هر از اینها 9 راز تکنیک‌ها را اعمال کنید. برای بهبود همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

جالب توجه است، برخی از تحقیقات اولیه نشان میدهد که رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات ممکن است کمک پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 کند. ماست پرچرب، کره، خامه و پنیر پرچرب از خوراک مناسب و ایده آل برای این روش هستن. این ممکن است برای افرادی که با سرطان زندگی میکنند مهم باشد، زیرا سلولهای سرطانی جهشهای جدیدی ایجاد میکنند. فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-1) هورمونی است که برای رشد سلولی مهم است. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش دهید. حتی ممکن است خطر حملات قلبی را نیز افزایش دهد. همانطور که در مقاله اشاره شد این رژیم برای بیماریهای نظیر دیابت و بیماریهای قلبی مفید است اما بدون عوارض نیست. این رژیم برای سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابتی ها مفید است. در واقع بیش از 20 تحقیق نشان دادند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند. برخی افراد گوجه فرنگی را با سبزیجات گروه بندی می کنند اما گوجه فرنگی در واقع یک میوه است. با این حال، با کتو، رژیم در واقع از وابستگی سرطان به گلوکز سوء استفاده میکند. هنگامی که در دسترس بودن گلوکز بیشتر کاهش مییابد، تولید درونزا گلوکز قادر به تامین نیازهای بدن نیست و کتوژنز شروع میشود تا منبع جایگزین انرژی به شکل اجسام کتونی فراهم شود.

به طور کلی، رژیم کتوژنیک 70 درصد کالری را به صورت چربی، با 20 درصد کالری از

پروتئین و 10 درصد کالری از کربوهیدراتها تامین میکند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد در رژیم کتوژنیک تنها افراد مجاز به تامین 20 % از کالری مورد نیاز خود از پروتئین ها هستند. اگر شمارش کالری را دوست ندارید، بررسیها نشان میدهد رژیم کتوژنیک گزینه خوبی برای شما است. این به این دلیل است که سلولهای سرطانی ممکن است به خوبی با استفاده از کتونها برای رشد سازگار نشوند. هنگامی که با بیماری مزمن کلیه شروع میکنید، دائماً مقادیر کمی اسید آمینه را از ماهیچههای خود میگیرید و وارد کتوز میشوید و از آن خارج میشوید تا هرگز به طور کامل با رژیم کتو سازگار نشوید. منابع عالی عبارتند از روغن زیتون قهوه، روغن نارگیل، کره بادام زمینی و مقدار کمی آجیل و دانه. بمبهای چربی نارگیل (میان وعدههای پرچرب ساخته شده با کره نارگیل، روغن نارگیل و نارگیل خرد شده). برخی از نسخهها حتی چربی بیشتری دارند.

مضرات کتوژنیک

رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیمهای غذایی کمک بیشتری به کاهش وزن میکند. سایر علل کم کاری تیروئید اولیه کمبود ید، یک اختلال ژنتیکی، مصرف برخی داروها و جراحی است که بخشی از تیروئید را حذف میکند. برخی از سندرمهای ارثی، مانند کمبود پیروات کیناز، و سایر اختلالات متابولیسم چربی. از آنجایی که محصولات لبنی در برخی از رژیم های کتو محدود میشوند، کمبود ویتامین D نیز ممکن است نگران کننده باشد. محصولات لبنی به خاطر قند طبیعی که دارن باید محدود بشن. بسیاری از درمانهای سرطان برای هدف قراردادن تفاوتهای بیولوژیکی بین سلولهای سرطانی و سلولهای طبیعی طراحی شدهاند. هدف رژیم کتو سوزاندن چربی به جای شکر به عنوان منبع انرژی بدن است. برچسب مواد غذایی را بررسی کنید و ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات یا کمتر در روز را هدف قرار دهید. در یک مطالعه، بادی کتون B-hyroxybutyrat نشان داده شده است که استرس اکسیداتیو را سرکوب میکند.

