همه چیز در مورد رژیم کتوژنیک؛ مزایا، عوارض، انواع و نحوه انجام

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ آغاز کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری اگرشما چاق هستید). اما برخی مربیهای شخصی مثل سارهوف فکر میکنند بهتر است بهطورکلی از رژیم کتو اجتناب کنید و در عوض برای داشتن یک رژیم متعال تلاش کنید. تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون میتواند از بیماریهای قلبی و برخی سرطانها محافظت کند. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتو میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان صرعی شود. بررسیهای بیشتر روی رژیم کتوژنیک نشان داده است که تداوم این رژیم در بلند مدت میزان قند خون و همچنین سطح انسولین در بدن را که افزایش آن منجر به مقاومت انسولینی میشود را کاهش میدهد. در رژیم کتوژنیک، مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند. This art᠎icle has be​en done by GSA​ Con te nt Gen​er at᠎or ᠎DE MO!

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

در واقع میشه گفت این رژیم بیشتر برای دور کردن بیماری ها از بدن کاربرد داره! بادام، گردو، دانه چیا و دانه کتان پر مصرف ترین ها هستند. معمولا مصرف میوه در رژیم کتو به دلیل اینکه دارای کربوهیدرات بالایی هستند رایج نیست ولی میوه های غنی از چربی خوب مانند آووکادو و زیتون نیز پرکاربرد هستند، پر فیبر و کم کربوهیدرات. تخم مرغ کامل یک منبع غنی از پروتئین و رنج متنوعی از مواد مغذی ضروری است. مصرف مکملهای گوارشی حاوی آنزیمهای پروتئاز و لیپاز که به ترتیب پروتئین و چربی را تجزیه میکنند، ممکن است به تسکین علائم گوارشی مربوط به تغییر رژیم غذایی به رژیم کتو کمک کند. بعد از اینکه شما رژیم کتوژنیک رو شروع میکنید بدن روی حالت کتوزیس یا چربی سوزی خودکار میوفته. علاوه بر اینکه اکثر غذاهای دریایی فاقد کربوهیدرات هستند، ماهی هایی همچون سالمون و ساردین و سایر ماهی های روغنی دارای امگا-3 هستند که ارتباط مستقیم با کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاق می­شود. روغن زیتون و کره فاقد کربوهیدرات بوده و مناسب رژیم کتو هستند. زیتون دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست و برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. برای خرید روغن زیتون بکر بدون هیچگونه افزودنی و مواد نگهدارنده میتوانید سری به سلوا بزنید. This post was w᠎ritten with the help of GSA Con tent Generator Demover​si᠎on!

غذاهای دریایی مثل ماهی و صدف یکی از مواد غذایی مناسب در رژیم کتو هستند. در واقع رضایت استفاده و پیشنهاد این افراد مشهور ( با وجود داشتن پزشک ها و کارشناس های تناسب اندام و زیبایی به صورت اختصاصی ) یک جور مهر تایید روی کیفیت این رژیم هست. رژیم کتوژنیک به حدی در جهان پرطرفدار هست که خیلی از سلبریتی های مشهور هالیوودی و البته ورزشکار های مشهور جهان این رژیم رو استفاده و پیشنهاد میکنن. البته طرفداران کتو معتقدند که با وجود چربی، کتوژنیک یک رژیم کمکالری نیست. البته چندین مطالعه طولانی مدت وجود دارد که مزایای مثبتی را برای رژیم کتوژنیک نشان میدهد. اما یک رژیم کتوژنیک واقعی با آن چیزی که این روزها مدشده است، کمی تفاوت دارد. اما اگرچه این رژیم غذایی به ورزش کردن کمک میکند، ممکن است همانند دیگر رژیمها به اوج عملکرد شما کمک نکند. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، میتوانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعدهها در دراز مدت میتواند روند کاهش وزن را کند نماید).

اطلاعات ما نشان می دهد رژیم غذایی Ketogenic چیزی نیست که شما برای شش روز در هفته آن را رعایت کنید و بطور ناگهانی آن را برای یک روز در هفته فراموش کنید. هنوز برای متخصصان مشخص نیست که چرا این روش کمک کننده است، اما در حال حاضر نتیجهبخش است. اما برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. برای آماده سازی نیازی نیست به درصد بندی رژیم کتو خیلی حساسیت نشون بدین چون قراره فقط بدن شما آماده بشه. این غالباً منجر به این میشود که افراد زود تسلیم شوند (نیازی به اشاره نیست که دهیدراتاسیون میتوانند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشد). این دستور پخت نشان میدهد که گوشت صرفاً برای روز سنت پاتریک نیست. در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را تهیه کنید و برای یک هفته یا 30 روز خودتان برنامهریزی کنید.

