چگونه روزه کتوژنیک خود را در چهار روز شگفت‌انگیز کنید

انواع غذا در رژیم کتوژنیک از آنجاییکه رژیم غذایی کتوژنیک کمکربوهیدرات است، نیاز به فیبر روزانه فرد تامین پیشنهادات یک رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست Pro 1402 نمیشود. از آنجاییکه در این نوع رژیم غذایی چندین نوع خوراکی از جمله غلات کامل و مواد مغذی دیگر بسیار محدود میشوند، بدن پس از مدتی دچار کمبود مواد غذایی میشود. از آنجاییکه بدنتان در این حالت شروع به ذخیرهسازی کربوهیدرات و برای تامین انرژی شروع به مصرف کتون و چربی میکند، در فرد علایمی شبیه علایم ابتلا به آنفلوآنزا پدیدار میشود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا (HPKD): این رژیم شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است اما میتوانید پروتئین بیشتری نوش جان کنید. در رژیم کتوژنیک وقتی حالت کتوز برای بدن رخ دهد بدن برای سوزاندن چربی ها بسیار کارآمدی بیشتری پیدا می کند. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند. شما میخواستید کتو را امتحان کنید، اما نگران این هستید که رژیم غذایی ممکن باشد بر افزایش یا قدرت عضلات تأثیر منفی بگذارد. هنگامی که برای اولین بار بدنسازی کتو خود را شروع میکنید، ممکن است در ابتدا مقداری عضله و قدرت خود را از دست بدهید – اما این وضعیت به طور موقت است. This ​post h as been g​enerated  with GSA C on​tent Generator DE MO!

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد. بیماری سندروم روده تحریک پذیر را درمان می کندناراحتی روده یکی از نگرانی های عمده برای میلیون ها نفر است، اما افزایش میزان چربی در رژیم غذایی می تواند منجر به بهبود دراز مدت در سلامت دستگاه گوارش شما شود. این شیرین کننده ها دارای قند و انرژی نیستند ولی ذائقه ی شیرین فرد را تقویت می کنند. در مورد کتو ، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، ولی این احیانا به این علت است که کتون هایی که بدن شما برای به دست اوردن انرژی می سوزاند، به حفاظت از سلول های مغز شما در برابر آسیب کمک می کند. رژیم لاغریرژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر سریع دکتر خیر اندیشرژیم غذایی مناسب باعث انعطاف پذیری در مقدار کالری در هر روز می شود که هر فرد می تواند مصرف کند. کسانی که به طور منظم خود را وزن میکنند، با کاهش وزن بهتر عمل میکنند، اما هر روز خود را وزن نکنید. به طور مثال کسانی که دوران نقاهت بیماری را پشت سر گذاشتهاند نباید از این رژیم استفاده کنند.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

Data has been cre​ated by GSA Con tent Generat or D em​ov er᠎si​on.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

در طی روند سازگاری با رژیم کتو ، برخی از افراد ممکن است عوارض خفیف و خاصی را تجربه کنند. دانه کاج، آجیل درختی است که بیشتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در پستو، سس ایتالیایی ساخته شده با روغن زیتون، پنیر پارمزان و ریحان شناخته میشود. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. بهبود شاخصهای سلامتی: بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند به بهبود شاخصهای سلامتی از جمله کلسترول، سطح قند خون، سطح انسولین و فشار خون کمک کنند. رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که امکان دارد نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم ورزشی نشان داد که مصرف 0.6-0.8 گرم پروتئین (به طور مساوی بین 3-4 وعده غذایی توزیع شده در حالی که کالری مازاد آن نیز وجود دارد) برای بهینه سازی سطح سنتز پروتئین ماهیچهای کافی است.

کتوژنیک در بدنسازی

رژیم کتوژنیک روش موثری برای کم کردن وزن است و شما را کمتر دچار بیماری می کند. شما میتوانید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، هزار میلیگرم پتاسیم و سیصد میلیگرم منیزیم مصرف کنید. همچنین احتمال کاهش سطح آب بدن و مواد معدنی وجود دارد که باید از مکمل های حاوی سدیم، پتاسیم و منیزیم استفاده شود. در گفتوگوی زندهٔ برنامهٔ اینستاکلینیک محب با دکتر محمد امیدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم، این سؤال را در میان گذاشتیم و ایشان در پاسخ به آن گفتند: بهترین رژیم غذایی که در دنیا هست، رژیم غذاییِ مدیترانهای است، یعنی سبک غذایی که در حاشیهٔ مدیترانه چه در جنوبِ اروپا و چه کشورهای شرقیِ آن مثل ترکیه و ایران وجود دارد. برای وزنهبرداری، کتو به بهترین وجه با تمرینات قدرتی جفت میشود، یعنی دامنههای تکرار کمتر، وزنه سنگین و فواصل استراحت طولانیتر. در زیر، یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتو برای بدنسازی را بر اساس توصیههای متخصصان تغذیه خواهید دید. بیشتر بخوانید: برای پیشگیری از سرطان چه بخوریم؟ Th​is content was w ritt en ᠎with G SA Con​tent G ener᠎at᠎or Dem᠎over sion.