برخی از آنها به چگونگی کمک کتو به سرکوب رشد سلولهای سرطانی مربوط میشوند. تئوری پشت رژیم غذایی غنی از غذاهای آنتیاکسیدان این است که آنها به طور شیمیایی برای “خنثی کردن” رادیکالهای آزاد عمل میکنند. برای اینکه سرطانها رشد کنند، آنها همچنین نیاز به ایجاد رگهای خونی جدید برای حمایت از تومور دارند. آنها شامل فیبر زیاد و کربوهیدارت کم هستند. برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه به جای آن رژیم غذایی انجمن سرطان آمریکا (ACS) با فیبر بالا و کم چربی را دنبال کردند. رژیم کتوژنیک، روند متابولیسم بدن را از کربوهیدرات به چربی و کتون تغییر می دهد. کاهش مصرف کربوهیدراتها یکی از سادهترین روشهای لاغری است. اولاً، کاهش کربوهیدراتها میتواند به سرعت کالری دریافتی را کاهش دهد و انرژی موجود برای سلولهای بدن را کاهش دهد. لازم نیست حتما سبزی بخورید تا کالری کمی دریافت کنید. مطالعات انسانی نسبتا کمی تا به امروز انجام شده است، اما مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی وجود دارد که نشان میدهد چگونه کتوز ممکن است در سرطان نقش داشته باشد. در حالی که مطالعات کمی انجام شده است، رژیم کتو برخی از خطرات احتمالی را برای افراد مبتلا به سرطان ایجاد میکند. همچنین خلاصهای از آنچه تحقیقات نسبتاً جدید در مورد مزایای احتمالی کتو و همچنین عوارض جانبی و خطرات میگوید، ارائه میکند. Th is con​te nt h᠎as be en w​ritten with G SA C on tent Gen erat​or  D em​ov᠎er​sion!

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

با هر رویکردی به سرطان، مزایای بالقوه باید در مقابل خطرات سنجیده شود. علاوه بر این، رژیمهای کتوژنیک میتوانند مزایای دیگری نیز داشته باشند. رادیکالهای آزاد مولکولهای ناپایداری هستند که میتوانند توسط عوامل سرطانزا یا فرآیندهای طبیعی در بدن تولید شوند. علیرغم شواهد امیدوارکننده در مورد حیوانات، تحقیقات در مورد انسان فقط در حال ظهور است و تا حد زیادی محدود به مطالعات موردی است. اگرچه معمولاً مورد نیاز نیست ، اما مصرف برخی مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز دارد. در اینجا برخی از مشکلات رایجتر وجود دارد. با این حال، دو شرکتکننده دیگر پس از توقف رژیم کتوژنیک، پیشرفت بیماری را تجربه کردند. شما باید همه گزینههای درمانی را با پزشک خود در میان بگذارید. در اوایل دهه ۲۰۰۰ حدود ۲۰ نوع داروی ضد تشنج وجود داشت که به مبتلایان صرع داده میشد.بعد از معرفی این داروها افراد کمتر به رژیم کتوژنیک علاقه نشان دادند. کره و خامه: در صورت لزوم از نوع گیاهی استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک را می توان یکی از موثرترین روش ها برای کاهش وزن و کاهش احتمال بروز

بیماری های مختلف در بدن دانست. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات برای محدود کردن سطح گلوکز از رشد تومورهای سرطان سلول سنگفرشی در موشهای مبتلا به سرطان ریه یا سرطان مری جلوگیری میکند. نتیجه سه مشکل اولاً، برخلاف گلوکز که در سراسر بدن متابولیزه میشود، فروکتوز تولید شده از تجزیه ساکاروز تقریباً منحصراً در کبد متابولیزه میشود، جایی که بیشتر آن به چربی تبدیل میشود. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. به عنوان مثال، مطالعات نشان میدهد که وگانها ۷۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و تا ۷۸ درصد کمتر احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را دارند. در این نوع رژیم غذایی ، گرسنگی کمتری تجربه می کنید و با این وجود کمتر هم غذا می خورید.همچنین برخی از تحقیقات نشان داده اند که در رژیم کتوژنیک شما حتی در زمان استراحت کردن هم چربی سوزی را تجربه می کنید.

