انتخاب رژیم های کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در بارداری نی نی سایت رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این نوع رژیم کتو، رژیمی با میزان بسیار اندک کربوهیدرات، میزان معقولی پروتئین و میزان بسیار زیادی پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 چربی است. رژیم کتو برای بعضی از شرایط خاص، به ویژه

دیابت نوع 2 خیلی موثر بوده. برای شروع رژیم کتو ممکنه مجبور بشید چند چیز رو از خونه خودتون بیرون بیارید و منابع غذایی پرچرب خاصی رو برای گنجاندن تو وعده های غذایی روزانه خودتون اضافه کنید.با پزشک یا متخصص تغدیتون در مورد اینکه چه چیزی برای شما بهتر صحبت کنیدـ این امر به ویژه در صورتی که محدودیت های غذایی دیگری دارید، مثل گیاهخوار بودن یا داشتن برخی آلرژی های غذایی مهم هستش. بدن در شرايط عادي و زماني که در طول روز انبوهي از کربوهيدرات ها اعم از کربوهيدرات هاي ساده و يا پيچيده را وارد دستگاه گوارش مي کنيد اين ساختارها را به صورت گلکوز وارد خون مي کند و مغز که بيشترين ميزان مصرف انرژي در کل شبانه روز در بدن ما را دارد و همچنين ديگر ارگان هاي بدن ما انرژي مورد نياز خود را از اين منبع تامين مي کنند و در نتيجه چربي هايي که روزانه وارد بدن ما مي شوند به صورت چربي زايد در بدن ما انباشه شده و از سوي ديگر چربي هاي زايدي که از سال ها قبل در بدن ما انباشته شده اند از خطر به مصرف رسيدن توسط بدن در امان مي مانند.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

رژیم کتو ، ریشه در روش های درمانی قدیمی (دهه ها قبل) دارد. او در کتاب پرفروشش با عنوان «رژیم بولتپروف» از سفر ۱۵ سالهاش برای کاهش وزن و بدست آوردن مجدد سلامتیاش بدون متوسل شدن به رژیمهای غذایی سنتی میگوید؛ همچنین ادعا میکند که شما میتوانید با دنبال کردن روش او به همان نتایج دست یابید. در میانهی دههی ۹۰ میلادی، جیم آبراهامز که پسرش از صرع شدید و مقاوم به درمان رنج میبرد و با این روش بهخوبی درمان شده بود، با تأسیس «بنیاد چارلی» به ترویج دوبارهی آن پرداخت. اثبات شده است که حالت کتوز برای افراد خاصی از جمله افراد مبتلا به چاقی و دیابت نوع دو و کودکان مبتلا به صرع مزایای قدرتمندی دارد. رژیم های کتوژنیک همچنین دارای اثرات درمانی در صرع ، دیابت نوع ۲ و چندین بیماری مزمن دیگر می باشند. یک محقق نتایج رژیم کتو قبل و بعد برای 349 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 در یک دوره 1ساله تحقیق کرد.

بادام زمینی: مقاله ای در مجله ی تغذیه بریتانیا ادعا داشته که کره بادام زمینی با کنترل اشتها و رساندن مواد مغذی به بدن تا حد زیادی قند خون در افراد چاق و مبتلا به بیماری را کنترل نموده است. در رعایت اصول تغذیه مداومت داشته باشید، جهت جوانسازی و شادابی چهره چارهای بیندیشید، از خواص بادام زمینی در رژیم کتوژنیک بهرهمند شوید، استفاده از مواد غذایی طبیعی و سالم را در دستور کار خود قرار دهید. پودر استویا جایگزین سالم و طبیعی برای شکر می باشد. استون بوی برجسته و مشخصی داردو در واقع همان ماده ای است که باعث بوی تند لاک ناخن می شود. برای این منظور میتوانید روزانه پنج یا ده درصد به مقدار کربوهیدرات مصرفی خود اضافه کرده و به همان میزان از مصرف چربیها بکاهید. همان طور که میدانید در رژیم کتوژنیک مصرف انواع مواد غذایی که حاوی میزان قابل توجهی کربوهیدرات هستند کاملا ممنوع است. برای پیشگیری از بروز این مشکل در روزهای اول شرع این رژیم بهتر است کربوهیدرات را به طور متعادل مصرف کنید و به تدریج آن را کاهش دهید.

