هشدار: این 9 اشتباه برنامه غذایی کتوژنیک شما را از بین می‌برد

همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش

پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 میگذارد. در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد. اثر طولانی مدت باعث میشود که فرد به مرور زمان از آسیب بیماریهای قلبی و دیابت نوع ۲ در امان باشد. علاوه بر این موارد ، به دلیل اینکه سطح مواد معدنی در بدن شما کاهش میابد ، احتمال بروز سنگ کلیه ، یبوست و آسیب به استخوان ها بوجود می آید. اگر فقط روزهداری متناوب انجام دهد و کربوهیدراتهای زیادی مصرف کنید و غذاهای غنی از مواد مغذی نخورید، پوست، مو و ناخن های شما آسیب خواهند دید. آیا می توانم روزهداری متناوب را بدون انجام رژیم کتوژنیک انجام دهم، یا باید هر دو را باهم انجام داد؟

This was c reated  wi th the he lp  of GSA C ontent Gen᠎erat or Demover᠎sion!

روش کتوژنیک چیست

یک رژیم غذایی کتوژنیک باید متشکل از 75٪ چربی، 10-30٪ پروتئین و بیش از 5٪ یا 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز باشد. بدون استثنا، رژیمهای کم کربوهیدراتی به هر شکلی منجر به کاهش وزن ابتدایی بیش از رژیمهای کمچرب میشود. بنابراین ممکن است مجبور شوید برای دریافت پتاسیم مورد نیاز خود به سبزیجات کم فیبرتر مانند انواع مختلف کاهو و به خصوص کلم پیچ و چغندر روی بیاورید. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. برای سالهای طولانی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبانها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد. در تحقیق انجام شده بر روی بیماران دیابتی ۷ نفر از ۱۲ نفر شرکت کننده مصرف داروهای دیابت را کاملا قطع کردند. به همین دلیل بهتر است این رژیم را برای 30 تا 90 روز انجام داده و سپس به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر را دنبال کنید. بدن و مغز که جزئی از آن است نیاز به گلوکز دارد تا بتواند فعالیتهای خود را انجام دهد چرا که برخی از قسمتهای مغز فقط میتوانند از این نوع قند تغذیه کنند. Artic᠎le h as ​been created by G SA  C​onte nt Genera tor DE​MO!

کتوژنیک، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که بدن شما شروع به چربی سوزی کند. اگر بدون مشورت با یک متخصص تغذیه اقدام به پیروی از این رژیم کنید، تعداد این عوارض حتی شاید بیشتر شود. شاید رژیم کتوژنیک برای بعضی از کسانی که در کاهش وزن با روشهای دیگر موفق نبوده اند، گزینه مناسبی باشد. کاهش وزن یک روند سخت و طولانی مدت است . جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند. اگر رژیم غذایی کتوژنیک را سفت و سخت دنبال کنید، بدن طی ۴ روز به فاز کتوسیس می رسد. بله، اگر حدود یک فنجان (۲۳۰ گرم یا ۸ اونس) در روز مصرف کنید، نه ۱۵ فنجان! یک فنجان بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد. بر اساس داده های USDA، یک وعده فنجان به سختی حاوی چربی (کمتر از نیم گرم) است و همچنین دارای کربوهیدرات خالص کمی است و فقط 3 گرم دارد. یکی از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را در بدن تقویت می کند.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

آجیل سرشار از چربی های غیراشباع مفید است و می­تواند در پایین آوردن سطح کلسترول مضر و کاهش بیماری های قلبی بسیار موثر عمل کند. برنامه کتوژنیک در بهبود برخی از بیماری ها، به خصوص دیابت نوع ۲ بسیار موثر عمل می کند. اما اولین بار در دهه ۱۹۲۰ توسط پزشکان برای جلوگیری از حاد شدن بیماری هایی مثل سرع و دیابت به وجود آمد. رژیم کتو در ابتدا برای کمک به بیمارانی به وجود آمد که از سرع و تشنج رنج می بردند. حتی پس از جراحی موفقیتآمیز، برخی از افراد ممکن است برای جلوگیری از تشنج به مصرف داروهای ضد تشنج ادامه دهند؛ اما ممکن است بتوانند داروهای کمتری در دوزهای کاهش یافته مصرف کنند. در این رژیم، شما باید مصرف قند و کربوهیدرات را به کمترین میزان آن رسانده و در عوض انرژی لازم برای گذراندن روزمره را با پروتئین و چربیهای سالم و سبزیجات دریافت کنید. گوجهفرنگی را میتوان در مقادیر بالاتری نسبت به سایرین مصرف کرد، اما سیب زمینی و ذرت را باید حذف کرد. مطالعات نشان داده است در افرادی که مصرف کربوهیدرات به هر دلیلی به مانند رژیم کتوژنیک کاهش و مصرف چربی و پروتئین افزایش مییابد، در مجموع کالری دریافتی افراد کمتر میشود. Th is c ontent has  be​en do ne by  GSA ᠎Cont en t Generator  DE MO.

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

وقتی به این مرحله برسید، دیگر هوس شکر نخواهید داشت، قند خون کاهش مییابد، حافظه قویتر میشود، نیاز به ادرار در شب کمتر میشود و خواب بهتر میشود. وقتی وزن کم می کنید، سلول های چربی کوچک می شوند. وقتی بدن در این حالت قرار می گیرد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند. این رژیم غذایی با فواید سلامتی بسیاری از بهبود سلامت روان، کاهش کلسترول تا بهبود چشمگیر کبد چرب (کبد چرب) مرتبط است، اما تمرکز اصلی آن کاهش وزن است. مشکلات کبدی. رژیم غذایی حاوی چربی زیاد میتواند شرایط موجود کبد را بدتر کند. بر اساس اینکه چه نوعی از کلسترول بد بیشترین سهم را داشته باشد مشکلات قلبی از جمله سکته ممکن است پیش بیاید. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند.