بعد از یک هفته میتونید رژیم کتوژنیک رو استارت بزنید. آیا به رژیم پایبندید؟ آیا به میزان گفته شده از کربوهیدرات، چربی و پروتئین مصرف می­کنید؟ محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. این وافلها که با آرد نارگیل، سفیده تخم مرغ و کمی شکر قهوه ای کتو درست شدهاند، نه تنها کربوهیدرات کمی دارند، بلکه کالری کمی نیز دارند! 28 گرم از پنیر چدار تنها حاوی 1 گرم کربوهیدرات و 6 گرم پروتئین و مقادیر قابل قبولی کلسیم هستند. این نسبت به طور معمول به این شکل است: 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات. یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. و چقدر طول می کشد وارد این رژیم شویم.به طور کلی ، باید ۲ تا ۴ روز طول بکشد تا وارد کتوز شوید.با این حال ، برخی از افراد ممکن است دریابند که به یک هفته یا بیشتر نیاز دارند. ​Th is con​tent has be​en written ᠎by GSA Conte nt᠎ Gener​at or DE᠎MO.

از طرفی برخی افراد با کنار گذاشت مصرف سبزیجات نیز دچار مشکل می شوند. استفاده می شود ممکن است به برخی از بزرگسالان مبتلا به اختلالات تشنج با رژیم کتوژنیک کمک شود. پس اگر سوال شما این است که “چرا با رژیم کتو لاغر نمیشوم؟ ” جواب سوال خود را در یک یا چند مورد از باید های بالا جستجو کنید. میتوانید این نان را با انواع مرباهای کتوژنیک و انواع پنیرهای چرب و املتها استفاده کنید؛ فقط باید توجه داشته باشید که طبق کالری روزانه و ماکروهای خود از این نان مصرف کنید. مصرف مکمل هایی مانند روغن MCT و کتون ها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند. این مکمل ها به احتمال زیاد به شما در کاهش وزن کمک نمی کنند. بهتر است از سبزیجات پرفیبر و همچنین مکمل منیزیوم استفاده کنید. رژیم کتو همچنین بر تعادل الکترولیت ها تأثیر می گذارد ، که منجر به سردرد ، حالت تهوع و خستگی می شود.

همچنین می تواند به کاهش وزن و بهبود دیابت نوع ۲ کمک کند. رژیم کتوژنیک کمک می کند تا چربی های اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع 2 دارند بسوزانیم. اگر میزان کربوهیدرات دریافتی روزانه شما به اندازهای است که بتوانید 1 تا 2 خرما (حدود 11 گرم) مصرف کنید، پس باید از خرما استفاده کنید. افزایش انرژی. پس از چند روز احساس خستگی، بسیاری از افراد به طور چشمگیری نوعی افزایش میزان انرژی را تجربه میکنند. گرچه روش های بسیاری برای تهیه ی نان با کربوهیدارت کم وجود دارد، اما نان کتو واقعا ارزش درست کردنش را دارد. این مواد غنی از ویتامین B و بسیاری از مواد معدنی اساسی هستند. خوشبختانه، وقتی غذاهای غنی از مواد مغذی در دست دارید، لازم نیست صدها دلار برای مکملها خرج کنید. آرد نارگیلمزایا – آرد نارگیل به دلیل قوام مرطوبی که هنگام پخت با آن به دست می آید، جایگزین ایده آلی برای کیک، براونی و مافین و نه فقط نان است.معایب – این یک آرد بدون کربوهیدرات نیست و به خصوص مرطوب نیست. در این حالت، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و به همین خاطر میزان کلسیم دفع شده در ادرار افزایش مییابد.

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه

بیشتر به این دلیل که افراد در مدت زمان کوتاهی وزن قابل توجهی از دست می­دهند. سبزیجات بدون افزایش شدید کربوهیدرات، حجم وعده های غذایی را افزایش می­دهند. یکی از دلایل ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک، افزایش سطح انسولین است. رژیم لاغری کتوژنیک با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی یک حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد می کند. این نوع رژیم بدن را به سوزاندن چربی به جای گلوکز تشویق می کند ، فرایندی که برای درمان صرع در کودکان و بزرگسالان اثبات شده است. در این سالاد الویه به جای سیب زمینی از گل کلم استفاده شده است. این نودل از نوعی فیبر چسبنده که قابلیت جذب آب بالایی دارد به نام گلوکومانان تشکیل شده است. شواهدی مبنیبر کاهش وزن افراد در رژیم کتوژنیک وجود دارد. افراد در هفته اول کاهش وزن 0.5 کیلوگرم تا 5 کیلوگرم را گزارش کرده اند. یعنی مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم میشود. بین 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز مجاز است.

برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. پیشنهاد ویژه نی نی بان: قهوه با مغز چه میکند؟ رژیم کتوژنیک به انگلیسی چه می شود؟ دلیلش اینه که ما این رژیم رو جوری تنظیم میکنیم که با یک شیب ملایم مدل غذایی شما با همون غذاهای معمولی ایرانی که به صورت روتین استفاده میشن، تغییر کنه! سپس انواع رژیمها و غذاهای کتویی را بررسی خواهیم کرد و چند نمونه صبحانه کتوژنیک به شما معرفی میکنیم. در ادامه یک منوی نمونه 7 روزه برای آغاز رژیم کتو آورده شده است. این نمونه از نان کتوژنیک کنار سایر نمونه های نان کتوژنیک میتواند تنوع خوبی به مصرف نان کتوژنیک شما ببخشد. گل کلم خرد شده نیز جایگزین برنج و سایر کربوهیدرات ها در رژیم های کتو است. برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید.