با این نکات ساده، کاهش وزن با رژیم کتوژنیک خود را متحول کنید

آیا برای لاغر شدن به دنبال رژیم کتوژنیک هستید اما نمیدانید کتوژنیک چیست و باید از پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402

کجا شروع کنید؟ ️کره و خامه و سرشیر و دوغ – اگه محلی و ارگانیک باشه (اونایی که از شیر گاو علف خورده تهیه شدن) در رژیم کتوژنیک مجاز است. بدن سیستم پیچیدهایه و پیشبینی واکنشهاش بر اساس حدس و گمان میتونه سادهانگارانه باشه. در رژیم روزه داری متناوب، باید غذا را فقط در یک زمان خاص خورد، اساس آن حول این محور است که رژیم گرفتن برای ساعات معینی در روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در دو روز هفته می تواند به چربی سوزی بدن کمک کند. بدن آن ها را مصرف می کند. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند.از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. چربی ها سریعا شکسته شده و به قند تبدیل می شوند.

برنامه تثبیت رژیم کتوژنیک

کاهش وزن کتوژنیک توانایی رژیم در عدم بروز بیماری قلب و عروق: با اینکه متخصصان در این تحقیق و رتبه بندی گفته بودند حذف کربوهیدرات های نشاسته ای می تواند برای قلب مضر باشد، ولی با اینکه در رژیم کتوژنیک نشاسته ها خیلی هم برای قلب ضرورتی ندارند، حذف هم نشده اند. انجمن قلب و عروق آمریکا مصرف غذاهای دریایی با امگا سه بالا را حداقل چند بار در هفته توصیه می کند. نقطه مقابل رژیم کتو کثیف کم کربوهیدرات، “رژیم کتو تمیز” است، این برنامه غذایی بر غذاهای کامل مانند سبزیجات غیر نشاسته ای، گیاهان دارویی، ماهی های صید شده وحشی، گوشت حیوانات تغذیه شده با چمن و… در منوی بسیاری از رستوران ها گوشت یا ماهی وجود دارد. در واقع اگر از افرادی که این رژیم را گرفته اند، پرسیده شود و یا اینکه آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، می بینیم کاهش وزن با رژیم کتوژنیک موثر بوده است. اثر رژیم غذایی کتوژنیک بر برخی بیماری ها مانند سرطان، دیابت، سندرم تخمدان پلی کیستیک و آلزایمر ارزیابی شد.

توانایی رژیم غذایی در عدم بروز دیابت و کنترل قند خون: در رژیم کتوژنیک نه تنها قند و دیابت بدتر نمی شود بلکه کاملا بر عکس، این بیماری ها کنترل و کم می شوند. رژیم کتوژنیک آن قدر سیر کننده است که شما می توانید بدون محاسبه ی کالری یا دنبال کردن اینکه چه غذایی می خورید وزن کم کنید.- رژیم کتوژنیک می تواند به شما کمک کند تا چربی اضافی را که کاملا با دیابت نوع 2 مرتبط است کم کنید.رژیم کتوژنیک معمولا برای درمان بیماری های اعصاب مانند صرع به کار می رود و باعث کاهش چشمگیری در میزان حملات صرع کودکان می شود.- در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومورهای سرطانی استفاده می شود.- این رژیم ممکن است علائم آلزایمر را کاهش دهد و یا پیشرفت بیماری را کند نماید.رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطوح انسولین که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشند، کمک کند.رژیم کتوژنیک می تواند صدمه مغزی را کاهش دهد و بعد از آسیب مغزی به بهتر شدن آن کمک کند. این روند می تواند عملکرد مغز را از راه های مختلف مثل کم شدن حافظه، سردرد، درک شناختی کندتر، تحت الشعاع قرار دهد که این حالت به حالت “مه مغزی” معروف است. Post has ​be᠎en gen erated  with the he lp ​of GSA  C onte nt G​en᠎erat᠎or Dem᠎over sion.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