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه از بین این برنامه ها، رژیم پروتئین بالا و رژیم استاندارد بیش از سایرین مطالعه شده اند و متداول ترند. لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عنوان کلسترول خوب شناخته میشود یکی از دو نوع کلسترولهای موجود در خون شما است. چربی اطراف شکم از جمله زمختترین چربیهای موجود است که به علت مقاومت در برابر انسولین و همچنین اختلال در متابولیسم به وجود میآید. آیا چربیهای اشباع سبب حمله قلبی شما میشوند؟ تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از ۳۰ درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. اگر چه احتمال آن کم است، اما اتفاق می افتد. هر چه مدت زمان جوشش آب بیشتر باشد، غذا بهتر جا میفتد. اصولا رژیم غذایی مناسب است که از مقادیر پروتئین، کربوهیدرات و همچنین چربی به میزان مناسب و متعادل برخوردار باشد، در حالی که در رژیم کتوژنیک ما فقط با مقدار کمی پروتئین و مقادیر زیادی چربی روبرو هستیم. اگر دریچه­ی Sphi c e در زمان هضم غذا و یا در اوقاتی که اسید در معده وجود داشته باشد، باز باشد، محتویاتی که در درون معده هستند و همچنین مقداری از اسید معده به سمت بالا و به درون مری باز می­گردند و سبب ایجاد سوزش در بخش ابتدایی معده (سر معده) یا همان Hea bu می­گردند.

آیا کشک در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

مصرف نوشیدن آب در طی روز به مقدار کافی سبب شده که فرد، رژیم غذایی لاغری سریع کمتر احساس گرسنگی کرده و در نهایت متابولیسم بدن را نیز به مراتب افزایش می دهد. همچنین گردو میتواند سبب بهبود عوامل مؤثر دیگر بر سلامت قلب شامل فشارخون و جریان طبیعی خون در بدن شود. بر اساس نتایج تحقیقات، کسانی که از رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات پیروی می کنند (نسبت به رژیم های غذایی متعادل تر) در ۳ تا ۶ ماهه اول وزن بیشتری را از دست می دهند. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. در رژیم غذایی کتوژنیک، کل بدن، سوخت مورد نیاز خود را تقریبا از چربی تامین می کند. هندوانه تقریبا کربوهیدرات خالص بسیار کمی دارد. این اتفاق منجر به افزایش سطح اسید، بسیار فراتر از حد طبیعی آن، می شود.

رژیم کتوژنیک برای بیماران صرعی

مخمرهای تغذیه ای منابع طبیعی خوبی برای این ویتامینها هستند، اما دقت کنید که با ویتامین های B مصنوعی غنی نشده باشند. از آنجا که سلول های سرطانی با سرعت بیشتری نسبت به سلول های طبیعی گلوکز را می گیرد، در این آزمایش با مشاهده گلوکز تزریق شده فعالیت و محل سرطان را در بدن ردیابی می شود. هنگامی که رژیم کتوژنیک با محدودیت کالری ترکیب شود، بدن به طور موثر برای سلول های سرطانی غیر قابل مهار خواهد بود. نسبت دقیق چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که برای حفظ یا رسیدن به سلامتی مورد نیاز است در بین افراد به دلیل ساختار ژنتیکی و ترکیب بدن آنها متفاوت می باشد. دیگر نمیتوانید از خوراکیهایی استفاده کنید که میزان قند آنها زیاد بالاست. مزیت حفظ کتون زدگی در بدن آن است که بدن ما در این شرایط میتواند بهسرعت چربیها را بسوزاند که نتیجه آن کاهش وزن سریع و کنترل قند خون خواهد بود. This ᠎data w as wri​tten ​with t᠎he help of GSA ᠎Co​nt᠎en t Gene᠎ra​to r DEMO !

اگر می خواهید با استفاده از برنامه غذایی کتوژنیک وزن کم کنید، بهتر است بدانید که این رژیم انواع مختلفی دارد. از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده است. در ادامه به این سوالات پاسخ داده شده است. در ادامه برای راحتی شما لیستی از غذاهایی که باید در این رژیم محدود یا حذف شوند را آوردهایم. در رژیم کتوژنیک باید زیر 50 گرم در روز کربوهیدرات مصرف کنید. راهکار مهمی که برای درمان یبوست وجود دارد مصرف فیبر است که در این برنامه غذایی بسیاری از منابع فیبر حذف شدهاند. علائم آنفولانزای کتو گزارش شده شامل اسهال، یبوست و استفراغ است. علائم کتو آنفولانزا معمولاً توسط افرادی که به رژیم کتوژنیک تغییر می کنند گزارش می شود. برخی از رژیمهای غذایی ضد تشنج، مانند رژیم کتوژنیک، برنامههای غذایی پروتئینی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و کنترلشده هستند که نحوه استفاده بدن از انرژی را تغییر میدهند. شروع ناگهانی باعث تغییر دوز داروها و بیاثر شدن آنها میگردد. بیماری کلیوی. کلیه ها به متابولیسم پروتئین کمک می کنند و رژیم کتو ممکن است آنها را بیش از حد تحت فشار قرار دهد (میزان مصرف توصیه شده فعلی برای پروتئین به طور متوسط ۴۶ گرم در روز برای زنان و ۵۶ گرم برای مردان است).