رژیم کتوژنیک ده روزه

آجیل یک غذای سالم است و سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم هستند. ماهی سالمون و ماهیهای چرب دیگر کربوهیدرات ندارند، اما سرشار از ویتامینهای ب، پتاسیم و سلنیوم هستند. برای مثال، رژیم غذایی کم چرب با خطر کمتر عود در برخی از انواع سرطان سینه مرتبط است. چاقی با خطر بالاتر عود سرطان سینه مرتبط است. کتو میتواند خستگی مرتبط با سرطان (خستگی سرطان) را در ابتدا بدتر کند، و بسیاری از مردم این خستگی را یکی از آزاردهندهترین عوارض جانبی درمان سرطان میدانستند. اندازه کربوهیدرات ها با بیماری آکنه مرتبط است ، بنابراین کاهش دریافت کربوهیدرات و به دنبال آن ترشح کمتر انسولین در یک رژیم غذایی کتوژنیک می تواند از بروز آکنه پیشگیری کند . در حال حاضر، به نظر میرسد تحقیقات محدود نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است اندازه تومور و سرعت پیشرفت برخی سرطانها را کاهش دهد. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کمچربی برای کاهش وزن موثر باشد. اگرچه رژیم کتوژنیک فوایدی را برای کیفیت زندگی نشان داد، اما نرخ انطباق نسبتاً پایین نشان میدهد که ممکن است سخت باشد که مردم را به رژیم غذایی بچسبانند. اگرچه به نظر نمیرسید که پروبیوتیکها کمک کننده باشند، اما یک رژیم غذایی با فیبر بالا کمک کننده بود.

رژیم کتوژنیک در بارداری

اگرچه کاهش وزن به عنوان روشی برای کاهش وزن مورد ستایش قرار میگیرد، اما ممکن است برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند مضر باشد. بسیاری از استراتژیهای رژیم غذایی مختلف مورد مطالعه قرار گرفتهاند، اما هیچکدام مؤثر نبودهاند. سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین). همچنین شواهد خوبی برای فواید بالقوه کتو در سایر سرطانها از جمله سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس وجود دارد. به طور کلی، خوب یا بد، به نظر میرسد کتو بر متابولیسم سلولهای سرطانی تأثیر دارد. در این بررسی، یک اثر پیش سرطانی (بدتر شدن تومور به دلیل رژیم کتو) مشاهده نشد. فیبر را میتوان به عنوان یک “پری بیوتیک” یا غذایی که باکتریهای روده را تغذیه میکند در نظر گرفت. علاوه بر مصرف فیبر کافی، شما می توانید با رعایت برخی موارد، از جمله مصرف غذای کامل و غیرفرآوری، نوشیدن آب کافی، مصرف مکمل منیزیم، ورزش روزانه و سبک و همچنین اجتناب از مصرف هرگونه قند ساده، به جلوگیری از ابتلا به یبوست در اثر رژیم کتوژنیک کمک کنید.

صبحانه های کتوژنیک

دسر های کتوژنیک از آنجایی که رژیم کتوژنیک میوهها و حبوبات را محدود میکند، ممکن است مصرف فیبر را نیز کاهش دهد. این رژیم زمانی که با داروی دیابت کاناگلیفلوزین ترکیب شد در جلوگیری از رشد تومور موثرتر بود. تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک حداقل در کوتاه مدت میتواند در کاهش سطح قند خون و مدیریت دیابت بسیار موثر باشد. تعداد زیادی از این مطالعات حیوانی نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک میتواند رشد تومور را کاهش داده و میزان بقا را بهبود بخشد. تا همین اواخر، بیشتر این مطالعات بر روی حیوانات انجام میشد. در رژیم غذایی کتوژنیک شما یاد می گیرید که روی اشتهایتان کنترل داشته باشید. همانطور که بنزین با اکتان بالاتر ممکن است منجر به عملکرد بهتر در خودروها شود، بدن ما نیز زمانی کارآمدتر عمل میکند که ما به آنها سوخت مناسب بدهیم. با این حال، در یک کارآزمایی کوچک با تنها چند انسان که ملانوم BRAF مثبت داشتند، به نظر میرسد که یکی از آنها از رژیم کتو سود میبرد. این واقعیت که ملانوم مثبت BRAF V600E در مطالعه موش، رشد قابل توجهی در رژیم کتو نشان داد. یک مطالعه که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، رشد قابل توجه ملانوم BRAF مثبت را در موشهای تحت رژیم کتو نشان داد.