خرید کتاب رژیم کتوژنیک

وقتی در تلاش هستید تا با رژیم کتوژنیک وزن کم کنید اما تلاشهای شما به نتیجه نمیرسد، باید دلیل یا

دلایل آن را پیدا کنید. طبقهبندی مواد غذایی توسط آسپری به دو گروه سمی یا بولتپروف ممکن است باعث ایجاد یک رابطه ناسالم با غذا شود. به این دلیل که رژیم غذایی عمدتاً مستلزم حذف غذاهای غنی از مواد مغذی و غنی از فیبر مثل : حبوبات، غلات کامل، سبزیجات نشاسته ای و میوه هاست. معمولا علائم آنفولانزای کتو یک یا دو روز بعد از حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی روزانه ظاهر میشه. وی. برای افزایش مصرف پروتئین روزانه. به عنوان مثال، یک فلفل دلمه ای ۱۰۷ درصد از ارزش روزانه (DV) ویتامین C را تامین می کند. کتواسیدوز : چندین مورد کتواسیدوز(بیماری که به خاطر کنترل نکردن دیابت رخ می دهد) در زنانی شیرده گزارش شده ، به گونه ای که دریافت کم کربوهیدرات باعث آن شده است البته این موارد بسیار اندک هستند. کتواسیدوز یک بیماری جدی است که به خاطر عدم کنترل دیابت به وجود می آید اما کتوز یک حالت متابولیک طبیعی است.

رژیم کتو روی هر فرد متفاوت تاثیر داره.

هدف از رژیم کتو، وارد کردن و نگه داشتن بدن در حالتی متابولیک است که کتوزیس نامیده می شود. با وفق شدن بدن با رژیم کتو، کلیه ها ممکن است آب بیشتری دفع نمایند. از نظر نوشیدنی های قابل قبول در دژیم کتو، میتونیم قهوه و چایی شیرین نشده رو انتخاب کنید. دکتر یا متخصص میتونه بهتون کمک کنه تا جایگزینی پیدا کنید و برنامه غذایی مناسبی برای نیازهای شما ارائه بده. به همین دلیل، آنها کالری یا کربوهیدرات ندارند. آنها می گویند ما قصد نداریم شما را از سفره خانواده جدا کنیم. البته که ممکن است آنها کتوز را با کتواسیدوز اشتباه گرفته باشند که کاملا متفاوت است. رژیم کتو روی هر فرد متفاوت تاثیر داره. هر دو مورد فوق باعث کاهش سطح انسولین شده که منجر به آزاد شدن مقدار زیادی چربی از سلول های چربی می شود. اضافه وزن همچنین منجر به حفظ مقاومت به انسولین و عدم تعادل هورمونی میشود و کاهش وزن را دشوارتر از حد معمول میکند. تعادل بین مصرف و دفع آب را حفظ میکنند. Post has  be᠎en creat ed by GSA  Con​te nt Gener at or D em᠎ov ersion᠎!

مطالعات نیز نشان داده است رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات و پرچرب تاثیراتی بر حفظ عضلات دارد. به این اتفاق به اصطلاح کتوفلانزا میگویند که نشانه هایی همچون احساس خستگی، اشتباه تلفظ کردن کلمات، تب خفیف و مشکل در تمرکز کردن دارد. اگرچه این مشکل کوچکی است اما می تواند دردناک باشد. حال سیستم چربی سوزی شما عمدتا به جای قند، براساس چربی کار می کند. تا وقتی ولع نون و برنج شیرینی دارید، چربی نمیسوزونید. برای استفاده از این سبزیجات، گل کلم را میتوان مانند برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد. رژیم کتو رو امتحان کنید از پزشک متخصص تغذیه بپرسید که آیا برای شما مناسب هست یا نه. آیا رژیم کتو خطر داره ؟ رژیمتو پاسخ رژیم کتوژنیک باید به شکل دقیق انجام بشه و به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. مسئله دیگه ایی که متخصصان درباره اش هشدار میدن اینکه انواع رژیم کتو خیلی زیاده و انجام نادرست اون آسونِ. از سالها قبل باور بر این بوده که کره و خامه به دلیل اینکه حاوی چربی اشباع شده بالایی هستند، باعث بیماری قلبی شده یا در بروز آن نقش دارند. با اینکه کتوز ایمن و سالم است اما ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که شامل “آنفولانزای کم کربوهیدراتی” ، گرفتگی ماهیچه پا ، بوی بد دهان و مشکلات گوارشی می شود.

