لاغری سریع + رژیم کتوژنیک – الو پزشک 👨⚕️

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند این کتاب با زبانی ساده به معرفی کامل رژیم روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری کتوژنیک میپردازد. اگر با پادکست گوش دادن راحتتر هستید، روی دکمه زیر کلیک کنید. افرادی که به دنبال لاغری هستند در بیشتر مواقع این رژیم را از کلینیک ها و باشگاه های ورزشی دریافت می کنند که با رعایت کامل آن به احتمال زیاد به وزن ایده ال خود می رسند و از این بابت بسیار خرسند می شود ولی بهتر است توجه کنید که اگر دوره های طولانی از این رژیم استفاده کنید بدن شما آسیب هایی جدی خواهد دید. همچنین این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. اما مصرف چربی بالا به این معنا نیست که افراد آزادانه میتوانند هر گونه چربی را در رژیم غذایی خود داشته باشند، بلکه این رژیم زمانی نتیجهبخش خواهد بود که از مصرف چربی بد و ناسالم خوددرای شود.  This content has been w ritt᠎en by G SA Con tent Gen᠎erator Dem ov ersi on!

رژیم کتوژنیک یعنی چه

یکی از تحقیقات نشان می دهد که افراد با رعایت برنامه های رژیم کتوژنیک تقریبا ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری و با مصرف کمتر چربی میگیرند. ممنون که تا پایان این مقاله با من همراه بودید. فقط تنها سوالی که دارم این هست که من هنوز بعد از خوندن چند مقاله، متوجه نشدم که آیا مواد غذایی بدون کربوهیدرات را می توان نامحدود مصرف کرد یا نه. همچنین می توانید با استفاده از فلفل های بزرگتر مانند فلفل دلمه ای که طعم ملایمی دارند، غذاهایی متعدد درست کرده و یا آنها را پر کرده و غذاهایی لذیذ با کربوهیدرات کم درست کنید. البته این نکته به این معنی نیست که شما برای بهبود بیماری دیابت خود می توانید به طور خودسرانه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنید. اما اینکار چندان هم راحت نیست؛ توجه داشته باشید که یک موز متوسط حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد و شما در طول برنامه رژیم کتوژنیک کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات را می توانید مصرف کنید. در هر 1 فنجان (خام) 16 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد.

در هر 1 فنجان (خرد شده) 5 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. تقریبا تمام کربوهیدارت موجود در این نان از آرد نارگیل و آرد بادام است و از آن جایی که این نان بیشتر از آرد بادام تهیه شده باید ببینیم که چه مقدار کربوهیدرات در بادام وجود دارد؟ سفیده تخم مرغ، بکینگ پودر، نمک و پودر تارتار تهیه شده است. بعضی از بهترین غذاهای رژیم کتوژنیک عبارتند از: روغن زیتون، مارچوبه،آووکادو، تخم مرغ، فلفل سبز و گل کلم. حتماً از شنیدن اینکه بعضی میوهها در رژیم کتو مجاز هستند، خوشحال میشوید. شاید رژیم کتوژنیک برای بعضی از کسانی که در کاهش وزن با روشهای دیگر موفق نبوده اند، گزینه مناسبی باشد. غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود. در هر 1 فنجان (خام) 25 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 2 گرم پروتئین، 0 گرم چربی وجود دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده بهصورت خام) 18 کالری، 3 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده) 18 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. در هر 1 فنجان (خام) 15 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 2 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد.

رژیم کتوژنیک برای مادران شیرده

مراقب سهمی که مصرف می کنید باشید، زیرا حتی اگر غذاهای سالمی مانند آووکادو یا آجیل وجود داشته باشد، مصرف بیش از حد آنها باعث افزایش وزن ما می شود. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، بنابراین مزیت وجود کاهش وزن آشکار است. رژیمهای غذایی کتوژنیک، مصرف کربوهیدراتها را تا جایی برایتان محدود میکنند که بدنتان برای تامین انرژی مجبور شود سراغ چربیهایتان برود. اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل هستند. علاوه بر این حاوی ویتامین آ، کا و فولات است. علاوه بر این، مواد معدنی مثل کلسیم و آهن نیز در آن یافت میشود. منگنز یک مادهی معدنی مفید برای تشکیل استخوانها و کنترل قند خون است. ویتامین کا دارد بنابراین از لخته شدن خون پیشگیری نموده و استخوانها را تقویت میکند. قارچ میتواند سیستم ایمنی را تقویت کند همچنین سرشار از ویتامین بی است.

کوفتهی مرغ و قارچ میتواند یک غذای نزدیک به وعدههای پر کربوهیدرات ایرانی باشد. ما آنهایی را می یابیم که به ما اجازه می دهند سبزیجات را به روشی کنترل شده مصرف کنیم، دیگرانی که کربوهیدرات ها را کاملاً ممنوع می کنند و دیگرانی که حتی روزه را انتخاب می کنند. همانطور که میدانید گرانولا، خوراکیهای شیرین و نان برای شما ممنوع است. برای خرید روغن زیتون بکر بدون هیچگونه افزودنی و مواد نگهدارنده میتوانید سری به سلوا بزنید. جای نگرانی نیست میتوانید در رستوران این گزینه را سفارش بدهید: جوجه کباب با سالاد کاهو یا کلم و سس روغن زیتون. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. در این رژیم شما باید در برخی از روزها کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. همچنین گزارش شدهاست که برخی از افراد در هفتههای اول رژیم کتوژنیک، مقداری اضافه وزن هم داشتهاند و بعد از مدتی با کاهش وزن مواجه شدهاند. رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند با افزایش خطر بیماری کبد چرب غیر الکلی یا NAFLD همراه هستند.

