رویکرد جامع به فواید رژیم کتوژنیک

فروشگاه کتوژنیک در کرج بیشتر اطلاعات موجود در این مطلب، حول رژیم کتوژنیک استاندارد می پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 چرخد. علی رغم این هیاهوی اخیر در خصوص رژیم کتوژنیک، از نظر پزشکی رژیم کتو مطلب جدیدی نیست و قدمتی حدود 100 سال دارد و از این روش برای درمان بیماری صرع مقاوم به دارو خصوصا در کودکان استفاده میشده. در مراحل اولیه رژیم کتوژنیک، بسیاری از مردم آنفولانزای کتو را تجربه میکنند. تفاوت اصلی در میزان کمبودهای غذایی بدن شما در هنگام شروع رژیم کتو است. تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتو میتواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول مفید در بدن شود رژیمهای غذایی کتوژنیک همچنین میتوانند خطر بیماری قلبی عروقی در بیماران چاق را به طور مؤثر تر از رژیم غذایی کم چربی یا متوسط چربی کاهش دهند. این نوع از رژیم کتو به طور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. باید بدانید که ۲۸ گرم شکلات تلخ (۱۰۰٪ کاکائو) دارای ۳ گرم کربوهیدرات خالص است.

حبوبات و لوبیا: نخود فرنگی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و …

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا. راه حل: میزان چربی، آجیل و کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود محدود کنید. با شروع رژیم کتوژنیک، بدن شما از سوخت کتون به عنوان سوخت اصلی خود استفاده میکند. اگر صفرای کافی در کیسه صفرا نداشته باشید، ممکن است نتوانید از شر سموم خلاص شوید و این اتفاق باعث ایجاد بثورات میشود. این چربی حاوی مواد شیمیایی و سموم است. صفرا چربیها را میشکند و سموم را از بین میبرد. اما وقتی برای اولین بار رژیم کتو را شروع میکنید ، احساس رضایت از غذا خوردن نمیکنید. یعنی در این مدت چربی و پروتئین بالایی مصرف میشود اما برای کم کردن ذخایر گلیکوژن، باید کربوهیدرات کمی دریافت کرد. چربی ناسالم اشباع شده: مصرف روغنهای گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و غیره را محدود کنید. لوبیا یا حبوبات: نخود فرنگی ، لوبیا، عدس، نخود و غیره. حبوبات و لوبیا: نخود فرنگی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و … میوه ها(میوه خشک) ، لوبیا ، غلات سبوس دار و سبزیجات را که به طور مداوم با کاهش بیماری مرتبط هستند ، محدود کنید.

لیست غذایی کتوژنیک

سبزیجات سرشار از مواد مغذی خود را نیز فراموش نکنید. بسیاری از مردم از تجربه آنفولانزای کتوژنیک یا سایر عوارض جانبی هنگام وارد شدن به رژیم کتوژنیک میترسند. عملکرد رژیم کتوژنیک درمانی است و شامل بهبود کنترل تشنج در کودکان، نوجوانان و برخی از بزرگسالان مبتلا به صرع، درمان برخی از اختلالات متابولیک نادر، کند کردن پیشرفت برخی از بیماری های دیگر از قبیل اسکلروز جانبی آمیوتروفیک میشود. فشار خون ممکن است به دلیل از دست دادن مایعات و الکترولیتها کاهش یابد. یک مطالعه6 ماهه نشان داده است که رژیم غذایی اکو – اتکینز باعث از دست دادن وزن بیشتر و بهبود بیشتر در عوامل خطر بیماری های قلبی نسبت به یک رژیم غذایی گیاهی لاکتو اووی پر کربوهیدرات می شود. منتقدان میگویند این رژیم تنها در کوتاه مدت تاثیر دارد و نتایج آن تنها بدلیل از دست دادن آب بدن است. با افزایش مصرف آب ، میزان الکترولیتهای بدن پایین میآید. طبیعی است که احساس خستگی کنید زیرا بدن شما با سبک غذا خوردن کم کربوهیدرات هنوز سازگار نشده است. این روند در هنگام سوئیچ به رژیم غذایی کم کربوهیدرات طبیعی است. اما من واقعا راضیم دوهفته اول کمی سخت خواهد بود مخصوصا سستی بدن و البته نکته دیگه اینکه مثلا خیلی جاها خوندم که از عوارضش بوی بد تنفس هست اما من این عوارض رو نداشتم و فقط صبح ها به شدت دهانم تلخ بود که بعد از مسواک و صبحانه به حالت طبیعی برمیگرده.

