چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم – جدول رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در بدنسازی نتایج مطالعهای حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را تا روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری ۷۵٪ بهبود ببخشد. غذاهای دریایی نظیر صدفها، میگو و خرچنگ منبع فوق العاده ای برای روی هستند و روی میتواند تعداد اسپرمها را به میزان زیادی افزایش دهد. طبق مطالعات انجام شده، دركودكاني كه از اين رژيم استفاده مي كنند، تعداد حملات صرع تا 50 درصد كاهش يافته و يا كاملا از بين رفته است. کاهش کربوهیدراتها، به طور ناگهانی، بدن شما را برای انواع مختلفی از عارضه آماده می کند. این نسبت به طور معمول به این شکل است: 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات. در کنار این ها، باید یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی نیز داشته باشند. چربی ها، گوشت ها و تخم مرغ کربوهیدرات ندارند. توجه داشته باشین که بسیاری از نوشیدنی ها، سس ها، چاشنی ها، شربت افرا، عسل و… نودل شیراتاکی نوعی نودل با درصد کربوهیدرات پایین است و بیشتر از آب تشکیل شده است.

فروشگاه کتوژنیک اهواز

برنامه رژیم کتوژنیک نی نی سایت در مورد رژیم کتوژنیک و چگونگی عملکرد آن به اختصار می توان گفت که هدف در این رژیم غذایی، سازگار نمودن و آموزش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن برای استفاده بیشتر از چربی هاست. همچنین افزایش حجم ادرار از سایر عوارض این رژیم است که یکی از علل اصلی کاهش وزن محسوب میشود؛ چون بدن به دلیل حذف کربوهیدرات ذخایر گلیکوژن را از دست میدهد و به ازای آن آب بدن دفع میکند. هنگامی که بدن شما ذخایر چربیاش را میسوزاند، میتواند برای کلیه شما سخت باشد. این مساله برای بدن به منزله شوک شدیدی است و در مقابل بدن خود را برای بقا در شرایط سخت آماده می­کند و فرآیندهای غیر ضروری همچون رشد مو را متوقف یا کند می­کند. این رژیم مناسب بدنسازها میباشد. آنچه را دوست دارید پیدا کنید: تا زمانی که رژیم کتویی مناسب را برای خود پیدا کنید، آزمون و خطا داشته باشید. فرشتگانی زیبا، معصوم و دوست داشتنی که گویی عالمشان با ما متفاوت است، تقدیم به کودکان اوتیسم. حالا ماجرا متفاوت شده است.

اما لازم است بدانید که بسته به وزن شما این کاهش وزن میتواند متفاوت باشد. با این وجود این رژیم برای تمام افراد مناسب نیست. از بین تمام تفاوتهای این رژیم با سایر رژیم ها که در این مطلب توضیح تمام آنها امکان پذیر نیست و ما توصیه می کنیم، با مراجعه به سایت آردایت آن را مطالعه بفرمائید؛ یک وجه تمایز این رژیم داشتن که جهت بررسی انتخاب کردیم داشتن صداقت و شفاف سازی بوده، که لازمه هر کسب و کار و احترام به مشتری است. این نان را می توان با هر چیزی که به آن میل دارید نوش جان کنید. آنها در کوتاه ترین زمان به هم می رسند و میتوان آنها را با شربت کتو افرا یا مقداری میوه کم کربوهیدرات نوش جان کرد. فلفل در حالی که از نظر تکنیکی میوه است ولی در آشپزی همچون سبزیجات استفاده میگردد. همه میوه ها منبع سرشار از کربوهیدرات تلقی می شوند اما می توانید میوه های ریز مانند توت را به مقدار کم میل نمایید. خوشبختانه، وقتی غذاهای غنی از مواد مغذی در دست دارید، لازم نیست صدها دلار برای مکملها خرج کنید.

وقتی تناسب اندامتان تغییر کند در طول روز با بدن سبک یا سنگینتری طرف هستید و این روی سوخت و ساز بدن تاثیر گذار است. یک عامل مهم در تغییر عدد روی ترازو، تغییرات روزانه در مقدار آب موجود در بدن است. نمیتوان عدد دقیقی در جواب این سوال ذکر کرد. قبل از اینکه همهچیز را کنار بگذارید، باید این چند مورد دیگر را هم بدانید. در مورد رژیم های غذایی به جرات میتوان گفت یک رژیم مشخص در افراد با ویژگی های فیزیکی مشابه و سبک زندگی یکسان نیز مشابه نیست. رژیم کتوژنیک نیز از این امر مستثنی نیست. همانطور که از نام آن پیداست این رژیم سبب تولید کتون در بدن می گردد.کتون ها زمانی در بدن تولید می گردند که مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد و بدن لازم است انرژی خود را از شکستن اسیدهای چرب بدست آورد. همانطور که میدانید این مواد منبع غنی از فیبر هستند و در صورت مصرف محدود این مواد احتمال بروز یبوست و سایر مشکلات گوارشی بالا می­رود. اگر این شرایط را دارید، رژیم خود را به آهستگی و فقط با نظر پزشک تغییر دهید.

