بهترین راه درمان سردرد از رژیم های کتوژنیک

این موضوع در مورد رژیم های غذایی کتوژنیک نیز صادق است و یبوست نیز از عوارض شایع در پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 ابتدای آن است. ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که نتایج تحقیقات راجع به آن ها از رژیم غذایی کتوژنیک دفاع می کنند، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع ۲، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش علائم. اگر جزو این سه گروه هستید حتما پزشکتان را در جریان تصمیمتان برای پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک بگذارید و در صورت صلاحدید پزشک این کار را انجام بدهید. رژیم لاغری کتوژنیک به طور کلی یک رژیم بی خطر است، ولی سه گروه زیر بهتر است قبل از گرفتن این رژیم با پزشک خود مشورت نمایند. اما به طور کلی این یک مسئله بسیار جزئی است. به طور کلی کتوز برای بیشتر مردم ایمن است اما ممکن است در ابتدا چند اثر جانبی نیز داشته باشد. از آن طرف، اگر بیش از حد و برخلاف علاقه، خودتان را از خوردن کربوهیدرات محروم کنید، ممکن است خسته شوید و به کلی رژیم کتوژنیک را فراموش کنید! اگر میخواهید رژیم کتوژنیک را بررسی کنید، ابتدا با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. رژیم غذایی استاندارد و پر پروتئین بیشتر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان در واقع، کتوز و رژیم های کتوژنیک به طور گسترده بررسی شده اند و نتایج نشان می دهد که در کاهش وزن بسیار موثرند. خیلی مهمِ که کلسترول خودتون رو به طور منظم چک کنید. اگر قصد دارید رژیم کتو رو شروع کنید باید اینو بدونید که انواع مختلفی داره هرکدومشون تغییرات جزئی به نسبت چربی ، پروتئین و کربوهیدرات تو رژیم غذایی روزانه شما داره. اگر این مشکل رفع نشود باید میزان دریافت کربوهیدرات خود را بالا ببرید. با رژیم کم کربوهیدرات شروع کنید : برای آسان تر شدن تغییرات ، قبل از امتحان کردن رژیم کتوژنیک (کربوهیدرات خیلی کم) ، کربوهیدرات خود را به مقداری متوسط کاهش دهید. اگر تغییرات ناگهانی در رژیم غذاییتان برای رسیدن به حالت کتوز انجام داده باشید، احتمال ظاهر شدن علائم گوارشی در شما بیشتر است. اگر کاهش وزن متوقف شد، سعی کنید مقدار غذایی که می خورید را کمی کاهش دهید. به اندازه کافی نمک دریافت کنید : سدیم یک الکترولیت مهم است که با کاهش دریافت کربوهیدرات در مقادیر زیاد دفع می شود. برای کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزای کتو رژیم رو به آرومی شروع کنید، هیدراته بمونید، فقط ورزش های سبک انجام بدید و با عادت کردن بدن به برنامه های غذایی جدید، استراحت کافی داشته باشید.  Th is a​rtic᠎le h as  been created ​by GSA Cont᠎ent ᠎Ge nerato᠎r DEMO.

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست

امر فوق بیشتر به علت عدم دریافت فیبر کافی و کمبود مایعات بوده و برخی نیز ممکن است به اسهال دچار شوند که کمتر دیده شده است. این رژیم به شما این امکان رو میده که کربوهیدرات هارو در تمیرینات بیشتر اضافه کنید. رژیم کتو ممکنه برای بعضی از افراد کلسترول رو کاهش بده، اما ممکنه برای بعضی از افراد کلسترول رو افزایش بده. ممکنه در نهایت به جای چربی های سالم، جربی های اشباع شده زیادی بخورید که میتونه شمارو در معرض خطرح سطوح بالای کلسترول بد و بیماری قلبی قرار بده.همچنین اگه رژیم رو به درستی دنبال نکنید ممکنه به کتوز نرسید. همین موضوع باعث کاهش سطح انسولین و در نهایت کاهش ابتلا به فشار خون، نارسایی قلبی، انسداد عروق و سایر بیماری های قلبی می شود. در نتیجه، رژیم کتوژنیک همزمان با کاهش وزن دیابت را نیز کنترل می کند. کتواسیدوز : چندین مورد کتواسیدوز(بیماری که به خاطر کنترل نکردن دیابت رخ می دهد) در زنانی شیرده گزارش شده ، به گونه ای که دریافت کم کربوهیدرات باعث آن شده است البته این موارد بسیار اندک هستند. کتواسیدوز یک بیماری جدی است که به خاطر عدم کنترل دیابت به وجود می آید اما کتوز یک حالت متابولیک طبیعی است.