بررسیهای بعدی نشان داد که تشنجهای بیماران پس از قطع رژیم غذایی، دوباره بازگشته بودند. استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک، در بیماران صرعی، کاهش داروهای مصرفی را نیز به همراه دارد. چه کسی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده نماید ؟ با این حال، اگر از ابتدا نسخه سالم این رژیم را شروع کنید، نباید هیچ گونه عوارض جانبی نامطلوبی را تجربه کنید. این بثورات (ضایعات)، معمولاً خارشدار هستند و خارش معمولاً از کبد میآید. در طول رژیم کتوژنیک، بدن شما میزان زیادی چربی را آزاد میکند که وارد کبد میشوند. همچنین در این وضعیت، در کبد چربی به کتون تبدیل میشود و انرژی مغز را تأمین میکند. تغییر منبع انرژی اولیه بدن از کربوهیدراتها به چربی موجب افزایش کتون ها در خون می شود. به طور تقریبی این رژیم شامل 75 درصد چربی – 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدارت می باشد.هدف هر رژیم کتوژنیکی این است که بدن از این طریق وارد پروسه تولید کتون گردد. ممکن است در رژیم کتو کاهش دمای بدن را تجربه کنید. ممکن است به دلیل کافی نبودن آب یا سیترات پتاسیم باشد. راه حل: یک نوشیدنی مثل آب سبزی گندم یا آب سایر سبزیجات سبز برگ مصرف کنید. این مشکل میتواند به دلیل کمبود ویتامین B1 (تیامین) یا کتون کم باشد.

در این نوع از رژیم کتو، به تناوب فرد در دورههای غذایی با چربی بالا و یا با کربوهیدرات بالا در حالت رژیم

لاغری به سر میبرد. اگر درد شانه راست را تجربه میکنید ، بدان معنی است که بیش از حد چربی یا آجیل مصرف میکنید. چون چربی و آب میان بافتی بالاتری دارد. راه حل: در رژیم غذایی کم کربوهیدرات ، افزایش نمک و آب باعث افزایش انرژی و قدرت خواهد شد. سوختن چربی برای بدن شما مفید است و باعث می شود بدنتان بیشتر نیاز به انسولین داشته باشدخوردن غذا با مقدار زیادی کربوهیدرات می تواند سیستم شما را به انسولین حساس کند و موجب می شود سلول ها برای ذخیره انرژی به همان اندازه که در چربی بدن هستند ذخیره شوند.در مقابل، از بین بردن کربوهیدرات، سطح قند خون را بهتر تنظیم می کند و خطر ابتلا به انسولین را کاهش می دهد. رویکرد MCT ممکن است شامل استفاده از چربی حاصل از روغن MCT نیز باشد. راه حل: از مخمر تغذیهای و روغن MCT استفاده کنید. علاوه بر این ماهی قزل آلا، ساردین، خال مخالی و سایر ماهیهای چرب از چربیهای امگا 3 بسیار بالایی برخوردار می باشند. علاوه بر سردرد، سطوح پایین سدیم در بدن می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ، خستگی و اختلالات شناختی شود.

با گذشت زمان، بدن شما در سوزاندن کتونها کارآمدتر خواهد شد، بنابراین کمتر از طریق تنفس شما خارج میشود. همچنین از مصرف غذاهای پر اگزالات مانند بادام، اسفناج و شکلات پرهیز کنید. این روزها چاقی معضل بزرگ بشریت، بازار رژیم لاغری را پر تب و تاب کرده و این بین نام رژیم غذایی کتوژنیک حسابی بر سر زبانهاست، به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با اصول رژیم کتوژنیک و باید و نبایدهای این رژیم لاغری پر طرفدار آشنا کنیم، همراه ما باشید. اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. کتاب پیشِرو یکی از بهترین منابع آموزشی برای یادگیری و آشنایی کامل با رژیم غذایی کتوژنیک است. برای خنثی کردن سنگها حدود ۱۰۰ گرم آب لیمو روزانه مصرف کنید. نکته1: مصرف آب استخوان(قلم) و نمک دریا بصورت روزانه توصیه میشود. امروزه سوالات زیادی در خصوص رژیم کتو (Keto) یا کربوهیدرات کم (low-carb) پرسیده میشود.