رژیمهای کم کربوهیدرات، مانند رژیمهای کتوژنیک، اغلب منجر به کاهش وزن میشوند. افرادی که از رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات (مانند رژیم کتوژنیک) استفاده میکنند، بالاترین خطر مرگومیر قلبی – عروقی و سرطان را دارند. البته این عارضه تا حدودی به دلیل عدم استفاده از فیبر در این رژیم به وجود می آید. تو این دستورهم مرغ خوشمزه ای به سبک ایتالیایی ها طبخ میشه. بخش دیگه ای از انرژی مورد نیاز هم توسط چربی ها تامین میشه. حتی با بنزین، ماشینتان بهتر و سریعتر هم کار میکند. آسان بودن رژیم: آسانی در رژیم کتوژنیک نسبت به خیلی از روش های دیگر لاغری، بهتر و بیشتر است. همانطور که خود بهتر میدانید چربی اضافه ارتباط تنگاتنگی با دیابت نوع دو، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد. وی کتوزیس را یک فرآیند طبیعی متابولیک در بدن عنوان کرد که در این فرایند به جای کربوهیدارت و گلوکز برای تامین انرژی چربی های اشباع شده و ذخیره شده در اجزای بدن سوزانده می شود.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

همچنین رژیم غذایی که میکروبیوم روده را تنظیم کند برای بالا بردن سلامت متابولیک بسیار مهم است. وی با اشاره به این که در این رژیم تولید کتون بادیها در بدن باعث سرکوب کردن و کنترل اشتها می شود گفت: این موضوع باعث می شود فرد کمتر احساس گرسنگی کند که یکی از دلایل مهم علاقه افراد به این رژیم است . یکی از بهترین ترفندها برای افزایش وزن، افزایش اشتها می باشد. افزایش کتون، پایین آمدن قندخون و بهبود حساسیت انسولین از مزیت های رژیم کتوژنیک است. آکنه: کاهش انسولین، مصرف شکر کمتر و غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه کمک می کند. غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و غیره- غلات یا نشاسته: محصولاتی که حاوی گندم هستند، برنج، پاستا، غله و غیره- میوه: همه میوه ها، به جز بخش کمی از میوه های توت مثل: توت فرنگی- دانه یا حبوبات: نخود سبز، لوبیا قرمز و غیره- ریشه سبزیجات: سیب زمینی ها، سیب زمینی های شیرین، هویج، شلغم و غیره- سس ها: این ها اغلب شامل شکر یا چربی ناسالم است.- چربی ناسالم: مصرف سبزی روغنی کنسرو شده، مایونز و غیره را کاهش دهید.- الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن محتویات کربوهیدرات و کتون می تواند شما را چاق کند.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

بدن آب زیادی دفع می کند و حتی گاهی در برخی از افراد میزان نیم کیلو تا 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک هفته نیز، گزارش شده است. این پروسه تا زمان تمام شدن ذخیره های قندی به این طریق پیش می رود و سپس، بعد از تمام شدن این منبع، بدن به دنبال جایگزین این ماده برای تامین کردن انرژی سلول های خود است. بعد از هفته ی اول، بدن با اتمام ذخیره ی کربوهیدرات ها مواجه می شود. ریزش مو یکی از عوارضی است که برخی افراد آن را گزارش کرده اند و برخی دیگر نیز با آن مواجه نشده اند. گنجاندن این نتایج اضافی یکی از دلایلی است که چرا نسخه جدید (منتشر شده توسط وایکینگ در سال ۱۹۸۶ و توسط پنگوئن در سال ۱۹۸۸) بهطور قابل ملاحظه ای طولانیتر از نسخه قبلی خود است. در هر دورهای از زمان، نام یکی از رژیمهای غذایی بر سر زبانها میافتد. دکتر گلبن سهراب عدم تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و افزایش خطر بروز کمبود آنها را مهمترین عارضه رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد. بنابراین، رژیم کمکربوهیدرات کتو ممکن است خطر را برای این افراد افزایش دهد.