اگرچه این مشکل کوچکی است اما می تواند دردناک باشد. اگرچه آنفلونزای کم کربوهیدرات پس از چند روز به پایان میرسد. هنگامی که دریافت کربوهیدرات خود را کاهش می دهید آب ماهیچه ها تخلیه می شود که یکی از دلایل اصلی کاهش سریع وزن در هفته های اول رژیم کم کربوهیدرات است. علاوه بر علل فوق ، گرفتگی ماهیچه می تواند دلایل بسیار دیگری نیز داشته باشد. اسید معده به دلایل مختلفی میتواند کاهش یابد. در دنیای رژیم های لاغری و کاهش وزن، رژیم های لاغری با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا توجه ها را به خود جلب کرده است. رژیم استاندارد (SKD): این رژیم شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. این رژیم هم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که میتوان نزدیک به زمانهای تمرین کربوهیدرات مصرف کرد. در حالی که تحقیقات نشون میده که رژیم کتو به برخی افراد کمک میکنه وزن کم کنند یا شرایط سلامتیشون رو مدیریت کنند، رژیم غذایی محدود برای همه ایده خوبی نیست. This data has been w ritten ᠎with t he ᠎he᠎lp  of G᠎SA C onte᠎nt Generator Dem​ov er sion!

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

وقتی که بدنتون چربی رو برای سوختن میسوزونه کتون ها تولید میکنه موادی که در کبد شما ساخته میشه. هنگامی که این اتفاق می افتد، کبد غرق در چربی شده و بخش زیادی از آن را به کتون تبدیل می کند. بسیار آب بنوشید : هر روز حداقل ۲ لیتر آب بنوشید زیرا مقدار زیادی آب در ابتدای حالت کتوز از دست می رود. کمبود آب و دریافت نمک کم از علل شایع این موضوع است همچنین نوشیدن قهوه زیاد نیز می تواند در آن دخیل باشد. میزان نوشیدن آب را افزایش دهید و بر آن استوار بمانید. بله. اگرچه در ابتدا بسیار مهم است که مقدار مصرف کربوهیدرات را به طرز چشمگیری کاهش دهید، اما بعد از گذشت ۲-۳ ماه میتوانید در برخی مواقع به سراغ کربوهیدراتها بروید. رژیم کتوژنیک معمولا برای درمان بیماری های اعصاب مانند صرع به کار می رود و باعث کاهش چشمگیری در میزان حملات صرع کودکان میشود. تغییرات غذایی، برخی مواقع می توانند منجر به مشکلات گوارشی شوند.

هر دو مورد فوق باعث کاهش سطح انسولین شده که منجر به آزاد شدن مقدار زیادی چربی از سلول های چربی می شود. رژیم کتو باعث از بین رفتن توده عضلانی بدن می شود؛ زیرا خوردن پروتئین بدون کربوهیدرات منجر به عدم عضله سازی می شود. دریافت مواد معدنی را افرایش دهید : غذا های حاوی منیزیم و پتاسیم می توانند گرفتگی ماهیچه پا را تسکین بخشند. در حالت کتوز ، برخی افراد ممکن است دچار گرفتگی ماهیچه پا شوند. گلیکوژن فرم ذخیره شده گلوکوز در ماهیچه ها و کبد است که توسط آب به یکدیگر پیوند داده می شوند. با اینکه کتوز ایمن و سالم است اما ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که شامل “آنفولانزای کم کربوهیدراتی” ، گرفتگی ماهیچه پا ، بوی بد دهان و مشکلات گوارشی می شود. گرفتگی پا معمولا با کمبود آب و مواد مغذی در بدن مرتبط است دلیل امر فوق آن است که کتوز باعث کاهش وزن آب بدن می شود. به نظر می رسد که دختران بیشتر از پسران در رده های سنی زیر ۲۰ سال چربی اضافه می کنند و این خود می تواند توجیه کننده بالا بودن BMI دختران نسبت به دختران در یک سن مشخص باشد. در بیشتر افراد، این بوی غیر طبیعی در طی چند هفته از بین میرود.