هر عدد خیار متوسط شامل 8 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی است. این عدد برای کسانی که رژیمهای با کربوهیدرات بیشتر را دنبال میکردند، 62% بود. در دنیای رژیمهای غذایی کاهش وزن، برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و با پروتئین بالا اغلب توجه را به خود جلب میکنند که آنها را به عنوان رژیم کتوژنیک یا “کتو” میشناسند. البته نکته قابل توجه در رابطه با رژیم کتوژنیک این است که در بسیاری از فضاهای مختلف در رابطه با آن نظرات متفاوتی ثبت شده است. توجه داشته باشید که هر روغن گیاهی برای پخت نان کتو مناسب نیست. برای اطمینان از اینکه آب و نمک کافی دریافت می کنید بایستی میزان زیادی آب و مقادیر مناسبی الکترولیت مصرف کنید. مصرف غذاهای پروتئینی (متعادل نه زیاد)، سبزیجات کم کربوهیدرات و چربی کافی در این رژیم لازم است. این نوع رژیم اغلب 60٪ چربی ، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات را دارا می باشد. جالب است بدانید که این چربی های اضافی رابطه مستقیمی با سندروم متابولیک و دیابت نوع ۲ دارند.

شاید برایتان سوال باشد که آیا میوه ها و سبزیجات نیز در این رژیم جایگاهی دارند یا خیر. سبزیجات برگدار کالری کمی دارند و حجم غذا را زیاد میکنند. این زمانیست که بدن هر دو نوع چربی دریافتی از غذا و چربی ذخیره شده در بدن را می شکند و چربی بدن را در موادی بنام کتوزیس ذخیره می کند. برنامه کتوژنیک در بهبود برخی از بیماری ها، به خصوص دیابت نوع ۲ بسیار موثر عمل می کند. اگرچه معمولاً مورد نیاز نیست ، اما مصرف برخی مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. خوردن یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، مهمترین عامل در دستیابی به کتوز است. در رژیم کتوژنیک؛ بیشتر وعدههای غذایی خود را روی سبزیجات کم کربوهیدرات و گوشتهای پرچرب، ماهی یا تخم مرغ قرار دهید و مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از 30 تا 50 گرم در روز محدود کنید. رژیم لاغری 216 ، 6 کیلو لاغری در 21 روز! بیشتر بخوانید: رژیم غذایی کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟ سبزیجات و میوه ها برای سلامتی مفیدند. میوه را میتوان آب نبات طبیعی نام گذاشت. بویی شبیه به میوه یا استون ممکن است از عرق و نفس فرد ایجاد شود.

ممکن است در سفر باشید یا وقت آشپزی نداشته باشید. البته دقت داشته باشید که 80% مواد غذایی که جزو برنامه هست باید از چربی ها تشکیل شده باشه. در این صورت باید میزان آرد نارگیل مصرفی شما حدود یک سوم پیمانه باشه و تعداد سفیده تخم مرغ ها رو هم دو برابر کنید. آلیشیا گالوین ، RD ، مستقر در دالاس می گوید: “به دلیل مصرف زیاد چربی ، افراد به طور کلی گرسنه نیستند و در نهایت میزان کالری مصرفی خود را کاهش می دهند.”(این یکی از دلایلی است که متخصصان می گویند رژیم کتو منجر به کاهش وزن می شود.) دریافت کالری بسیار پایین در واقع شوکی به بدن شما وارد می کند که می تواند منجر به خاموش شدن عملکردهای کمتر حساس مانند رشد مو شود. این روند، معمولا 3 تا 4 روز طول میکشد و بعد تجزیه پروتئین و چربی شروع میشود که میتواند در نهایت باعث کاهش وزن شود. نکتهی دیگر این است که باید میزان زیادی آب در طول روز بنوشید.  Th᠎is c​on tent h​as ᠎been cre᠎at᠎ed by G᠎SA C on te᠎nt Ge ne rato​r DEMO!

آنها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. آرد بـــادام، حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی می باشد. استفاده از سبزیجات و مواد خوراکی حاوی فیبر نیز به شما کمک می کند تا این عارضه را بهبود دهید. در رژیم کتو nutritional yeast یا مخمر خوراکی مصرف کنید. گل کلم را خرد کرده در غذاساز مثل خرده نان ، ریز کنید. آرد بادام – آرد بادام بلانچ شده یا آرد بادام بسیار ریز باید استفاده شود نه آرد بادام. ناهار: با آرد بادام و مرغ یک نان بپزید همراه با کاهو و خیار و پنیر سرو کنید. رژیم کتوژنیک که به اختصار رژیم کتو هم نامیده می شود، یک برنامه غذایی پر از چربی با پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است. رژیم غذایی کتوژنیک که از آن به نام رژیم کتو نیز نامبرده می شود، برنامه غذایی است که در آن کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. اگه اصول مهم تو طرز تهیه نان کتو مد نظر قرار نگیره، میتونه سبب افزایش کربوهیدرات تو بدن شه و فرد رو از چربی سوزی دور کنه. ناهار: سوشی یا سالمون سرخ شده با سوپ قارچ ژاپنی که با خمیر سویا تهیه میشود و فاقد آرد است.