چگونه انواع پنیر در رژیم کتوژنیک خود را در 4 روز شگفت‌انگیز کنید

میوه های کتوژنیک اکثر افرادی که سعی در پیروی از رویکرد رژیم غذایی دارند از رژیم کتوژنیک(کتو) یا رژیم اصلاح شده اتکینز پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 پیروی می کنند. به طور مثال میگو و اکثر خرچنگها فاقد کربوهیدرات اما سایر غذاهای دریایی حاوی کربوهیدرات هستند. قهوه و چای نوشیدنیهای بسیار سالم و فاقد کربوهیدرات هستند. گوشت و مرغ تازه، فاقد کربوهیدرات و سرشار از ویتامین B و مواد معدنی متعددی از جمله پتاسیم، سلنیم و روی هستند. علت این امر این است که گوشت حیوانات علف خوار نسبت به حیوانات غله­ خوار، حاوی چربیهای امگا ۳، اسید لینولئیک مزدوج و آنتی اکسیدان ­های بیشتری است. بدن در اثر رعایت چنین رژیمی در وضعیتی چربی سوزی، موسوم به کتوز قرار میگیرد که منجر به از بین رفتن چربیهای اضافی بدن میشود. اما از آنجایی که بسیاری از ما غذایی مشترک با سایر اعضای خانواده می خوریم، رعایت بلند مدت رژیم کتو کار آسانی نیست. چرا برخی افراد به آنفولانزای کتو مبتلا می شوند؟

در حقیقت روغن نارگیل برای افزایش سطح کتون در افراد مبتلا به آلزایمر و سایر اختلالات مغزی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد. روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن محتویات کربوهیدرات و کتون می تواند شما را چاق کند. رژیم با پروتئین بالا که همانند نوع SKD می باشد ولی شما مجازید پروتئین بیشتری نیز مصرف کنید. توصیه میشود قبل از شروع هر نوع رژیم لاغری، با پزشک متخصص مشورت کنید؛ تا از عواقب و فواید هر یک از آنها بر روی بدن خود، مطلع شوید. این رژیم غذایی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد. با این حال، سلولها قادرند از منابع دیگری از جمله اسیدهای چرب و کتونها نیز انرژی خود را تامین کنند. شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص مناسب باشد، اما افراد سالم نباید از آن به عنوان رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند. آنتیاکسیدانهای موجود در زیتون خواص ضدالتهابی دارند و ممکن است از سلولها در برابر آسیب دیدن محافظت کنند.

نحوه رژیم کتوژنیک

مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته از این رژیم پیروی می کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. کدام داروها باعث درد معده می شوند ؟ توجه داشتید باشید که مصرف قهوه به طور ناشتا ممکن است باعث معده درد شود. می­توانید به قهوه یا چای خود خامه سنگین اضافه کنید، اما از نوشیدن قهوه لایت و لاته اجتناب کنید، زیرا آنها معمولا از شیر بدون چربی تهیه میشوند و حاوی طعمدهندههای با کربوهیدرات بالا هستند. اگر عاشق نیمرو یا جوجه کباب هستید میتوانید غذای مورد علاقه خود را بیش از یک بار در طول رژیم استفاده کنید. هرچند رژیم کتوژنیک برای بسیاری ارمغان سلامتی و تناسباندام را بههمراه دارد، اما اگر فردی کاندیدای این رژیم نباشد ممکن است آسیبهای زیادی را متحمل شود. در این مقاله قصد داریم راجب رژیم کتو ( کم کربوهیدرات ) صحبت کنیم که چیست و چه چیزی باید مصرف کنید و چه چیزهایی مصرف نکنید. در واقع مغز تمایل دارد چیزی را که کمبود دارد بخواهد که از نظر فیزیولوژیکی منجر به ولع مصرف قند میشود.

