راز انواع رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدراته (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوختش به سراغ چربی پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 میره. اینکه کدوم یکی از انواع رژیم کتو رو انتخاب میکنید، کاملا به هدفتون بستگی داره اما خوب رایج ترینشون، رژیم کتوژنیک استاندارد هست که برای تازهکارها گزینه ی خوبی محسوب میشه. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در حالت کتوزیس قرار می ده. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را در مورد میوه و سبزی رژیم کتوژنیک متعادل می کند. سبزیجات سرشار از کربوهیدرات محدود می شوند و به سبزیجات برگ دار (مانند کلم پیچ ،اسفناج) ، گل کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، مارچوبه ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، سیر ، قارچ ، خیار ، کرفس و کدو سبز ارجحیت داده می شود.یک فنجان کلم بروکلی خرد شده حدود شش گرم کربوهیدرات دارد. MCTها ممکن است سرعت متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و چربی شکمی شوند. با این حال، 10 هفته پس از بازگشت به یک رژیم غذایی عادی، او افزایش قابل توجهی در رشد تومور را تجربه کرد.

خرید کتاب کتوژنیک

یکی از این علائم احساس درد و سوزش در دهان پس از خوردن غذاهای سنگین و یا غذاهای تند است که به سبب برگشت خوردن اسید معده یا صفرا به سمت مری فرد میباشد که همان رفلاکس معده است. پس باید حتماً در انتخاب نوشیدنی ها حساسیت بیشتری به خرج دهید. اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند. چربیهای سالم را به کتون های مفید برای مغز و قلب تبدیل می کنید و از آنها به عنوان سوخت استفاده می کنید. به دلیل وجود همین اثرات محافظتکنندگی عصبی، مزایای احتمالی این رژیم در بهبود سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مورد بحث و بررسی است. این میزان فقط سقف تخم مرغ مصرفی در طول روز است. نمک – فقط کمی تا شیرینی آن ظاهر شود. آن را با ژامبون و پنیر امتحان کنید تا یک طعم خوش طعم را تجربه کنید. برای اینکه رژیم کتوژنیک رو بهتر درک کنید میخوام یه مثال براتون بزنم.

خوب مشخصه دکمهی بنزین رو میزنید چون میتونید از سوخت جایگزین استفاده کنید. بنابراین در صورتیکه احساس می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، رژیم های دیگر را امتحان کنید. مناسب برای بدنسازها نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو رو انتخاب کردن اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارن، متداوله. بعد نمک و فلفل رو هم اضافه کنید و این مخلوط رو بزارید یه گوشه بمونه. اگه میخواین بلافاصله بعد از خوردن غذا احساس سیری کنید، این پروتئینه که حرف اول رو میزنه. در این رژیم افراد اجازه دارن قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنن تا بتونن شدت ورزششون رو افزایش بدن (مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم هست). گرلین هورمون اصلی گرسنگیه که اشتها رو افزایش میده. عدم اشتها به مشکلاتی مانند اعتیاد به قند یا مواد غذایی کمک میکند. کاهش گرسنگی کتوز برای کاهش اشتها عالیه. مصرف آجیل در طول رژیم کتوژنیک باعث به دست آوردن انرژی مورد نیاز شما برای فعالیتهای روزمره خواهد شد. در ادامهی مقاله با عبارتی درشت مغذیها رو به خواهید شد که لازم میدونم اول دربارهش یه توضیحاتی بدم.

رژیم کتوژنیک در سال ۱۹۲۰ برای درمان صرع کشف شد که با گذشت زمان دانستند مزیتهای فراوانی از آن برای سلامتی نیز وجود دارد. رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوبترین رژیمهایغذایی برای کاهش وزنه.تو رژیم کتو مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش داده میشه (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزینش میشن. اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که وجود مقادیر کافی از ویتامین دی در بدن خانم ها، شانس و احتمال کلی باردار شدن را افزایش داده و تضمین کننده سلامت مادر و جنین در طی بارداری است. یکی از تحقیقات نشون داده افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۲٫۲ برابر بیشتر از کسانی که رژیم کمچرب و کم کالری داشتن، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در اونها بهبود پیدا کرد. نتایج تحقیق دیگهای نشون داد، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۳ برابر بیشتر از اونهایی که رژیم دیابت داشتن، وزن کم کردن. تحقیقات نشون دادن که این رژیم بیشتر از رژیمهای کمچرب توصیه میشه و تو این روش بدون کالری شماری به راحتی میشه وزن کم کرد. ᠎Content w​as gener ated wi th G᠎SA Content᠎ Generat or Demover sion!

