چگونه با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن 1,000,000 دلار به دست آوریم

مشکلات رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک که به آن “رژیم کتو” یا “کتو” نیز گفته میشود، یکی از جدیدترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 است. در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی.رژیم در هر روز ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات، یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن و مابقی انرژی را از محل چربی تامین می کرد. خلاصه عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتو شامل آنفولانزای کتو است که ممکن است باعث خستگی، حالت تهوع و سرگیجه و سایر علائم شود. وی گفت: باید توجه داشت زمانی که کسی از رژیم کتوژنیک استفاده میکند، فقط چند ماه کوتاه میتواند این رژیم را ادامه دهد چون استفاده از این شیوه تغذیه بسیار گران است. همچنین، از غذاهای فرآوری شده نیز باید اجتناب کنید یا برای مصرف آنها محدودیتی قائل شوید. Th​is art ic le has be​en g᠎enerat᠎ed by GSA Content Generat​or Dem oversion.

رژیم کتوژنیک و بدنسازی

دلیل بعدی بروز اسهال در افراد میتواند عدم وجود فیبر در این رژیم باشد، به گفته کایزر، هنگامی که کربوهیداراتها مثل نان سبوس دار و پاستا کاهش مییابد و غذاهای فیبردار دیگر به عنوان مکمل جایگزین نمیشود افراد به اسهال مبتلا میشوند. همچنین به دلیل بالا بودن محدودیت های حاصل از کتوژنیک امکان رها کردن آن و بازگشت وزن وجود دارد. میتوانید خطرات احتمالی رژیم کتو را با رعایت موارد زیر کاهش دهید: اطمینان حاصل کنید که در نتیجه تغییر رژیم غذایی، هیچ ماده مغذی را از دست نمیدهید و ویتامینها و مواد معدنی کافی از غذا دریافت میکنید. در این مقاله، به عوارض جانبی رژیم کتوژنیک میپردازیم و توضیح میدهیم رژیم کتو چه مشکلاتی ایجاد میکند، خطرات احتمالی و عوارض جانبی آن چیست و برای چه کسانی میتواند مفید باشد. چه از نوع شیرین و چه از نوع نشاستهای. باید توجه داشت این روش که یک نوع دستور غذایی را به چندین نفر توصیه میکند، بسیار اشتباه است.

به طور خلاصه، برای نتیجهبخش شدن رژیم لاغری یک ماهه باید نوشیدنیهای حاوی شکر را از برنامه روزانهتان حذف کنید که خود منجر به رژيم لاغری سریع میشود. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، افراد با بیماریهای زیر نمیتوانند از این رژیم پیروی کنند: بیماری پانکراس بیماریهای تیروئید بیماریهای کبدی بیماری کیسه صفرا یا برداشتن کیسه صفرا سابقه اختلال خوردن مثل بیاشتهایی یا پرخوری عصبی توصیه میشود اگر فردی بخواهد رژیم کتو را امتحان کند، باید در مورد برنامه غذایی خود با یک متخصص تغذیه صحبت کند تا مشخص شود که آیا این رژیم برای او مناسب است یا خیر. بر اساس گزارشهای برخی از افراد در زمینه برنامه غذایی، این عوارض (جانبی) معمولا پس از چند روز به پایان میرسد. کتو برای همه مناسب نیست، و قبل از اینکه به این برنامه غذایی وارد شوید، باید با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. کلیه سفارشاتی که در ساعات اداری ثبت شوند (روز های غیر تعطیل و قبل از ساعت 16) همان روز ارسال می کنیم. سایر خطرات بالقوه رژیم غذایی پرچرب و پروتئین بالا عبارتند از: سنگ کلیه کبد چرب هیپوپروتئینمی یا سطوح پایین پروتئین در خون رژیمهای کم کربوهیدرات، به طور کلی، ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشند.

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک

بسیاری از افرادی که بدون راهنمایی پزشک رژیم پرچرب کتو را آغاز میکنند، سطح بالایی از کلسترول را تجربه خواهند کرد که عامل اصلی ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت است. به گفته جاش آکس، پزشک طب سنتی و متخصص تغذیه بالینی، حدود 25% افرادی که رژیم کتو را امتحان میکنند، این علائم را تجربه میکنند. لطفاً توجه داشته باشید: اگر قصد دارید هر نوع رژیم غذایی را امتحان کنید، لطفاً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که میتوانید بدون هیچ عامل تهدیدکنندهای، رژیم بگیرید. امام صادق(ع) میفرماید: «هرکس که زنش باردار است و فرزندش چهار ماهه شد، رو به قبله بایستد و آیه الکرسى بخواند، و دست به پهلوى همسرش گذارد و بگوید: اللَّهُمَّ إِنِّی قَدْ سَمَّیْتُهُ مُحَمَّدا (خداوندا من این فرزند، را محمد نام گذاردم)، خداوند این جنین را پسر میکند، و اگر به عهد خود وفا کند و نام او را محمد نهد خداوند آن را وسیله برکت او قرار دهد و گرنه اختیار با خداست که او را نگهدارد یا ببرد». علاوه بر این نمونه ها، شما می توانید بسته به سلیقه و نظر خود، تنوع بیشتری به وعده صبحانه داده و ترکیب های جدیدی را امتحان کنید، به شرط آنکه تا حد امکان از مواد غذایی ممنوع برای پسر دار شدن استفاده نکنید.

رژیم های کتوژنیک چیست

برای پیدا کردن

بهترین روش باید وقت بگذارید و صبور باشید و چندین روش کاهش وزن متفاوت را امتحان کنید. هرچه کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، به نظر می رسد برای رسیدن به کتوز در کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع ۲ موثرتر است. اگرچه رخ دادن ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک خیلی رواج نیست، اما شما می توانید خطر ابتلا به ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب کافی در طول شبانه روز و کم نکردن مصرف بیش از حد کالری ها، کاهش دهید. در دراز مدت، رژیم کتو ممکن است خطر ابتلا به کمبود ویتامین یا مواد معدنی در فرد را بخاطر عدم دریافت مواد مغذی کافی افزایش دهد. این امر کمک میکند تا به ذخایر چربی بدن خود، برای دریافت انرژی، دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، محققان در یک بررسی در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات که بر منابع حیوانی پروتئین و چربی متمرکز است، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پیروی میکنند، ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، افزایش یابد.

به عنوان نمونه رژیم درمانی برای فردی که بیماری کلیوی دارد، کاملا متفاوت با کسی است که کمکاری تیروئید، کمخونی، دیابت و … این رژیم می تواند برای بیماران کلیوی مضر باشد و بیماری را تشدید کند. همچنین در صورت مصرف زیاد چربیهای اشباع شده، ممکن است در معرض خطر بیماریهایی مانند بیماری قلبی باشند. ولی برخی از افراد از این رژیم برای کمک به مدیریت برخی بیماریها مانند دیابت استفاده میکنند. این میان وعدهها میتوانند به شما کمک کنند تا گرسنگی خود را بین وعدههای غذایی مدیریت کنید و در طولانی مدت در کتوز باقی بمانید (قبلتر در مورد کتوز صحبت کردیم). با این حال، افراد مبتلا به سایر بیماریها نباید رژیم کتو را دنبال کنند یا باید ابتدا آن را با پزشک در میان بگذارند. با این حال، یکی از خطرات بالقوه هر رژیم غذایی محدود کننده، کمبود ویتامین یا مواد معدنی است. با این حال، برای انتقال موثر به کتوز و داشتن انرژی کافی، باید حداقل 70 تا 80 درصد از کل کالری روزانه خود را از چربی مصرف کنید. رژیم کتو باید دارای پروتئین متوسطی باشد و از نظر چربی غنیتر باشد، زیرا چربی انرژی شما را تأمین میکند.

بطور کلی در رژیم کتو باید روزانه ۲۰۰۰ کالری از مواد مغذی، به نسبت زیر مصرف شود: ۵۵ تا ۶۰ % کالری از چربی ۳۰-۳۵٪ کالری از پروتئین ۵-۱۰% کالری از کربوهیدرات ها بسیاری از مردم رژیم کتو را به منظور کاهش وزن شروع میکنند. رژیم کتوژنیک، یک برنامه غذایی موفق برای کاهش وزن است اما میتواند عوارضی برای سلامت بدن داشته باشد. پیروی از برنامه غذایی لاغری رژیم کتوژنیک، سطح انسولین را اغلب کاهش میدهد. اغلب افراد چاق به دنبال راحتترین و کوتاهترین راه برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند. از طرفی افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز این رژیم را به بهترین رژیم لاغری و تناسب اندام تبدیل کرده است. کتوز زمانی اتفاق میافتد که بدن به دلیل کمبود قند خون در بدن شروع به تجزیه چربی میکند. به گفته پزشکان، رژیم کتو میتواند در درمان صرع مفید باشد، البته دلیل آن به صورت قطعی مشخص نیست، اما به نظر میرسد جزئی از این رژیم باعث کاهش تعداد تشنج میشود. در بسیاری از مطالعات، مشخص شده است که مصرف روغن زیتون خطر بیماریهای قلبی را کاهش میدهد.

لیست غذایی رژیم کتوژنیک

This c᠎on tent has be᠎en cre ated  by G​SA Con te nt​ Generator D emov ersion!

تاثیرات کوتاه مدت ( 2 تا 7 سال) رژیم کتوژنیک بخوبی مشخص و گزارش شده اند. علائم شایع آنفولانزای کتو عبارتند از: بیخوابی خستگی تهوع و استفراغ مشکلات استقامتی هنگام ورزش سردرد یبوست

سرگیجه برای اکثر افراد، آنفولانزای کتو یک عارضه جانبی کوتاه مدت است که طی چند روز تا چند هفته بهبود مییابد. آنفولانزای کتو رژیم کتو برای بسیاری از افراد یک تغییر شدید است. کمبود ویتامین و مواد معدنی

میتواند علائم مختلفی را ایجاد کند که از خفیف تا شدید متغیر است. از تمرینات بسیار شدید خودداری کنید. با این حال محققان منبع مورد اعتماد و اطلاعات کافی در مورد اثرات طولانی مدت پیروی از رژیم کتو ندارند. نوشیدن مایعات و الکترولیتهای کافی ممکن است به کاهش علائم کمک کند. با نوشیدن مقدار زیاد آب و خوابیدن زیاد میتوان اثرات آنفولانزای کتو را به حداقل رساند، همچنین مصرف چای سبز و قهوه ارگانیک در این مدت نیز توصیه میشود. آنفولانزای کتو معمولاً ظرف چند روز یا چند هفته بهبود مییابد. به این بیماری اصطلاحا آنفولانزای کتو گفته میشود که معمولاً بعد از چند روز میگذرد.

انواع فست در کتوژنیک

به همین سبب مهمترین کاری که نیاز است، در این بخش از زندگی خود انجام دهید، این است که انرژی خود را با در نظر گرفتن روندی مثبت سپری کنید. فردی که رژیم کتو دارد باید میزان کربوهیدرات دریافتی خود را از تمام منابع از جمله میوهها، سبزیجات و غلات کامل، محدود کند. در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند. روغن MCT: روغن MCT که به نوشیدنیها یا ماست اضافه میشود، انرژیزا است و به افزایش سطح کتون کمک میکند. از این رژیم به عنوان رژیم کاهش وزن ایده آل برای افراد دارای اضافه وزن مفرط یاد می­کنند. گیلاس همچنین برای دیابتی ها و افراد مبتلا به فشار خون بالا ایده آل نیست بنابراین ما به هیچ عنوان آن را جزء بهترین میوه ها برای لاغری به شمار نمی آوریم. کتون ها محصولات جانبی چربی سوزی هستند و می توانند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند. در طول رژیم کتوژنیک شما اجازه دارید از مواد غذایی و دسرهایی با چربی بالا مانند بولت پروف استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که بتوانید همین رفتار غذایی را نسبت به قندها داشته باشید.