رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن چیست – و چه چیزی نیست

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم جالبه بدونید کمتر کسی در طول برنامه غذایی کتوژنیک دچار پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 هوس غذایی میشه. پیروی از برنامه غذایی لاغری رژیم کتوژنیک، سطح انسولین را اغلب کاهش میدهد. در افراد باردار، حتی کسانی که مکمل اسید فولیک مصرف میکنند، نیز، نوزادان آنها ممکن است دچار نقص لوله عصبی شوند، از آنجا که مقادیر زیاد پروتئین میتواند بر کلیهها فشار وارد کند، کتو ممکن است خطرات بیشتری را برای افرادی که بیماری مزمن کلیه دارند ایجاد کند. کتو میتواند به سرعت سطح کلسترول کل را افزایش دهد، از جمله کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (“کلسترول بد”)، که میتواند به ویژه برای افرادی که در معرض خطر بالای بیماریهای قلبی عروقی هستند خطرناک باشد. رژیم کتو میتواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع، بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند که در آینجا به آنها اشاره می شود. مردم اغلب از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع نیز کمک کند. در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار اندک است و مصرف کربوهیدراتهایی که هضم آسان دارند، مانند شکر، نوشابه، شیرینی و نان سفید کاهش مییابد و بیشتر کالری مورد نیاز بدن از پروتئین و چربی دریافت میشود.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیکThis has  been cre​at​ed wi th GSA Content᠎ G​enerat or  Demov ersion​!

به عبارتی کربوهیدراتهایی که هضم آسانی دارند؛ مانند نوشابه، شکر، نان سفید و شیرینیها در این رژیم حذف شدهاند. عصاره وانیل – نان تست کتو دسر نهایی را برای صبحانه میدهد! نان لواش کتوژنیک

سرشار از سدیم، آهن، کلسیم و ویتامین آ می باشد که بر سلامت و ارزش هر چه بیشتر آن می افزاید. سبزیجات و میوهها هر دو منابع خوبی از ویتامین C. هستند. اما خوشبختانه استفاده از مواد غذایی مطابق با کتو مثل آووکادو، آجیل ها و سبزیجات غیر نشاسته ای تا حدودی مشکل را برطرف می کند. آنها نتیجه گرفتند که کتو همچنین میتواند منجر به عوارض طولانی مدت سلامتی مانند سرطان، بیماریهای قلبی و بیماری آلزایمر برای اکثر مردم شود. این می تواند منجر به یک عارضه جانبی ناراحت کننده شود. این مقاله به بررسی غذاهای مصرفی مجاز در رژیم کتو پرداخته و لیست کاملی از غذاهای مخصوص کتوژنیک را ارائه داده است. این عوارض با نام آنفولانزای کتو (Keto Flu) شناخته میشود.

به گزارش وری ول هلث، یکی از نگرانیهای اصلی این رژیم محدود کننده این است که بسیاری از مردم تمایل زیادی به خوردن گوشت قرمز و

غذاهای فرآوری شده با میوهها و سبزیجات بسیار کم دارند. این رژیم شامل غذاهایی مانند گوشت، ماهی، آجیل و سبزیجات فیبری است در حالی که اکثر میوهها، غلات، حبوبات، سبزیجات نشاستهای و شیرینیها را حذف میکند. عجله نکنید. صبور باشید و رژیم را به شدت دنبال کنید. اما فراموش نکنید این رژیمی نیست که خود شما بر اساس اطلاعات گوگل و فضای مجازی سرخود آن را بگیرید. در حالیکه ذخایر چربی بدن بسیار زیاد است و ورزشکاران پس از رعایت رژیم کتوژنیک، دفعات سوختگیری خود را تا ۵۰% کاهش داده میدهند. در غیر این صورت گلوکز منبع اصلی انرژی را که از کربوهیدراتها ناشی میشود، تامین میکند. دکتر کلیفتون استاد یار ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی میامی معتقد است که در طولانی مدت و در صورت انطباق ورزشکار رشته های استقامتی با رژیم کتو، امکان افزایش و بهبود عملکرد وجود خواهد داشت. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود. محققان دریافتند که محدود کردن کربوهیدراتها قبل یا در دوران بارداری با افزایش خطر نقایص مادرزادی و دیابت بارداری مرتبط است، رژیم کم کربوهیدرات برای هر فردی که ممکن است باردار شود خطرناک است.