این امر به این دلیل است که بدن شما در تلاش است تا از یک منبع انرژی در دسترس برای بدست آوردن انرژی خود استفاده کند. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. اگر مدت طولانی خود را در شرایط کتوز قرار دهید، خطر ایجاد اسید در خون افزایش می یابد. این شرایط می تواند موجب اضطراب، اختلال در تنفس و عملکرد مغز شود. زیرا حقیقت، خلاف این ماجرا را نشان می دهد. زیرا این رژیم عوارض زیادی در بردارد و در واقع سبک یا روش صحیح تغذیه ای را رعایت نمی کند. به گفته وی فرد در این رژیم مجاز است از انواع روغنها ترجیحا روغنهای سالم تر، گوشتها و تخم مرغ، انواع مغزبه میزان محدود و سبزیهای برگ سبز به مقدار محدود استفاده کند. این متخصص تغذیه با بیان اینکه در رژیم کتوژنیک بسیاری از انواع مواد غذایی از برنامه غذایی حذف میشوند گفت: در این رژِیم مصرف انواع قندهای ساده، شکر، گروه نان و غلات، لبنیات به جز پنیر، انواع میوه ها، سبزیهای نشاسته ای مثل سیب زمینی و هویج و سسهای قرمز مجاز نیست. دکتر گلبن سهراب متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با بیان اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یا کتون زا نوعی رژیم غذایی خاص با چربی زیاد است، گفت: رژیم کتوژنیک برای فردی تجویز می شود که قبلا با رژیم مقداری کاهش وزن را تجربه کرده اما در حال حاضر با رژیم های معمولی نمیتواند وزن خود را کاهش دهد.

به گفته این متخصص تغذیه در موارد پیش دیابتی، مقاومت به انسولین و تخمدان پلی کیستیک تجویز رژیم کتوژنیک برای یک دوره کوتاه مدت می تواند مفید باشد. بهداشت نیوز/ متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: رژیم کتوژنیک عوارض زیادی دارد بنابراین برای افرادی که با سایر رژِیمهای معمولی می توانند کاهش وزن داشته باشند توصیه نمی شود. بنابراین میزان نمک و مکمل های مواد معدنی بیشتری به وعده های خود اضافه کنید. برنامههای مراجعه مجدد کودک در فواصل سه ماهه را انتخاب کنید و انتخاب کنید برای نوزادان در فواصل خوب ماهه ترتیب میشود.کودک باید تقویت می کند مولتی ویتامین را انتخاب کنید و انتخاب کنید چرخ دنده معدنی ویژه به ویژه کلسیم در حین رعایت رژیم کتوژنیک بلعیدن تنبل. آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله پتاسیم، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

بررسی ها حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک موجب کاهش وزن اصولی و بدون ضرر خواهد شد. بعد از صحبت های مختلف در مورد خوبی ها و جنبه های مثبت رزیم کتوژینک، بالاخره نوبت به صحبت کردن در مورد عوارض رژیم کتوژنیک رسید. بهترین بخش این است که برای کمک گرفتن نیازی به مراجعه به مراکز مختلف ندارید. در این روش میتوان با اطمینان ۱۰۰ درصد جنسیت جنین را تعیین نمود اما جواب دهی خود IVF، ۱۰۰ درصد نیست. اگر بخواهید جنسیت جنین خود را در لحظه لقاح انتخاب کنید، باید چندین هزار دلاری خرج فناوری عصر فضا کنید تا رویان پسر را انتخاب کرده و جنسیت او را تضمین کنید. اگر در روز کالری های خود را شمارش کرده و از رژیم کالری پیروی می کنید، شیرین کننده های کم کالری، در رژیم غذایی شما تاثیر به سزایی خواهند داشت. وقتی برای اولین بار رژیم کتوژنیک را امتحان می کنید، کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهید کرد.