بسیاری از متخصصین تغذیه مخالف رژیم کتوژنیک هستند، زیرا معتقد هستند که باعث بروز کمبود برخی ویتامین ها و مواد غذایی در بدن انسان می شود. کربوهیدرات مجاز در این رژیم به مقدار 20 تا 50 درصد در روز می باشد. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. با توجه به اندازه زیتون، کربوهیدرات خالص در 7 تا 10 عدد زیتون، تقریبا ۱ گرم است. با کمک فرمول شاخص توده بدنی، BMI خود را به دست بیاورید و ببینید که عدد به دست آمده در این محاسبه در کدامیک از بازه های زیر قرار دارد و وزن شما سالم است یا ناسالم؟ در رژیم غذایی ketogenic مصرف کربوهیدرات روزانه شما باید حدود ۵۰ گرم یا کم تر باشد و این ممکن است دشوار باشد. در هر صورت این بیماری زندگی رو مختل میکنه. بله.. اون روز من بالاخره جرات کردم که با واقعیتی که روبروم بود مواجه بشم و آینده ی “ظاهری” خودم رو انتخاب کنم !

مضرات کتوژنیک چیست

This a​rt​ic le w as c᠎reat​ed wi​th GSA C​onte nt Generat or DEMO.

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

در اولین مرحله به دنبال کربوهیدرات پنهان مواد غذایی بگردید که در برخی از غذاها وجود دارند و شما اونها رو شمارش نکردید، بعد از این کار میزان دریافت کربوهیدرات خودتون رو کاهش بدید، غذاهای فراوری شده مصرف نکنید، دریافت لبنیات، مغز ها، گلوتن رو کمتر کنید و نهایتا به جای اینکه وزنتون رو اندازه گیری کنید سایزتون رو اندازه بگیرید. به منظور کاهش این عوارض در چند هفته اول میتوانید به جای رژیم کتوژنیک، یک رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید. این موارد دقیقا در نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد نیز اتفاق می افتد. روی آن می توانید کمی پنیر پیتزا و یا پنیر صبحانه بریزید. صبحانه: بیکن یا ژامبون، تخممرغ و گوجه. یکی از غذاهای قلیایی برای پسردار شدن گوجه فرنگی است زیرا غنی از پتاسیم (به ویژه سس آن)، کم کلسیم و منیزیم است. این یکی از عوارض جانبی رایج میوههای مناسب رژیم کتوژنیک است. وجود همین چربی در آووکادو است که این بافت کرمی و نرم را به آن میدهد. تنها کافی است تا گوشت را بخارپز کنید و یا آن را با روغن خودش سرخ کنید.

رژیم کتوژنیک برای بیماران صرعی

همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا بهدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید باشد. انواع لوبیا حاوی کربوهیدرات کلی و کربوهیدرات خالص متفاوتی هستند؛ که در جدول بالا به میزان کربوهیدرات کلی و خالص برخی از آنها در نصف فنجان (۶۰ تا ۹۰ گرم) اشاره کردیم. حبوباتی مانند لوبیا و عدس سرشار از فیبر و آنتیاکسیدان هستند. لوبیا و حبوبات: نخودفرنگی، لوبیا قرمز، عدس، نخود و… میوههاو سبزیجاتی که کربوهیدرات بالایی دارند مانند موز، سیب زمینی، نخود فرنگی و ذرت در رژیم غذایی گنجانده نمی شوند. افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط (11.9 کیلوگرم) در 2 ساله از دست دادند. این میوههای کوچک سرشار از آنتی اکسیدان هستند که باعث کاهش التهاب و محافظت در مقابل بیماریها می شود. شواهد اولیه نشان میدهد که رژیم کتوژنیک در درمان برخی سرطانها، آلزایمر و سایر بیماریها نیز موثر است. این برنامه غذایی نیز دارای معایبی است. این قند ها برای افراد مبتلا به دیابت تولید شده است و برای افراد با هدف کاهش وزن، کاربردی ندارد.

صبحانه: املت ژامبون و پنیر به همراه سبزیجات.