کتو با رژیمهای کالری محدود کننده دیگر همتراز است، اما مردم باید از عوارض جانبی آن مطلع باشند. چه کسی از رژیم کتو استفاده می کند؟ اما، تذکر مجدد این نکته لازم است که با پزشک خود مشورت کنید تا مطمِن شوید چه چیزی برای شما مناسب است. پرتقال لاغری را حتما در رژیم های خود قرار داده تا سریع به اندام دلخواه خود برسید. رژیم های کتوژنیک باعث میشوند به سرعت کالری را بسوزانید، و در بدن ذخیره نشود. میزان پروتیئن در رژیم کتوژنیک باید متعادل باشه، مصرف زیاد پروتئین میتونه روی انسولین تاثیر گذار باشه و فرایند کتوز رو مختل کنه، بنابر این حداکثر تا ۳۰-۳۵% از کالری دریافتیتون رو باید پروتئین های تشکیل بدند. از نظر متابولیکی، رژیم های پر کربوهیدرات بدن ورزشکار را در حالت وابسته به گلوکز نگه میدارند. همچنین ممکن است به این دلیل که یک رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین شما را بیشتر سیر نگه میدارد، بنابراین غذای کمتری مصرف میکنید و وزنتان کم میشود. همچنین به حفظ انرژی در طول روز هم کمک میکند. 100-150 گرم: این دامنه برای حفظ وزن همراه با ورزش مکرر و با شدت بالا منظور شده است.

شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. زمانی که قند کافی برای سلولها در جریان خون موجود نباشد، بدن شروع به شکستن چربیهای ذخیره شده در بدن به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکنند؛ این فرایند کتوزیس نام دارد. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند. نکته دیگری که در رژیم کتوژنیک در ورزشکاران مطرح است این مسئله است که با اینکه بدن گلوکز اضافه را به گلیکوژن تبدیل می کند و برای استفاده به عنوان منبع انرژی از آن در آینده استفاده میکند ولی گلیکوژن تولید شده فقط برای یک روز و یا حتی چند ساعت ورزش سنگین میتواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و سپس به اتمام میرسد، بنابر این ورزشکارانی که رژیم های پر کربوهیدرات دارند باید به دفعات بیشتری بدن خود را سوخت رسانی کنند تا ذخایر گلیکوژن آن ها به اتمام نرسد. رژیم غذایی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد پر از غذاهای تازه و تمیز است که تا حد امکان فرآوری نشده است.

فروشگاه کتوژنیک در تهران

این عارضه زمانی است که تخمدانهای زن بیش از حد بزرگ شوند و کیسههای کوچک پر از مایع در اطراف تخمکها تشکیل شود. این روند ممکن است به این دلیل باشد که کاهش انسولین در این رژیمها میتواند

از تولید کلسترول بیشتر در بدن جلوگیری کند. بعد از ۳ تا ۴ روز بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای دریافت انرژی خواهد کرد که باعث لاغر شدن شما میشود، این روند کتوز نامیده می شود. وقتی سطح انسولین بسیار کم میشود، چربی سوزی میتواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بسیار بالا است، اما میتواند فواید دیگری نیز داشته باشد، مانند گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم و… اما وقتی بدن شما چربی می سوزاند، ترکیباتی به نام کتون ایجاد میکند و اگر به دیابت، به خصوص نوع ۱ مبتلا هستید، مقدار زیاد کتون در خون میتواند شما را بیمار کند. وقتی بدن ذخایر چربی را می سوزاند، می تواند به کلیه ها فشار وارد شود. ممکن است بدین دلیل باشد که کتون ها اثر ” پروتئینی ” دارند و بنابراین مصرف پروتئین به مقدار زیاد لازم نیست.