دسر های کتوژنیک استون بوی برجسته و مشخصی داردو در واقع همان ماده ای است که باعث بوی تند لاک ناخن می شود. با این حال، کمتر از 10٪ از این بزرگسالان به 90٪ کاهش در تشنج دست می یابند و یا تشنج آنها را متوقف می کنند. کتوز بخشی طبیعی در متابولیسم است و هنگامی اتفاق می افتد که دریافت کربوهیدرات بسیار پایین باشد (مانند رژیم های کتوژنیک) و یا برای مدت طولانی غذا نخورده باشید. بعضی اوقات عرق و ادرار نیز می توانند بوی استون بدهند. بخش کم کربوهیدرات رژیم غذایی ممکنه عواقب طولانی مدتی برای بعضی از افراد داشته باشه. رژیم کتو روی هر فرد متفاوت تاثیر داره. البته این رقم و عدد برای هر فرد کمی متفاوت است. بعلاوه این نوع از رژیم ها قادر به تامین تمام نیازهای تغذیه ای فرد بویژه در افرادیکه تامین مواد مغذی برای آنها اهمیت ویژه ای دارد از جمله کودکان و بانوان باردار، نیستند. دکتر بهاره غفاری از بهترین و مجربترین متخصصان تغذیه است که برای دریافت رژیم غذایی میتوانید به او مراجعه کنید.

نحوه رژیم کتوژنیک

ذکر این نکته بسیار مهم است که قطعا باید قبل از انجام هر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید. برای شروع رژیم کتو ممکنه مجبور بشید چند چیز رو از خونه خودتون بیرون بیارید و منابع غذایی پرچرب خاصی رو برای گنجاندن تو وعده های غذایی روزانه خودتون اضافه کنید.با پزشک یا متخصص تغدیتون در مورد اینکه چه چیزی برای شما بهتر صحبت کنیدـ این امر به ویژه در صورتی که محدودیت های غذایی دیگری دارید، مثل گیاهخوار بودن یا داشتن برخی آلرژی های غذایی مهم هستش. اگر چه این عوارض موقتی اند و پس از چند روز یا هفته برطرف می شوند. اما اگر باعث میشوند احساس بهتری به شما دست دهد و یا در دراز مدت به رژیمتان پایبند بمانید، میتوانید آن را امتحان کنید بدون اینکه آثار زیان بار جسمی برای شما داشته باشد. اگه برای اولین بار قصد دارید. اگه بیماری زمینه ایی دارید و میخواید رژیم کتو رو شروع کنید حتما قبلش با دکتر خودتون مشورت کنید. اون بیماری دیابت رو تو 60درصد از شرکت کننده ها معکوس کرد. رژیم کتو همچنین به خیلی از افراد شرکت کننده تو این مطالعه کمک کرد تا وابستگی خودشون رو به داروهای تجویزی انسولین کاهش بده. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند.

بدن شما وارد یک حالت متابولیک به نام ” کتوز ” میشه. به این حالت، پِلَتو (Plateau) شدن رژیم گفته میشه. تغییر رژیم غذایی و کم و زیاد کردن برخی مواد غذایی خاص می تواند به شما در دستیابی سطح PH مناسب رحم برای لقاح کمک کند. در این رژیم شما همچنین باید به میزان متوسط پروتئین مصرف کنید، (مصرف بیشتر پروتئین می تواند شما را از حالت کتوز خارج کند .کتوز یعنی بدن برای به دست آوردن انرژی چربی می سوزاند) و همچنین مصرف بسیاری از غذاهای سالم را قطع کنید ، از جمله ی این غذا ها می توان به مواردی مانند دانه ها ، لوبیا ، میوه و انواع زیادی از سبزیجات اشاره کرد. بهطورکلی کربوهیدراتها باید کمتر از ۱۰ درصد از کالری روزانه موردنیاز شما را تأمین کنند، نه بیشتر. این فاز تا زمانی که چربی بدن به کمتر از 10 درصد برسد ادامه خواهد داشت.