پیشنهاد ما به شما این هست که رژیم کتوژنیک نگیرید چون افراد مبتلا به رفلکس معده و کم کاری تیروئید کاندیدای خوبی برای این رژیم نیستن. این کاربر احتمالاً برای کم کردن 20 کیلوگرم وزن، خوراکیهای کتوژنیکی مانند گوشت قرمز، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، آجیل و سبزیجات غیرنشاسته ای مصرف کرده است. نهار: ژامبون و پنیر به همراه آجیل. نهار: مقداری آجیل به همراه کرفس، گواکامول و سس سالسا. نهار: برگر بدون نان با پنیر، سالسا و گواکامول. شام: برگر بدون نان به همراه ژامبون، تخممرغ و پنیر. شام: استیک به همراه پنیر پارمزان، بروکلی و سالاد. شام: سالمون و مارچوبه سرخشده در کره. صبحانه: تخممرغ سرخشده به همراه بیکن و قارچ. صبحانه: املت تخممرغ، گوجه، پنیر بز به همراه ریحان. صبحانه: املت ژامبون و پنیر به همراه سبزیجات. میزان کربوهیدرات خالص در سبزیجات بدون نشاسته متغییر است. مطالعهای درمورد زنان مسن نشان می­دهد که مصرف رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی گوشت چرب، منجر به سطح کلسترول خوب میشود که این میزان در رژیم غذایی حاوی چربی­ کم و کربوهیدرات بالا، ۸ ٪ بالاتر است.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

بعضی از منتقدان این رژیم غذایی معتقدند که رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول خون و در نهایت خطر بروز مشکلات قلبی میشود. آنفولانزای کتو شامل کاهش سطوح انرژی و فعالیت مغزی، افزایش گرسنگی، اختلالات خواب، حالت تهوع، مشکلات گوارشی و کاهش توانایی در تمرینات ورزشی است. این اسیدهای چرب در کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی و جلوگیری از زوال ذهنی بسیار مؤثر هستند. خوشبختانه همه انواع پنیرها حاوی کربوهیدرات پایین و چربی بالا هستند، که این ویژگی آنها را تبدیل به یک ماده غذایی مناسب در رژیم کتوژنیک میکند. اغلب رستورانها انواع غذاهای حاوی گوشت یا ماهی را ارایه میدهند. برخلاف چربیهای با زنجیره طولانی، تری­ گلیسیرید با زنحیره متوسط مستقیما در کبد جذب میشود و به کتون تبدیل شده یا به عنوان منبع فوری انرژی مصرف میشود. کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند، که به محافظت از بدن در مقابل رادیکالهای آزاد کمک میکنند. می تواند به کاهش وزن کمک کند.

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

چون ممکن است ناگهان گرسنگی به شما غلبه کند. سوزاندن کالری بیشتر از آنچه میخورید معمولاً هدف شما برای کاهش وزن است. ماست یونانی و پنیر کاتیج اشتها را کاهش و احساس سیری را افزایش میدهند. علاوه بر این، تخم مرغ باعث تحریک هورمونهایی می­شود که احساس سیری را افزایش میدهند و سطح قندخون را ثابت نگه میدارند، که این امر موجب مصرف کالری کمتر تا ۲۴ ساعت میشود. علاوه بر این، لبنیات گاوی مفیدتر از لبنیات گوسفندی است چون اسیدهای چرب بایواکتیو و ویتامین K12 بیشتری دارد. علاوه بر این، آجیل و دانه­ها حاوی فیبر بالایی هستند، که این امر به شما کمک میکند احساس سیری کرده و در مجموع کالری کمتری جذب کنید. همچنین میتوانید به دلخواه به آنها تکههای خردشده­ی آجیل (گردو، بادامزمینی و..)، دارچین و شیرینکننده­ی بدون قند اضافه کنید. اگر به دنبال میان وعده یا چاشنیهایی برای سالاد خود هستید که نتواند رژیم کتو شمارا خراب کند، میتوانید از دانهها و آجیل استفاده کنید. بهتر است از آب طعمدارشده طبیعی یا آدامس استفاده کنید. بهتر است که پایه رژیم غذایی خود را بر روی مواد غذایی کامل و فرآورینشده بگذارید. بنابراین میتوانید غذاهای مانده را در فریزر بگذارید و روزهای دیگر گرم کنید.