آموزش غذای کتوژنیک

معمولأ رژیم کتوژنیک استاندارد حاوی ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و ۱۰% کربوهیدرات است. در صورتی که ورزشکار از غذاها و یا نوشیدنی های دارای کربوهیدرات استفاده کند در عمل تطابق آنها اختلال ایجاد شده و بدن نمیتواند خود را با شرایط جدید سازگار کند. در موارد خیلی نادر، رژیم های کم کربوهیدرات میتوانند منجر به سنگ کلیه یا مقادیر زیادی اسید در بدن شوند (اسیدوز). کتوز پایدار در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ میتواند منجر به مقاومت به انسولین و سایر عوارض شود. او حتی بابت به اشتراک گذاری این نوع رژیم، یک عکس العمل شدید نیز دریافت کرد. هنگام تصمیمگیری برای یک رژیم غذایی سالم، به خصوص اگر مبتلا به دیابت نوع ۱ هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا از بیخطر بودن این رژیم مطمئن شوید. لیز میوه، سبزیجات و لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه میکند، که میتواند در دنیای کتو بحث برانگیز باشد. دانشمندان در مورد مکانیسم این اثر مطمئن نیستند، اما ممکن است کتونهایی که بدن شما هنگام تجزیه چربی برای تولید انرژی ایجاد میکند، از سلولهای مغز شما در برابر آسیب محافظت کنند.

اما این مکانیسم هنوز ثابت شده نیست و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. از آنجایی که ذره به ذره کربوهیدارت در رژیم غذایی شما اهمیت دارد، استویا، این شیرین کننده طبیعی اعجاز انگیز میتواند کمکی شایان به شیرین شدن کام شما در زمان رژیم و پس از آن کند. عدهای ممکن است به اشتباه تصور کنند اجازه دارند هر غذایی را صرفاً به دلیل چرب بودن مصرف کنند؛ انتخابی که میتواند بر سلامت عمومی آنها اثر بدی بگذارد از جمله سلامت پوست. یکی از دلایل اصلی که افراد به رژیم کتوژنیک چرخهای روی میآورند این است که تصور میکنند میتوانند هر آنچه را که میخواهند، از پیتزا گرفته تا Oreos، بدون نگرانی در مورد خراب کردن رژیم غذایی خود مصرف کنند. ممکن است کسانی که تازه این رژیم را شروع میکنند کمی به مشکل بربخورند، اما کم نیاورید! بی لو، برای افرادی که می خواهند میزان کربوهیدرات مصرفی خود را به حداقل برسانند، انواع محصولات رژیمی مانند نان، شیرینی، بیسکویت و پودر های شیرین کننده را ارائه می کند. از این رو تعداد افرادی که می خواهند با رژیم چاقی وزن اضافه کنند بسیار کمتر از دسته اول است. این رژیم غذایی یکی از بهترین رژیمها برای بیماریهایی همچون دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر است.

این ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها، چربی بیشتری بسوزاند. این به این دلیل است که این افراد برخی موارد رژیم کتوژنیک را رعایت نمی کنند به همین خاطر است که رژیم کتوژنیک به درستی عمل نمی کند. کاهش سطح انسولین ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کُند کند، هر چند تحقیقات بیشتری در این مورد لازم است. نکته جالب این بود که با وجود رعایت کردن نکات به اصطلاح علمی “تغذیه سالم”، هر روز بدتر از روز قبل می شدم و مشکلات گوارشی تشدید می شدند. صرع یکی از این موارد است، اما رژیم های کتوژنیک ممکن است به بهبود سایر بیماریهای عصبی، از جمله بیماری آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب کمک کنند. یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند، در مقایسه با افرادی که مقادیر متوسط کربوهیدرات مصرف می کنند، بیشتر دچار احتمال فیبریلاسیون دهلیزی (AFIB) می شود. با تجزیه و تحلیل ادبیات موجود در مورد کتوژنیک، محققان دریافتند که این رژیم غذایی مخصوصاً برای افراد باردار، افرادی که ممکن است باردار شوند و کسانی که بیماری کلیوی دارند، ناامن است.