راه حل: با غذاهایی شروع کنید که فشار زیادی به دستگاه گوارش شما نمیآورند، مثل کنگر فرنگی. خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری. راه حل: تنها چیزی که نیاز دارید یک قاشق پودر الکترولیت و ویتامینهای B از مخمرهای تغذیهای است. دلیل دیگر این است که بدن در حال تغییر سوخت از قند به چربی است. راه حل: مصرف نمک دریا و آب به تعادل بدن کمک میکند. راه حل: مصرف ۲ لیتر آب در روز ایده آل است. سعی کنید آب فراوان بنوشید یا آدامس های بدون قند بجوید. راه حل: مصرف سبزیجات خود را تنظیم کنید (ممکن است زیاد باشد و یا بالعکس کافی نباشد)، نمکهای صفراوی مصرف کنید، از لکتینها اجتناب کنید و بتائین هیدروکلراید یا سرکه سیب مصرف کنید. یکی از سبزیجات خوشمزه که در کشورهای غربی محبوبیت بیشتری دارد. سطح بالای انسولین می تواند یکی از دلایل ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد .

کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک یکی از بهترین راه های کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. پس از آن گوجه یا رب را به غذا اضافه کرده و به خوبی آن را تفت دهیم. ماهی خال خالی، ساردین و شاه ماهی هم گزینه خوبی برای قرارگیری در هرم غذایی این روش هستش. برای به دست آوردن فواید رژیم کتوژنیک ، بدن شما باید به وضعیتی بنام کتوز وارد شود. کمبود انرژی شما به دلیل کمبود الکترولیتها و ویتامینهای B (B1 و B5) در بدن شما است. مشابه سایر عوارض جانبی در این لیست، آنفولانزای کتو نتیجه کاهش الکترولیتها است. در هر حال عوارض جانبی رژیم غذایی کتوژنیک رایج هستند! گفته میشود رژیم کتوژنیک تنها باید در برخی شرایط ویژه و با اهداف پزشکی خاص استفاده شود و رایج شدن آن بین عموم مرد میتواند باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی بشود چراکه قلب هم یک ماهیچه است و همانطور که اشاره کردیم، در این رژیم غذایی ماهیچه ها تحلیل میروند.افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند میتواند از رژیم هایی مثل رژیم کتوژنیک استفاده کنند چراکه در اینگونه برنامه های غذایی کربوهیدرات کم بوده و همین امر باعث تنظیم سطوح انسولین میشود اما راه های دیگری نیز برای کنترل انسولین وجود دارد.یک تحقیق علمی که در دانشگاه معتبر هاروارد آمریکا انجام شده میگوید که این رژیم به قدری سخت و محدود کننده است که مردم نمیتوانند به مدت زیادی آن را ادامه دهند و دقیقا به همین مطالعات زیادی درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در طولانی مدت وجود ندارد چراکه نمیتوان براحتی افرادی زیادی را پیدا کرد که مدت طولانی این رژیم را رعایت کرده باشند. Th᠎is a᠎rt icle w as created with the ᠎he​lp of GSA Conte nt  Generator DE​MO.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

این یک اشتباه رایج است. برای سازگاری با رژیم کتوژنیک زمان لازم است. در ادامه نکاتی برای خروج بیخطر از رژیم کتوژنیک بیان کردهایم. 4- سطح قند خون خود را بررسی کنید بررسی میزان قند خون قبل و بعد از اعمال رژیم غذایی به شما این امکان را می دهد که رژیم غذایی تا چه اندازه موثر باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا مطلع شوید که عوارض رژیم کتوژنیک چیست و چگونه میتوان اثر آنها را به حداقل رساند. صبحانه: تخممرغ سرخشده به همراه بیکن و قارچ. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام دلگرم خواهید خواند. در رژیم لوکرب این غذاها باید در حد مجاز مصرف شوند یا حتی از مصرف آنها اجتناب شود. درد در ناحیه کمر یا معده میتواند نشانگر سنگ کلیه باشد.