کتوژنیک به چه معناست

همان طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم بر روی رژیم کتوژنیک تحقیقات و مطالعات بسیار زیادی صورت گرفته و همه آن ها بر اثر گذار بودن این رژیم تأکید داشته اند. باید تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع انجام شوند. این موضوع به شما کمک میکنه تا مدت زمان بیشتری رو با احساس سیری به سر ببرید. احساس سیری بیشتر و کاهش التهاب غذاهایی که تو رژیم کتوژنیک مجاز به مصرفشون هستین، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و کره هستن که سرعت جذب مواد غذایی دیگه رو کاهش میدن. کارتون خیلی سادهس. غذاهایی که مجاز هستین رو میتونید تا جایی که احساس سیری کنید، بخورید. بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهایی با پایهی غلاته. قدم آخر هم نوش جون کردن سالاد با میگو ها هست که دیگه کار خودتونه! این ماشین همیشه با گاز کار میکرده، حالا وسط راه گازش تموم میشه و خاموش میکنه. مطمئنا شما رو وسط راه نمیذاره چون میتونه به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنه. کدام یک از انواع رژیم کتوژنیک رو انتخاب کنیم؟ بنابراین با مراجعه به پزشک تغذیه باید رژیم مناسب خودتان را انتخاب کنید. This con te nt h as be​en gen​erated ​by GSA C ontent Gen​er᠎ator  DEMO!

مناسب برای تازه کارها نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدراته این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست؛ یعنی مقدار چربیش بالاتره. غذاهای رژیمی بدون قند : این نوع از غذاها هم اغلب دارای قند الکل یا مانند آن هستند. به علاوه، این رژیم غذایی به قدری سیرکننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید. پنیر خامه ای – پنیر خامهای استاندارد یا بدون لبنیات. پنیر رومانو: این پنیر از غذاهای محبوب زمان روم باستان بوده و از شیر گوسفند تهیه شده و طعم تند و بافت سفتی دارد. بسته به میزان کالری کودک شما، یک ماهی تابه 6 اینچی کوچک ممکن است برای تهیه وعده غذایی مناسب باشد. مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاده رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتری برای اضافه کردن چربیها به برنامه ی غذایی هست که باعث میشه در روزهای آزاد، رژیم متعادلتری داشته باشید.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

وقتی سطح انسولین در خون بسیار کم شود ، متعاقبا مقدار چربی سوزی می تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد و دستیابی به ذخایر چربی برای سوزاندن آنها آسان تر می شود.

به عبارت دیگه باعث افزایش کلسترول HDL یا کلسترول خوب در بدن می شه. درشت مغذیها شامل سه دستهی اصلی چربی، پروتئین و کربوهیدرات و ریز مغذیها شامل ویتامینها و املاح معدنی می شن. کمبودهای تغذیه ای خطری برای هر رژیم غذایی با شدت محدود است و در سال 2008 گزارشی از دو مورد از ایست قلبی ناگهانی در کودکانی که به مدت سه سال در رژیم کتوژنیک بودند گزارش شده است. تو این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشه. برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن زیتون. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشن.

انواع نان کتوژنیک

بااینحال ممکن

است کلید چیرهشدن بر بیماریهای ویروسی در درون بدن ما وجود داشته باشد و با رژیم کتوژنیک این کلید فعال شود. منظور از سندروم متابولیک مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته ی انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون هست که با هم اتفاق می افتن و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت رو افزایش میدن. بسیاری از مردم، این رژیم رو ترجیح میدن چون میتونن نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنن. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود داره: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه به طور مفصل در موردشون توضیح خواهیم داد. ابتلا به آنفلوآنزای کتومصرف کربوهیدرات در این نوع رژیم غذایی بسیار محدود و کمتر از ۵ گرم در روز است. کربوهیدراتها همچنان محدود هستن و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه رو به خودشون اختصاص میدن. رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی در بدن را تغییر دهد از همین رو افزودن نمک بیشتر به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند مفید و سودمند باشد. به همین علت مصرف مکمل هایی حاوی امگا3، ویتامین B، C و E الزامی است.

محصولات کتوژنیک در تهران

همچنین بهتر است

بهجای برنج، نان و سیبزمینی سرخشده، از سبزیجات استفاده کنید. دقت کنید که نرم و در دمای اتاق باشد. در نهایت ماست را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. این دو عامل، از تاثیرگذارترین عاملها برای بهبود و کنترل دیابت نوع دو یا پیش دیابتهاست. اگر به دنبال چند مورد از این کیتو دایت هستید تا با نوع غذا در وعده های اصلی آن آشنا شوید، به نمونه های زیر توجه کنید. برخی فقط به کاهش مصرف کربوهیدرات ها در طول رژیم کتوژنیک توجه می کنند و به کیفیت مواد غذایی و سلامت بدن خود هیچ توجهی نمی کنند. هرچند هیچ نتیجهگیری قطعی درباره این تأثیرات وجود ندارد. این میتواند شامل گیاهانی مانند بروکلی و کلم و همچنین سبزیجات برگ و سبزیجات آبدار مانند خیار باشد. در مورد میوهها و سبزیجات هم بهتره که از سبزیجات غیر نشاستهای (مثل هویج، اسفناج، کلم بروکلی و …) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید.