کامل اطلاعات برای درک کاهش وزن با کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد افزایش چربی سوزی: رژیم کتوژنیک سرعت چربی سوزی را در ورزش و فعالیتهای روزانه پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 افزایش میدهد. وظیفه ی جوانسازی و خاصیت ارتجاعی پوست را کلاژنی که بدن به طور طبیعی تولید می کند به عهده دارد، بعد از سی سالگی سرعت کلاژن سازی در بدن رو به کاهش است. ضمناً فیبر فراوان موجود در میوه باعث کاهش سرعت جذب قند در خون شده و کنترل قند خون را بهبود میبخشد. بهبود حساسیت به انسولین: رژیم غذایی کتوژنیک میتوانند حساسیت به انسولین را به طور چشمگیری بهبود بخشد، و همچنین سوخت و ساز بدن (افزایش متابولیسم) را بالا ببرد. خیلی از افراد رژیم کتوژنیک رو برای مدت زمان طولانی و بدون داشتن استراحت استفاده میکنن که این میتونه مشکل ساز باشه. این ورزش ها باعث کنترل میزان قند بدن میشه و در نهایت سوخت و ساز و چربی سوزی رو در طول رژیم بالا میبره. در این نوع از رژیم کتو، پروتئین به میزان بیشتری به نسبت سایر انواع رژیم کتو مصرف میشود. به همون اندازه ای که شروع و ادامه دادن رژیم کتوژنیک اهمیت زیادی داره، خارج شدن ار رژیم کتوژنیک هم مهم هست. در ادامه طرز درست کردن نوشیدنیهای سالم برای لاغری را در اختیارتان قرار دادهایم. This ᠎data was writt en with GSA C onte᠎nt Generator D emover​si on.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

با وجود این، تصور میشود که اثر لاغری ناگهانی رژیم کتوژنیک دوام کوتاهی داشته باشد. با این حال، نظریههای متضاد برای این یافتهها وجود دارد. این نشون میده که بدن ما تا چه حدی قدرتمنده. اگر در مورد رژیم کتوژنیک اطلاعات لازم و مقدماتی رو کسب کرده باشید، قطعا میدونید که طبق اصول رژیم کتو، مصرف چربی ها 70%، مصرف پروتئین 25% و مصرف کربوهیدرات 5% از برنامه روزانه رو تشکیل میده. برای افرادی که رژیم کتوژنیک رو شروع کردن اما در مورد نحوه اصولی خروج از رژیم کتوژنیک چیزی نمیدونن. برای آنکه رژیم غذایی و نوشیدنی شما اصولی باشد و بدانید که برای شما چه غذا و چه نوشیدنی مناسب است، به شما توصیه میکنیم که با متخصص تغذیه مشورت کنید. برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد (9, 10). سایر مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. الکل: به دلیل داشتن کربوهیدرات، اغلب نوشیدنیهای الکلی میتوانند شما را از حالت کتوز خارج نمایند.

پس با توجه به این که در این رژیم غذایی، مصرف موادی مانند کربوهیدرات ها و قند بسیار ناچیز است. نتایج چند بررسی نشان میدهد که در برخی از بیماران ابتدا سطح کلسترول افزایش یافته اما پس از چند ماه افراد شاهد کاهش کلسترول بودند. تصور صبحانه، ناهار و شامی بدون نان و برنج کمی چالشبرانگیز است ولی آشپزی با ترکیبات متفاوت که پیوندی از پروتئین، چربی و فیبر است، جذابیتهای خودش را دارد و میشود از پس آن برآمد. از ۱۹۹۴ این رژیم مورد پذیرش عمومی پزشکان قرار دارد و در حدود ۴۰ کشور در سراسر دنیا برای درمان صرع کودکان استفاده می شود. این آزمایش ها با اندازه گیری میزان کتون های تولید شده توسط بدن نشان می دهند که آیا وارد شرایط کتوز شده اید یا خیر. در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون.

حتی اگر مواد غذایی فرآوریشده به گونهای تولید شده باشند که با رژیم کتوژنیک سازگار باشند زیادهروی در مصرف آنها روی کاهش وزن تأثیر منفی میگذارد. یکی از مشکلاتی که افراد با اون مواجه میشن احساس خستگی، تحریک پذیری، سرگیجه و احساس سبُکی در سر ، بعد از به پایان رسیدن دوره رژیم کتوژنیک هست. یکی از بزرگترین تصورات غلط در بین عموم این است که کلسترول برای بدن بد است. در این رژیم، میزان پروتئین مصرفی 35 درصد، میزان چربی 60 درصد و مقدار کربوهیدرات 5 درصد بشقاب غذایی فرد را تشکیل خواهد داد. ۱.کاهش وزن و لاغری:طبق تحقیقات صورت گرفته رژیم های لاغری کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی بر روی کاهش وزن تاثیر گذارترند.در این رژیم شرایط برای سوزاندن چربی بدون تحمل گرسنگی برای فرد مهیا می شود. در طی 3 ماه رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش وزن 3 برابری نسبت به گروه کم چرب گردید. کاهش وزن با کتوژنیک چگونه است؟ با توجه به توضیحاتی که داده شد، مشخص است که رژیم کتوژنیک یک رژیم کاهش وزن موفق در مقایسه با رژیمهای کربوهیدرات بالا، کم پروتئین و رژیمهای کم چربی است.

حتما بخوانید » کدام زیره برای لاغری بهتر است ؟

یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 برابر کاهش وزن بیشتر نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انجام انتخاب کرده بودند. در مورد مکمل های رژیم کتوژنیک هم توی یک مقاله جدا به صورت کامل توضیح دادیم که پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید. حتما بخوانید » کدام زیره برای لاغری بهتر است ؟ قبل از اینکه بدونین آیا پودر تارتار در لیست غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو قراردارهیا نه، بهتر هستش ابتدا کمی با این پودر آشنا شید. البته در مورد عوارض جانبی رژیم کتوژنیک توی یک مقاله به صورت کامل صحبت کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مورد خطرناکی ندارن. یک تخممرغ بزرگ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات و کمتر از ۶ گرم پروتئین است، که این امر تخم مرغ را تبدیل به یک غذای ایدهآل در سبک زندگی کتوژنیک میکند. خیلی از افراد تناسب اندام و رسیدن به یک استایل زیبا رو فقط توی غذا خوردن میبینن.

مهم ترین نکته ای که قبل از صحبت در مورد 8 نکته خروج بی خطر از رژیم کتوژنیک باید گفته بشه، این هست که اگر شما درست از رژیم خارج بشید، احتمال بازگشت وزنتون به حداقل میرسه. افرادی که در حال بررسی رژیم کتو و در نهایت شروع

درست استفاده از این رژیم هستن. برای افرادی که در حال تحقیق کامل در مورد رژیم کتوژنیک هستن. خارج شدن ار رژیم کتوژنیک نکته ای هست که خیلی از منابع در مورد اون صحبتی نمیکنن. در واقع اینطور بگیم که اطراف تخمدان یک سری کیسه های کوچیک مایع تشکیل میشه که علت اون هم بالا رفتن مقدار انسولینی هست که در بدن ترشح شده. هدف از یک رژیم کتوژنیک – یک برنامه غذایی سرشار از چربی و کم کربوهیدرات – این است که با دستیابی به کتوز به شما در کاهش وزن موثرتر کمک کند. توصیه من به شما انجام هر دو باهم است، زیرا هر دو مکمل کاهش انسولین هستند. دو روز اول بسیار مهم است. This content has  been wri tten by GSA Content Ge nera​tor ᠎DEMO᠎!

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک

ممکن است در ماه اول رژیم کتو، کاهش خیلی خوبی را تجربه کنید اما در ماههای بعد کاهش وزن قابل قبولی نداشته باشید! در طول رژیم، به خصوص در روزهای اول شروع، ممکنه به کلیه ها فشار وارد بشه که در صورت مصرف به اندازه آب این مورد رفع میشه. اگرچه به طور کلی مکمل خاصی نیاز نیست در کنار رژیم کتوژنیک مصرف کنید ولی مکمل های زیر می تواند کمک کننده باشد. درحالیکه گوشتهای فرآوری شده مانند کالباس و سوسیس اگرچه باز هم در رژیم کتو مجاز هستند، اما برای سلامت قلب شما مضرند و در صورت خوردن بیش از حد نیز ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده و معده را افزایش دهند. این نکته رو به عنوان یک اصل همیشه یادتون باشه. اگر کمی حوصله کنید و یک لیست برای خودتون تهیه کنید، کارتون بسیار راحت میشه. بعد از این مرحله براحتی میتونید با مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی رو با برنامهای که برای خودتون تهیه میکنید، کنترل کنید.

این رژیم برای کاهش وزن و مبارزه با بیماریهای متابولیکی گزینه محبوبی است و افراد زیادی از این رژیم غذایی برای لاغر شدن نتیجه گرفتند. بنابراین بعد از خارج شدن ار رژیم کتوژنیک زمان زیادی نمیبره تا بدن دوباره به حالت کتوزیس وارد بشه. همونطور که مطلع هستین، مصرف میوه و بعضی از سبزیجات به خاطر وجود کربوهیدرات منع میشه. همونطور که گفته شد رژیم کتوژنیک یعنی عادت دادن بدن به استفاده از چربی ها برای تامین انرژی. همونطور که به مواد مخدر اعتیاد پیدا میشه. روغن نارگیل یک چربی سوز عالی برای چربیهای دور شکم است؛ در یک مطالعه انجام شده مشخص شده است مردانی که روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف میکردند، به طور متوسط 2.5 سانتی متر از سایز کمر خود را از دست دادهاند؛ بدون اینکه تغییر رژیم غذایی دیگری انجام دهند. یک گزینه عالی میتواند یک و نیم ساندویچ و یک کاسه کوچک سوپ با آبگوشت باشد. گل کلم رو به گلهای کوچک تر تقسیم کنید ( میتونید اونها رو خرد کنید).

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

به دلیل این که ماهیت رژیم کتوفیت یک ماههست، به بدن فرصت عادت کردن داده نمیشه و دچار استپ وزنی نمیشی و به راحتی وزن کم میکنی. هر شخصی شرایط بدنی متفاوتی دارد و به همین دلیل شرایط کاهش وزن نیز متفاوت خواهد بود. با این کار بدن به سراغ منابع دیگه برای تامین انرژی خودش میره. در طول رژیم کتوژنیک بدن به خاطر در دسترس نبودن گلوکز به سراغ تجزیه پروتئینها و چربی ها میره تا درنهایت انرژی مورد نیازش رو از طریق اونها به دست بیاره. این کار یک جور استراحت برای بدن به حساب میاد. در یک رژیم غذایی کتو تغذیه شما بر روی غذاهای چرب متمرکز است. یافته ها نشان می دهند که رژیم کتوژنیک در برابر رژیم های کم چرب تاثیر بسیار بیشتری دارد حتی در صورتی که تعداد کالری کل دریافتی یکسان باشد. وقتی به وزن دلخواه رسیدید، باید این رژیم را کنار بگذارید؛ به عبارت دیگر، باید رژیمی را شروع کنید که محدودیتهای کمتری دارد.