راهنمای رژیم کتوژنیک

کربوهیدرات باید بیشتر از سبزیجات باشد. محصولات رژیمی و کمچرب: این محصولات بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدرات هستند. مواد غذایی رژیمی و بدون شکر: این مواد غذایی اغلب بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از الکل شکر بوده که میتواند سطوح کتونهای بدن را دچار تغییر کنند. مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و … رژیم کوژنیک با پروتئین زیاد همانند رژیم کتو استاندارد است اما در میزان مصرف مواد غذایی و نوع آنها تفاوت هایی وجود دارد همانطور که از نام این نوع پیداست، رژیم کتو با پروتئین زیاد حاوی کربوهیدرات 5%، پروتئین 35% و چربی 60% است. رژیم کوژنیک یکی از رژیم هایی می باشد که توسط پزشکان مطرح دنیا مورد تایید است. او این گفته را تایید کردند. در مطالعهای دیگر، گروهی از شرکتکنندگان پیرو رژیم کتوژنیک ۱۱,۱ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کردند. در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. زیرا انسان معمولاً در هنگام کتوز افزایش انرژی را تجربه میکند.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

حداقل در شروع رژیم کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید زیرا معمولا رژیم کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. اما این بدان معنا نیست که خوردن پروتئین بیشتر همیشه منجر به رشد بیشتر عضلانی میشود، به خصوص در رژیم کتوژنیک. برای شناخت بیشتر آن با ادامه مقاله همراه شوید. در رژیم کتوژنیک با کاهش ترشح انسولین احتمال ترشح هورمونهایی که سبب آکنه پوست میشوند هم کاهش برنامه غذایی 21 روزه کتو پیدا میکند. دیابت از راه های تغییرات در متابولیسم، قندخون بالا و اختلال در عملکرد انسولین قابل تشخیص است. با برخی تغییرات کوچک در کتو سنتی، میتوانید در حین خوردن یک رژیم غذایی پرچرب، حجم خود را افزایش دهید. برای رفع مشکل یبوست از مواد غذایی با فیبر بالا و نیز از مکملهای منیزیم استفاده کنید. منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی و الکترولیت ضروری برای بدن است که وظایف مهمی همچون سوخت و ساز مواد غذایی، انتقال سینگالهای عصبی، تعادل مایعات در بدن و حفظ سلامت استخوان و ماهیچهها را در بدن بر عهده دارد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد.

این رژیم بهطور معمول در چهار روش منحصر به فرد تجویز میشود, با این حال رژیم کتوژ استانداردو کتوژنیک پروتئین بالا از مدلهای رایج آن هستند. برای دریافت حداکثر سود از پروتئینی که مصرف میکنید، باید هر چند ساعت یکبار مقدار مشخصی پروتئین باکیفیت بخورید – به اندازهای که به آن چیزی که به “آستانه لوسین” معروف است، برسید. برای بدنسازی کتو، اولین چیزی که باید ذهنیت خود یعنی “هر چه پروتئین بیشتر، بهتر” را تغییر دهید. سس تمشک و ترخون: سس تمشک برای انواع سالاد استفاده می شود البته از این سس میتوان برای مزه دار کردن ماهی و مرغ نیز استفاده کرد. از نظر علمی آیا خوردن ماست و ماهی با هم خطرناک است؟ ۲/۱ آووکادو با برش های ماهی آزاد که ۳ تا ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارند. این رژیم با کاهش بسیار زیاد کربوهیدرات و جایگزین کردن چربی در بدنسازی بانوان همراه است. همچنین کدو یک جایگزین عالی برای اسپاگتی و سبزیجات دارای ریشه کم کربوهیدرات (مانند جیکاما و شلغم) جایگزین بسیار مناسبی برای سیب زمینی سوخاری یا سرخ کرده هستند. برای بسیاری از مردم جهان، کربوهیدراتهایی مانند نان، پاستا یا سیب زمینی بیش از 50 درصد از رژیم غذایی روزانه آنها را تشکیل میدهند.

برای اینکه از رژیم کتوژنیک فاصله نگیرید، برنامه ی یک هفتهی دیگر را هم برای شما آماده کرده ایم! دوست شما، شرایط زندگی و خلق و خوی همسرش کاملا با شرایط واقعی زندگی شما متفاوت است. اما چیزی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که هر بدن هر فرد شرایط و طبع خاص خود را دارد و نمی تواند به صورت خودسرانه و نا آگاهانه رژیم های غذایی گوناگون را استفاده نمود. ۲۸ گرم از دانه چیا ۱۳۸کالری، ۵ گرم پروتئین، ۹ گرم چربی، ۱۰ گرم فیبر و ۲ گرم کربوهیدرات خالص (۱۲ گرم کربوهیدرات) دارد. بسته به عواملی مانند توده عضلانی بدون چربی، وزن و جنسیت، مقدار “مناسب” پروتئین برای هر کسی متفاوت است. از 65 درصد چربی، 30 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات شروع کنید، برای شروع هفته اول کربوهیدراتها را زیر 20 گرم نگه دارید و سپس به آرامی کربوهیدراتها را افزایش دهید تا زمانی که به سطح مطلوب دست پیدا کنید، جایی که بهترین احساس را دارید در حالی که همچنان کتوزیس را حفظ میکنید. در محدوده تکرار بالاتر، بدن گلیکوژن عضلانی را برای انرژی به ATP تبدیل میکند.

خرید بستنی کتوژنیک

در برنامه غذایی کتو بدنسازی، پروتئین کافی برای افزایش توده عضلانی از طریق فرآیندی به نام سنتز پروتئین دریافت کنید. میدانیم که دریافت پروتئین کافی در ساخت و حفظ توده عضلانی بسیار اهمیت دارد. رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی بدن شده که فواید بسیاری را برای افراد مبتلا به دیابت یا پیشدیابت به همراه دارد. نکته: رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش چربی ها شود. دیابت باعث می شود تا قند خون بدن افزایش زیادی داشته باشد، متابولیسم بدن تغییر کند و همچنین انسولین نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. رژیم لاغری کتوژنیک باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین می شود. اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود. سندروم تخمدان پلیکیستیک: در این نوع بیماری، اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند.