها 13 واحد کالری است. رژیم کلاسیک کتوژنیک، رژیمی بینقص و متعادل نیست و تنها مقادیر اندکی میوه، سبزی، غلات غنیشده و خوراکیهای کلیسمدار دارد. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. این آزمایش با نوارهای آزمایش کتون نیتروپروساید انجام میشود که رنگش در حضور اَستواَستون (یکی از سه اجسام کتونی) از «صورتی براق» به «قرمز آلبالویی» تغییر میکند. در این رژیم غذایی از غذاهای محلی و ارگانیک استفاده میشود. مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان ثابت شدهاست. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد.  This con​tent was created ᠎by GSA  Con᠎tent  G᠎enerator DEMO!

کتوژنیک و شیردهی

خوراکیهای هر یک از این چهار گروه را به منظور تنوع غذایی، میتوان به راحتی و بدون نیاز به محاسبهٔ مجدد، جابجا کرد. این سبک از رژیم یک برنامه تازه است و هنوز تحقیقات گسترده برای عوارض و استفاده نکردن از آن صورت نگرفته است اما افرادی که قندخون پایینی دارند ، افراد دیابتی و افراد مبتلا یا مستعد به سنگ کلیه از رژیم کتوژنیک منع شدهاند و بقیهافراد بهتر است قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنند. آنگاه که رژیم کتوژنیک برای درمان برخی اختلالات متابولیک استفاده شود، زمانش طولانیتر میگردد. بنابراین برای افرادی که همیشه احساس گرسنگی می کنند ، این رژیم میتواند بسیار کمک کننده باشد. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای همه افراد مفید باشه اما افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت هستند و یا افرادی که می خواهند سلامت متابولیکشان را بهبود دهند بسیار عالی است اما برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که می خواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند مناسب نیست. اول، آسیب نرسان با بازی مریل استریپ به عهده گرفت که در آن صرع شدید یک کودک با استفاده از رژیم کتوژنیک با موفقیت درمان میشود.

پژوهشهای دیگری نیز جهت استفاده از این رژیم برای درمان بیماریهای دیگری بجز صرع به جریان افتاد. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود. به همین خاطر است که این رژیم برای همه مناسب نخواهد بود. علائم معمولاً در هفته اول به اوج خود می رسد و به تدریج در هفته چهارم رژیم غذایی محو می شود. پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش نیست. بهطور شایع پس از ۲ سال، یا ۶ ماه بعد از قطع کاملِ تشنجها، میتوان اندکاندک ظرف دو تا سه ماه رژیم را قطع کرد. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. حفظ رشد کافی اما افزایش یا کاهش وزن بیش از حد متخصص تغذیه همچنین چندین فاکتور دیگر مانند سطح کتون، کنترل تشنج، سطح گرسنگی و میزان فعالیت را هنگام ایجاد تغییر در نسبت رژیم غذایی، مقدار پروتئین یا تعداد کالری در نظر میگیرد. با این حال، مصرف زیاد پروتئین و سطح بالای کتون ممکن است میزان از دست دادن عضله را کاهش داده مخصوصا اگر تمرین با وزنه داشته باشید.

یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش

داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. حدود ۲۰٪ از کودکان با این رژیم بهطور کامل از تشنجها رهایی مییابند و بسیاری دیگر نیز میتوانند مصرف داروهای ضد صرع را کاهش داده یا به کلی قطع کنند. سپس انواع رژیمها و غذاهای کتویی را بررسی خواهیم کرد و چند نمونه صبحانه کتوژنیک به شما معرفی میکنیم. خب دیگه همه چیز آمادس تا یک صبحانه کتوژنیک مقوی رو بخورید. والدین میبایست وزن و میزان خوراکیها را با دقت فراوان و با استفاده از یک ترازوی الکترونیک با دقت ۱ گرم، اندازهگیری کنند. و در آنها، بدن اجازه نمییابد تا از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند و به همین سبب وابسته به اجسام کتونی است. هرم غذایی کتوزنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل میکند، به این شکل که چربیها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم میرود. رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم در روز محدود می کند و کاهش وزن را آسان می کند زیرا انسولین را افزایش نمی دهید. میزان سوربیتول موجود در لوسیونهای ضدآفتاب و سایر محصولات بهداشتی پوست گاهی آن اندازه بالاست که قادر به جذب از طریق پوست و بی اثر کردن کتوزیس باشد.