رژیم کتو همچنین میتونه به سلامت روده شما تاثیر بذاره.

در هنگام کتوز، بسیاری از بخش های بدن شروع به سوزاندن کتون برای انرژی به جای کربوهیدرات می کنند که شامل بخش بزرگی از مغز نیز میشود. کمبود آب و دریافت نمک کم از علل شایع این موضوع است همچنین نوشیدن قهوه زیاد نیز می تواند در آن دخیل باشد. رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی در بدن را تغییر دهد از همین رو افزودن نمک بیشتر به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند مفید و سودمند باشد. برخی افراد فکر می کنند کتوز به شدت خطرناک است. هدف از رژیم کتو این است که مصرف کربوهیدرات ها را آنقدر کم نگه دارید که بدن شما به حالت متابولیکی ای بنام کتوز وارد شود. رژیم کتو همچنین میتونه به سلامت روده شما تاثیر بذاره. مطالعات درمورد اثرات کتو بر سلامت روده متناقض هستند. علاوه بر علل فوق ، گرفتگی ماهیچه می تواند دلایل بسیار دیگری نیز داشته باشد. در حالی که تاکید اکثر رژیم ­های لوکرب بر کاهش مصرف کربوهیدرات است.

برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن نیز تنها کافی است به طور متوسط، حدود ۱۱۲ گرم گوشت، مرغ یا ماهی مصرف کنید. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. مطالعات همچنین از فواید احتمالی در دیگر شرایط مرتبط با مغز، مانند بیماری های پارکینگسون و آلزایمر، خبر می دهند. اضافه وزن خطر ابتلا به بیماریهای دیگر را افزایش میدهد. یکی دیگر از جایگزینهای غلات، این دستور کتو گرانولا با آجیل، دانهها و عسل بدون شکر بستهبندی شده است. و خوراکی نظیر دونات، غلات، آب نبات، غلات صبحانه، شیرینی، کیک، شکلات، کلوچه و تمام مواد قندی در دسته غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو هستش. دریافت مواد معدنی را افرایش دهید : غذا های حاوی منیزیم و پتاسیم می توانند گرفتگی ماهیچه پا را تسکین بخشند. کتوز یک ماده طبیعی است اما کتواسیدوز فقط در دیابت های کنترل نشده اتفاق می افتد. اما به هر حال باید از یک جایی شروع کرد.

وقتی تصمیم میگیرید که وزن خود را کاهش دهید، راههای مختلفی به شما پیشنهاد میشود و با هر فردی که حرف میزنید تجربه خود را از رژیم لاغری که استفاده کرده است با شما در میان میگذارد. بسیار آب بنوشید : هر روز حداقل ۲ لیتر آب بنوشید زیرا مقدار زیادی آب در ابتدای حالت کتوز از دست می رود. به آن ها عموما “آنفلونزای کم-کربوهیدراتی” یا “آنفلونزای کتو” گفته می شود زیرا علائمش همانند آنفلونزا است. مشکلات استخوانی را کاهش می دهد: افرادی که مشکل تراکم استخوان دارند باید خامه را در رژیم غذایی خود بگنجانند. زنان شیرده به کالریهای بیشتری نسبت به زنان باردار نیاز دارند. این رژیم همچنین ممکن است برای کودکانی که تشنج کانونی دارند موثر باشد. گرچه این رژیم برای افراد سالم بیخطر است، ممکن است برخی عوارض جانبی اولیه تا سازگاری بدن وجود داشته باشد. در حالی که بعضی از افراد میتونن راحتتر با تغییرات به رژیم غذایی رو بیارند، اما بعضی ها هم ممکن متوجه بشند که بدنشون برای سازگاری با این تغییرات بیشتر طول میکشه. رژیم کتو ممکنه برای بعضی از افراد کلسترول رو کاهش بده، اما ممکنه برای بعضی از افراد کلسترول رو افزایش بده.