کاهش وزن کتوژنیک

شیشه را خوب تکان دهید تا همه مواد مخلوط شوند. بنابراين رژیم غذایی سالم، رژیمی است که 2000 كالري روزانه مورد نياز بدن يك فرد سالم را به او برساند و همه مواد مورد نياز و ضروري بدن را به منظور حفظ حيات و تندرستي تأمين كند. منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی و الکترولیت ضروری برای بدن است که وظایف مهمی همچون سوخت و ساز مواد غذایی، انتقال سینگالهای عصبی، تعادل مایعات در بدن و حفظ سلامت استخوان و ماهیچهها را در بدن بر عهده دارد. به علاوه نیاز به پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی به مقدار کافی برای حفظ سلامت مو ضروری است، در رژیم کتو این تعادل به هم خورده و همین مساله میتواند سلامت مو را به خطر بیاندازند. ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی را جایگزین آن میکند. در رژیم کتو مصرف چه مواد غذایی ممنوع است؟ برخی افراد با رژیم کتو فقط 3 الی 4 کیلوگرم و برخی دیگر بالای 50 کیلوگرم از وزن خود را از دست میدهند! فرایند چربی سوزی اتفاقی است که در رژیم کتوژنیک اتفاق می افتد در این رژیم بدن همواره با کمبود کربوهیدرات روبرو است لذا بعد از ۳ الی ۴ روز وارد فاز چربی سوزی می شود.

اصول پایه این رژیم پیروی از برنامه غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالاست تا متابولیسم بدن را وارد فاز کتوزیس کند. حدس زده می شود که رژیم ها ممکن است تأثیر روی سلامت روحی و تندرستی در انواعی از علایم رفتاری اوتیسم داشته باشد که کیفیت زندگی در این طیف را بهبود بخشد. این سطوح پایین تر ممکن است به محافظت از شما در برابر انواع سرطان کمک کند یا حتی رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد. به دنبال تکرر ادرار، از دست دادن الکترولیت ها از بدن بیشتر شده که خود بر وخیم تر شدن علائم دامن می­زند. رژیم کتو همچنین بر تعادل الکترولیت ها تأثیر می گذارد ، که منجر به سردرد ، حالت تهوع و خستگی می شود. اما برخی مربیهای شخصی مثل سارهوف فکر میکنند بهتر است بهطورکلی از رژیم کتو اجتناب کنید و در عوض برای داشتن یک رژیم متعال تلاش کنید. کاهش وزن زمانی بهتر انجام می شود که شما انسولین کمتری در روز تولید کنید. Th​is data w​as cre ated  wi th GSA Co​ntent Generato r ​DEMO!

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست

کتوز برای کاهش اشتها هم گزینهی خوبی است. دلیل اول این است که به واسطه مصرف مواد غذایی با چربی و پروتئین بالا اشتها کاهش یافته و این مساله میتواند به کاهش بسیار زیاد کالری مصرفی در طول روز منجر شود. رژیم کتو و سنگ کلیه : آسیب به کلیه مهمترین مشکلی است که به واسطه رژیم کتو ایجاد می­شود و به دلیل از دست دادن الکترولیت­ها و مایعات بدن به دنبال تکرر ادرار میتواند ایجاد شود. مردم بیشتر برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به شرایط خاص پزشکی نظیر صرع نیز کمک کند. بیشتر بخوانید: برای عضله سازی چه غذایی بخوریم؟ خامه و سرشیر نیز یکی دیگر از مشتقات شیر هستند و هر دو کربوهیدرات کمی دارند و در مقابل سرشار از چربی هستند و همین مساله آنها را نیز جز بهترین گزینه های غذایی در رژیم کتو کرده است. برای دسر، یک تخته پنیر مخلوط یا توت با خامه بخواهید.

فروشگاه کتوژنیک

برای این که از پخت نان مطمئن شوید یک خلال دندان وسط نان بزنید اگر خمیری به آن نچسبید به معنی پخت کاملا نان است. به طور کلی اینکه در کدامیک از این حالتها قرار داشته باشید مشخص میکند آیا وزن کم میکنید یا اضافه میکنید. به طور مثال، سبزیهای برگدار تیره مانند اسفناج، کلم پیچ و سبزیهای کلم پر از ویتامین K و آهن هستند. گل کلم خرد شده نیز جایگزین برنج و سایر کربوهیدرات ها در رژیم های کتو است. در رژیم کتو چه بخوریم؟ در این رژیم چربی ها جایگزین کربوهیدرات ها شده و تقریباً 75 درصد کالری روزانه را تامین می کنند. همچنین یکی از مهمترین ریز مغذی ها برای سلامت مو ویتامین بی است که در این رژیم ممکن است کمتر مصرف شود. اما ممکن است این رژیم برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که میخواهند حجم عضلات و وزنشان را بالا ببرند، مناسب نباشد. سبزیجات ریشهای و غدهای: سیبزمینی، هویج و از این دست خوراکیها.

توجه: فهرست بالا بخشی از مواد غذایی بود که می توانید در این برنامه غذایی استفاده کنید. این غالباً منجر به این میشود که افراد زود تسلیم شوند (نیازی به اشاره نیست که دهیدراتاسیون میتوانند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشد). رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات یک رژیم با پروتئین بالا نیست. اما نان حلقوی کتو فقط 3 گرم کربوهیدرات دارد. با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. پس به هیچ عنوان نباید مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است مصرف گردد. از این رژیم به عنوان رژیم کاهش وزن ایده آل برای افراد دارای اضافه وزن مفرط یاد می­کنند. اما کاهش وزن زیاد با رژیم کتو معمولا موقتی است، به علاوه این حقیقت که همه این کاهش وزن به خصوص در هفته اول به دلیل سوزاندن چربی نیست بلکه شما آب بدنتان را از دست داده اید. بیشتر به این دلیل که افراد در مدت زمان کوتاهی وزن قابل توجهی از دست می­دهند. خب در واقع هر دوی آن ها خوشمزه اند و فرق چندانی وجود ندارد و تنها به این بستگی دارد که مواد کدام یک بیشتر در دسترس است و بیشتر تمایل دارید کدام یک از این نان های بدون گلوتن را تهیه کنید.